loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 509 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)
safapatogh.ir/

شخصيت شناسي از روي عطسه

 

شخصيت شناسي,ويژگي‌هاي شخصيتي, شخصيت‌هاي مختلف

 

معمولا چگونه عطسه مي‌کنيد؛ بلند يا کوتاه؟ تا به حال فکر کرده‌ايد که شايد همين مدل عطسه کردن مي‌تواند بسياري از ويژگي‌هاي شخصيتي شما را نشان دهد. «پاتي‌وود» يکي از برترين متخصصان زبان بدن جزييات جالبي در مورد نحوه عطسه کردن اظهار کرده‌است. او معتقد است شخصيت هر فرد از نحوه عطسه کردن او قابل کشف است. اين متخصص براي اثبات اين نظريه خود مطالعه‌اي را انجام داد؛ مطالعه‌اي که در آن 547 فرد داوطلب شركت كردند و نتايج آن نشان داد، شخصيت‌هاي مختلف به شكل‌هاي مختلفي عطسه مي‌كنند.

دكتر پاتي وود كه اين پژوهش را انجام داده، مي‌گويد؛ 4نوع مختلف عطسه كردن وجود دارد و عطسه افراد مطابق با شخصيت‌هاي آنهاست. بنا به گفته دکتر فردريک ليتل پرفسور دانشگاه بوستون يک الگوي ذاتي براي روش عطسه کردن انسان‌ها وجود دارد که به احتمال زياد ژنتيک و موروثي است بنابراين خيلي هم بعيد نيست که عطسه کردن وابسته به شخصيت فرد باشد.

 

آرام‌هاي محبوب

ترجيح مي‌دهيد تک عطسه کنيد و هنگام عطسه رويتان را از ديگران برگردانيد تا مبادا باعث آزار آنها شويد

 

خيلي ملايم عطسه مي‌کنيد

گرم و دوست‌داشتني هستيد: شما شخصيتي گرم و دوست‌داشتني داريد و سعي مي‌کنيد با همه در حالت صلح باشيد تا آرامش‌تان به هم نخورد. مهم‌ترين چيز در زندگي شما ارتباطاتي است که با اطرافيانتان داريد.

 

از بحث و جدل بيزاريد:   از بحث و جدل بيزاريد و حاضريد هر کاري بکنيد که با اطرافيان دچار تضاد نشويد، زيرا ارتباط را دوست داريد، حتي بعضي اوقات حاضريد از حق خود بگذريد، هيچ چيزي نگوييد و خواسته‌هاي شخصي‌تان را مطرح نکنيد تا همچنان آرامش را حفظ کنيد.

 

شخصيت وابسته‌اي داريد: بسيار وفاداريد و هميشه آرام هستيد البته شخصيت وابسته‌اي داريد و کمي پيشرو بودن برايتان سخت است. همه اطرافيانتان مي‌گويند شما شنونده خوبي هستيد با اين حال گاهي فکر مي‌کنيد که از همه جدا افتاده‌ايد و احساس بيگانگي داريد. به همه کمک مي‌کنيد، شخصيت حمايت‌گري داريد و بيشتر اوقات خيلي خوب اطرافيان را تغذيه مي‌کنيد.

 

اهل قيل و قال نيستيد: اين گروه در حوزه کاري آرام هستند و ممکن است تاثير چنداني در جمع نداشته باشند ولي همين منش آرام آنها باعث مي‌شود همگان آنها را دوست داشته باشند. در حوزه اجتماعي نيز پرهيز از تجمع و قيل و قال‌هاي روزانه شعار اصلي آنان است ولي در اين بين انجام دادن کارها و وظايف اصلي که برعهده آنهاست به هيچ وجه فراموش نمي‌شود.

 

فرمانده‌هاي پرانرژي

معمولا جوري عطسه مي‌کنيد که جلب توجه مي‌شود، مثلا بلند يا چند تا پشت هم

شخصيت شناسي,ويژگي‌هاي شخصيتي, شخصيت‌هاي مختلف

افرادي که بلند عطسه مي‌کنند

روي همه تاثير مي‌گذاريد: شما يک رهبر کاريزماتيک هستيد يعني اطرافيانتان از صميم قلب دوست دارند فرمان‌هاي شما را اجرا کنند. در واقع شما آنقدر مي‌توانيد روي ديگران تاثير بگذاريد که به طور ناخودآگاه، آنها همان‌طور برخورد مي‌کنند که شما دوست داريد. از طرف ديگر به شدت شخصيتي خلاق داريد و هميشه ذهنتان پر از ايده‌هاي ناب و غيرتکراري است.

 

به همه انگيزه مي‌دهيد: اطرافيان شما را به عنوان يک فرد با بصيرت مي‌شناسند کسي که پر از الهام است و مي‌تواند انگيزه بخش ديگران باشد زيرا آنقدر پر از فکر‌هاي تازه و انرژي است که هر کسي را به فعاليت ترغيب مي‌کند.

 

رابطه‌ها برايتان مهم است: به رابطه‌هايتان اهميت زيادي مي‌دهيد و سعي مي‌کنيد هميشه آنها را به عنوان يک بخش مهم از زندگي خود حفظ کنيد، از آشنايي با افراد جديد استقبال مي‌کنيد و هميشه به دنبال فرصت‌هاي نو مي‌گرديد، برايتان مهم است که زندگي‌تان حالت تکراري پيدا نکند.

 

خوش‌بين هستيد: در زندگي خوش‌بين هستيد و خيلي اوقات تصميم مي‌گيريد کاري را شروع کنيد که خيلي‌ها انجام آن را درست نمي‌دانند، زيرا به هر صورت يک کار جديد مي‌تواند در زندگي يکنواخت شما تغييراتي به وجود آورد، اما کسي نمي‌تواند شما را ترغيب به انجام چنين کارهايي کند.

 

وقتي خوشحاليد همه مي‌فهمند: از آن دسته آدم‌هايي هستيد که تمام احساساتشان در چهره‌شان نمايان است و همه مي‌توانند بفهمند که خوشحاليد يا ناراحت ، متعجب‌ هستيد يا هيجان‌زده يا... شما روراست هستيد و همه مي‌توانند به راحتي به شما اعتماد کنند.

 

از حرف زدن لذت مي‌بريد: خيلي شمرده و با مهارت صحبت مي‌کنيد و از ارتباط و حرف زدن لذت مي‌بريد حتي اگر اين حرف زدن پشت تلفن باشد يا بر سر ميز غذا يا بيرون از خانه در محيط‌هاي عمومي.

 

محافظه‌کاران تنها و قانونگرا

هنگام عطسه، بيشتر از ديگر گروه‌ها جلوي دهان خود را مي‌گيريد

 

جلوي عطسه خود را مي‌گيريد

دقيق و محتاطيد: شما فرد دقيق و محتاطي هستيد، از آن دسته از افرادي که هميشه سعي مي‌کنند قبل از اينکه سخني به زبان بياورند خوب فکر مي‌کنند تا مبادا پشيمان شوند يا حرفي بزنند که حساب شده نباشد.به همه جزئيات توجه مي‌کنيد، حواستان را جمع مي‌کنيد و مي‌توانيد اشتباهات کوچک ديگران را پيدا کنيد و به‌راحتي مچشان را بگيريد. البته هميشه اين شانس را نداريد که بتوانيد همه چيز را درست و اشتباهات را رفع و رجوع کنيد.

 

تنهايي را ترجيح مي‌دهيد: کتاب‌هاي سطحي را دوست نداريد و بيشتر کتاب‌هايي برايتان جذابيت دارد که شما را به فکر وادارد و بتوانيد از آنها چيزي بيرون بکشيد و ساعت‌ها مغزتان را مشغول کند. شما را مي‌توان از آن دسته افرادي دانست که بسيار با انديشه هستند و مي‌توان روي نظر آنها حساب کرد. بيشتر دوست داريد براي خودتان کار کنيد، چرا که تنها بودن را به هر چيزي ترجيح مي‌دهيد و بهترين لحظات براي شما زمان‌هايي است که در خانه تنها هستيد و استراحت مي‌کنيد.

 

پايبند قانون‌ هستيد: اين افراد کاملا پايبند قانون هستند و کم پيش مي‌آيد که آنها را بي‌اعتنا به قانون و مقررات ببينيد، البته همان طور که خودشان اينقدر به قوانين اهميت مي‌دهند انتظار دارند که ديگران هم مانند آنها باشند و در نتيجه از قانون گريزي ديگر مردم به شدت عصبي مي‌شوند.

 

مايه قوت قلب هستند: در حوزه اجتماعي و در جمع دوستان حضورشان هميشه مايه قوت قلب است، هر چند که در برخي از اجتماعات دوستانه که بسيار صميمي است، حضور اين افراد به منزله آن است که بسياري از موارد معاشرتي که ممکن است در جمعي اينچنيني ناديده گرفته شود، بايد رعايت شود و اين کار ممکن است براي برخي افراد، خوشايند نباشد.

 

مديران سريع

جلوي عطسه خود را مي‌گيريد اما گاهي هم عطسه‌هاي بلندي مي‌کنيد

 

ريز وسريع عطسه مي کنيد

سريع تصميم مي‌گيريد: شما سرعت عمل بالايي داريد و مي‌توانيد به سرعت و بجا تصميم بگيريد، البته انتظار داريد ديگران هم مثل شما باشند و اگر فردي از اطرافيانتان نتواند به‌راحتي تصميم بگيرد، برايتان قابل درک نخواهد بود. ازطرف ديگر، سعي مي‌کنيد کارهايتان را جوري برنامه‌ريزي کنيد که بيشترين کارايي و بازدهي را داشته‌ باشيد، بدون اينکه خيلي پيچيده شود.از نظر شما کسي در زندگي موفق است که تنها تکيه‌اش به خودش باشد و هيچگاه اتمام کار را به فردي ديگر نسپارد.

 

مدير خوبي هستيد: شما مي‌توانيد يک مدير و رئيس خوب هم باشيد، زيرا تمام ويژگي‌هاي يک مدير موفق در شما پيدا مي‌شود از قاطعيت گرفته تا قدرت و توانايي فرمان دادن. شما اعتقاد داريد تا تمام شدن يک کار همه بايد با همکاري هم به سرعت کار کنند، از نيمه‌کاره رها کردن متنفريد.نيروهاي نيرومند برايتان قابل تحسين هستند و همه جا به دنبال چنين مواردي مي‌گرديد. از اينکه به کسي ظلم کنيد متنفريد و سعي مي‌کنيد هميشه عدالت را رعايت کنيد از طرفي اگر هم کسي عدالت را در مورد شما اجرا نکند، عصبي مي‌شويد.

 

بايد برنامه‌ريزي کنيد: شما در حوزه اجتماعي، ممکن است محبوبيت ديگر گروه‌ها را نداشته باشيد، اما در موقعيت هاي مختلف اجتماعي اگر بتوانيد پايه ريزي و برنامه‌ريزي خوبي داشته باشيد، قادر خواهيد بود «خود» واقعي خويش را به نمايش بگذاريد.

منبع:مجله ايده آل

safapatogh.ir/http://www.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 130
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 384
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 2,042
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,308
  • بازدید ماه : 2,308
  • بازدید سال : 21,619
  • بازدید کلی : 4,767,138
  • کدهای اختصاصی
    pr checker