loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 196 پنجشنبه 27 فروردین 1394 نظرات (0)

 

اخبار,اخباراقتصادی,اختلاس

نماینده مردم تهران، در حالی جزئیات جدیدی از رانت ۲ میلیارد دلاری در واردات کالاهای اساسی اعلام کرد که معاون وزیر جهادکشاورزی از برگزاری جلسه‌ای در دفتر معاون اول رئیس جمهور در شنبه هفته آینده خبر داد.
محمد بازدید : 78 پنجشنبه 27 فروردین 1394 نظرات (0)

 

اخبار,اخباراقتصادی,نرخ تورم

مشاور اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به تدوین سناریوی ویژه اقتصادی در صورت لغو کامل تحریم‌ها، گفت: قیمت ارز تا زمان لغو کامل تحریم‌ها دو نرخی باقی می‌ماند.

به گزارش مهر، مسعود نیلی در تشریح سیاست‌های جدید ارزی دولت در سال ۹۴، گفت: سال جاری به دو نیمه اقتصادی تقسیم خواهد شد و سیاست‌های اقتصادی دولت بر مبنای هر یک از این سناریوها تدوین و اجرایی خواهد شد.

mohsenswa بازدید : 192 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

یک کارشناس امور اقتصادی سیاست‌های مربوط به بازار سرمایه در بسته خروج از رکود دولت را مورد بررسی قرار داد.

 

مرتضی صفاری - کارشناس امور اقتصادی - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن اشاره به سیاست‌های مربوط به بازار سرمایه در بسته خروج از رکود دولت گفت: فروش اوراق قرضه از طریق سیستم بانکی صورت می‌گیرد اما دولت می‌خواهد آن را وارد بازار سرمایه کند.از طرف دیگر تامین مالی شرکت‌ها از طریق افزایش سرمایه صورت می‌گیرد، اما در این بسته به فروش اوراق مشارکت و پروژه محوری تاکید بیشتری شده است.

بقیه خبر در ادامه مطلب

mohsenswa بازدید : 192 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت نیرو و نفت باید طبق مبالغ قبلی آب، برق، فاضلاب و انشعاب گاز را تامین کنند در غیر این صورت پرش‌های قیمتی چالش‌برانگیز نیز در رابطه با مسکن مهر به وجود می‌آید. همچنین باید مالیات و بیمه بدون نسخه جدید قیمتی ادامه یابد.

 

محسن نریمان - مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ بیمه و مالیات واحد‌های مسکن مهر اظهار کرد: به‌طور کلی مسکن مهر با ایده‌های جدید در دولت قبل شکل گرفت و مسائلی از جمله عوارض ساختاری تخفیفات ویژه جزو مسائل اولیه‌ای بود که مدنظر قرار گرفت.

 

وی افزود: اگر میزان بیمه و مالیات واحد‌های مسکن مهر یکباره از ارقام فعلی بیشتر شود اشکال در پروژه‌های مسکن مهر به وجود می‌آید.

 

نریمان با بیان اینکه تمام تعهدات قبلی باید انجام شود، تصریح کرد: وزارت نیرو باید با همان مبالغی که از قبل اعلام شده آب، برق، فاضلاب را تامین کند و وزارت نفت نیز در زمینه انشعاب گاز باید طبق همان اعداد و ارقام قبلی پیش رود.

 

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد: در غیر این صورت پرش‌های قیمتی چالش‌برانگیز نیز در رابطه با قیمت مسکن مهر به وجود می‌آید.

 

وی با اشاره به میزان مالیات‌ واحد‌های مسکن مهر گفت: در رابطه با بیمه مسکن مهر و میزان مالیات‌ها جلساتی برگزار شده که تاکید ما بر آن است که همان اعداد و ارقام قبلی اجرایی باشد.

 

نریمان خاطر نشان کرد: فقط در محل پروژه‌های آزاد می‌توان روش‌هایی که خودشان مدنظر دارند را عملیاتی کنند در غیر این صورت همه افزایش قیمت‌ها روی متقاضیان بار می‌شود و متقاضیان تحمل چنین فشارهایی را ندارند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که با توجه به شعارهایی که برای ساخت واحد‌های مسکن مهر داده شده باید قیمت‌های این واحد‌ها پایین تمام شود، افزود: ما معتقدیم همان‌طور که تعهدات دولت قبلی در پروژه‌های مسکن مهر را قبول کردیم باید روش‌هایی که در دولت قبل وجود داشته را بپذیریم تا طرح مسکن مهر تا پایان کارش اجرایی شود.

 

وی با بیان این‌که قصد نداریم نسخه جدیدی برای مسکن مهر بپیچیم، ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف دچار مشکل هستند و در جلساتی که با مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون برای حل این مشکلات داشتیم امیدواریم این قبیل مسائل حل شود و روال گذشته نیز ادامه یابد و نسخه جدیدی پیچیده نشود.

mohsenswa بازدید : 209 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

روغن پالم که دارای اسیدهای چرب مضر برای سلامت بوده و مهم‌ترین تبعات آن گرفتگی‌های عروق قلبی، مغزی و سکته است، پیش از این برای خوراک دام وارد کشور می‌شده اما عده ای از تولیدکنندگان غیر متعهد برای تولید فرآورده‌های پر چرب لبنی از آن بهره گرفته اند.

 

 

محمد علی باهری - یک تولیدکننده محصولات لبنی - در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس استانداردهای علمی و بین‌المللی تولید لبنیات پرچرب تنها با افزودن خامه یا کره حیوانی به شیر مجاز است و مصرف روغن پالم و هر نوع افزودنی غیر مجاز دیگر به شیر و لبنیات، اقدامی غیر اخلاقی و سودجویانه است که مضرات جدی آن بر سلامت افراد جامعه، جبران ناپذیر خواهد بود.

 

وی از وزارت بهداشت و مسئولان قضایی درخواست کرد: اسامی کارخانه‌های لبنی متخلف که از روغن پالم در تولید شیر و لبنیات استفاده کرده‌اند، اعلام شود.

 

باهری تصریح کرد: وجود مواد رسوب دهنده جدار عروق در روغن پالم آنقدر زیاد است که تولیدکنندگان با وجدان و با شرف از روغن پالم و روغن های نباتی در تولید محصولات خود استفاده نمی کنند.

 

این تولیدکننده فرآورده‌های لبنی با اشاره به اینکه گران شدن خامه، علت مهمی برای استفاده از ماده جایگزین در تولید لبنیات پر چرب بوده است، گفت: در تولید ماست و لبنیات با چربی بیش از پنج درصد تا 12 درصد برخی تولیدکنندگان از روغن گیاه پالم استفاده کرده اند اما مجموعه تولیدی ما هیچ گونه استفاده‌ای از روغن پالم نداشته است.

 

باهری افزود: در تولید خامه قنادی، پنیر، شیر پر چرب، ماست های چکیده و انواع ماست های خامه ای و پر چرب، تولید کنندگان متخلف برای تامین درصدهای چربی مورد نظراز روغن پالم که حالت نیمه جامد دارد استفاده کرده اند که باید وزارت بهداشت و ارگان های مسئول برخورد جدی با آنان انجام دهند.

mohsenswa بازدید : 178 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

5000 سال است که با بحران کم‌آبی مواجه هستیم و افزایش یک درصدی جمعیت یعنی افزایش چهار درصدی تقاضای آب لذا تنها راه مقابله با بحران آب واردات محصولات کشاورزی یا تغییر زیر ساخت‌های این بخش است.

 

ناصر شاهنوشی - عضو هیات علمی دانشگاه مشهد - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: با توجه به امکانات موجود در بخش کشاورزی، کشاوزان بیشترین بهره‌وری از منابع آبی دارند اما با این حال کشاورزی فعلی پاسخگو نیاز غذایی کشور نیست.

 

وی با بیان این‌که 5000 سال است که ایران با بحران کم‌آبی مواجه است، گفت: از آنجاکه از نظر جغرافیایی ایران در مدار 25 درجه تا 40 درجه واقع شده است و کشورهایی که دراین مدار هستند از نظر دما گرم و خشک هستند، ایران دچار بحران آب شده است.

بقیه خبر در ادامه مطلب

mohsenswa بازدید : 181 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران به نظارت دقیق‌تر بر فعالیت فروشندگان میوه و تشدید برخورد با متخلفان این بخش تاکید کرد.

 

حسین مهاجران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مقابله و برخورد شدید با دلالان میادین میوه و تره‌بار از حدود یک هفته گذشته آغاز شده و تعدادی از آن‌ها فعلا دست از واسطه‌گری برداشته اند؛ می توان امیدوار بود اگر این روند ادامه یابد بتوانیم شاهد ریشه کن شدن تمامی دلالان این صنف باشیم.

 

وی به نظارت دقیق‌تر بر فعالیت فروشندگان میوه و تشدید برخورد با متخلفان این بخش تاکید کرد و گفت: فروشندگان حداکثر 35درصد بیشتر از قیمت فاکتور باید میوه را به مردم بفروشند ولی عملا شاهدیم بعضی از فروشندگان هزینه های خود را از طریق گرانفروشی تامین می‌کنند که از این پس به شدت با این موضوع برخورد می‌شود.

 

مهاجران افزود: در حال حاضر حدود 4 تا 5 هزار پرونده متخلفانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند در دست بررسی است.

 

وی در عین حال با تاکید بر اینکه ما به دنبال شفاف سازی هستیم و بنا داریم این بدنامی را از صنفمان دور کرده و از بین ببریم گفت: معتقدیم همه هزینه ها و فعالیت بخش های مرتبط با این صنف باید کاملا شفاف شده و با متخلفان برخورد شود.

 

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران همچنین با اشاره به افزایش 20درصدی قیمت موز گفت: در حال حاضر هر کیلو موز به قیمت 3600تا4000هزار تومان به فروش می رسد که حدود 800تومان در هر کیلو افزایش قیمت داشته است.

 

وی همچنین از افزایش قیمت خیار خبر داد و اظهار کرد:قیمت خیار که تا حدود یک هفته گذشته 1200تا1700بود به 2600تا3500 رسیده است ولی عمده خرید مردم که در حال حاضر هندوانه، طالبی،انگور و صیفی جات است دارای قیمتی مناسب است.

mohsenswa بازدید : 207 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

در سالهای اخیر تولید حدود 10 مدل خودروی سواری به دلایل مختلف متوقف شده است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نیسان تیانا، قشقایی، ماکسیما، ریو، هیوندایی آوانته، هیوندایی ورنا، مزدا 2، لیفان 520، چری ویانا و زانتیا از جمله سواری‌هایی هستند که تولید آن‌ها در کشور متوقف شده است.

 

نیسان تیانا محصول مونتاژی شرکت نیسان در پارس خودرو بود که در حدود یک سال اخیر تولید آن به دلیل مسائل تحریم و عدم ورود قطعات متوقف شده است.

 

قشقایی نیز دیگر محصول مونتاژی شرکت نیسان در پارس خودرو بود که تولید این خودرو نیز حدود دو سال پیش به دلیل مشکلات در تامین قطعه متوقف شد.

بقیه خبر در ادامه مطلب

mohsenswa بازدید : 146 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

بعد از اعلام مرکز آمار از رشد اقتصادی منفی دو درصدی برای سال 1392 بانک مرکزی نیز این نرخ را منفی 1.9 درصد اعلام کرد تا بیانگر آن باشد که با وجود اینکه پیش بینی دولت برای این شاخص در انتهای سال قبل محقق نشد اما نشانه ای از روند مثبت آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در حالی به اعتقاد صاحبنظران اقتصادی مانند مسعود نیلی سال 1391 از بدترین سالهای اقتصادی ایران طی سالهای گذشته بوده است که در این سال رشد اقتصادی کشور طبق آمارهای بانک مرکزی تا منفی 6.8 درصد کاهش یافت.

در سال 1391 نه تنها رشد اقتصادی به بدترین وجه تنزل کرد بلکه تورم نیز به شکل نامناسبی همواره در حال افزایش بود تا در مجموع رکود تورمی سنگینی را بر اقتصاد کشور تحمیل کند.

این در حالی است که با تغییرات سیاسی در سال 1392 ، دولت هدف را بر مبنای کاهش تورم تا 35 درصد همچنین خروج رشد اقتصادی از روند منفی قرار داد به طوری مدیران اقتصادی پیش بینی می کردند که رشد اقتصادی پایان سال قبل به منفی 0.8 تا صفر هم خواهد رسید؛ اما آخرین آمار ارائه شده بانک مرکزی نشان داد که در کنار تحقق تورم کمتر 35 درصدی، رشد اقتصادی با وجود در پیش گرفتن روند مثبت نتوانسته رقم مورد انتظار دولت را تامین کند.

با این وجود رشد اقتصادی منفی 6.8 درصدی سال 1391 با کاهش حدود پنج درصدی به منفی 1.9 درصد کاهش یافته است.

در عین حال باید یادآور شد که رشد اقتصادی که آمار اعلامی مرکز آمار از رشد اقتصادی که در روزهای اخیر منتشر شده نه تنها بیانگر رشد مورد نظر دولت نیست بلکه حاکی از منفی تر شدن رشد اقتصادی کشور در پایان سال نسبت به نیمه آن نیز است.

بر این اساس نرخ رشد اقتصادی از منفی 2.2 درصد در نیمه سال 1392 به منفی 2.2 در انتهای سال کاهش یافت.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 97
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 140
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 140
  • بازدید ماه : 140
  • بازدید سال : 19,451
  • بازدید کلی : 4,764,970
  • کدهای اختصاصی
    pr checker