loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 200 جمعه 28 فروردین 1394 نظرات (0)

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ظریف با اشاره به طرح چهار ماده‌ای ایران برای خاتمه بحران یمن بر انجام هر چه سریعتر گفت‌وگوها میان گروههای یمنی تاکید و آمادگی کشورمان را برای حل این بحران اعلام کرد.
محمد بازدید : 196 پنجشنبه 27 فروردین 1394 نظرات (0)

 

اخبار,اخباراقتصادی,اختلاس

نماینده مردم تهران، در حالی جزئیات جدیدی از رانت ۲ میلیارد دلاری در واردات کالاهای اساسی اعلام کرد که معاون وزیر جهادکشاورزی از برگزاری جلسه‌ای در دفتر معاون اول رئیس جمهور در شنبه هفته آینده خبر داد.
mohsenswa بازدید : 335 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

یکی از هواداران حاضر در ورزشگاه "کاردیف ولز" با حمل پرچم "فلسطین" حمایت خود را از مردم مظلوم غزه نشان دادند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیشب دو تیم رئال مادرید و سویا برای تعیین قهرمان سوپر جام اروپا در کاردیف ولز به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری دو بر صفر رئال به پایان رسید.

 

در دیدار رئال مادرید و سویا یکی از هواداران حاضر در ورزشگاه با پرچم "فلسطین" وارد زمین مسابقه شد تا حمایت خود را از مردم مظلوم غزه نشان دهد. البته دوربین‌های تلویزیونی سعی کردند با نشان دادن از نماهای بسته از هواداران دو تیم این صحنه را پوشش ندهند.

 

این برای چندمین بار است که هواداران فوتبال در نقاط مختلف جهان با پرچم "فلسطین" وارد چمن ورزشگاه می‌شوند تا انزجار خود را از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی نشان دهند.

mohsenswa بازدید : 221 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

امید نوروزی به عضویت تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی ازبکستان و بازیهای آسیایی اینچئون در آمد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رقابت‌های انتخابی وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی برای حضور در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی قرار بود امروز (چهارشنبه) بین امید نوروزی و امین سوری برگزار شود که با توجه به نامه سوری مبنی بر مصدومیتش، این مسابقه برگزار نشد تا نوروزی به عضویت تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی در آید.

 

قهرمان المپیک لندن در رقابتهای انتخابی قزوین در یک وزن بالاتر کشتی گرفته بود که به دلیل مصدومیت نتوانست رقابتها را به پایان ببرد.

mohsenswa بازدید : 233 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

ورزش در دوران نوجوانی باعث کاهش احتمال افسردگی در سنین بالاتر می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق مطالعات ارائه شده در جلسه سالانه انجمن روانشناسی آمریکا، نوجوانانی که در مقطع تحصیلی ششم مدرسه فعال‌تر هستند، در مقطع تحصیلی هفتم کمتر احساس افسردگی می‌کنند.

 

محققان 437 دانش‌آموز را مورد بررسی قرار دادند که 55 درصد آنها دختر بودند. این افراد که از مقطع تحصیلی ششم و هفتم بودند، پرسشنامه‌هایی را درباره افسردگی و آمادگی جسمانی پر کردند.

 

بررسی‌ها نشان داد که فعالیت فیزیکی در هر رده تحصیلی باعث کاهش احتمال افسردگی به میزان یک تا دو درصد در رده تحصیلی بعدی می‌شود.

 

افسردگی در دوران نوجوانی با شرایط تحصیلی پایین و سلامت در ارتباط است. افسردگی در این دوران باعث افسردگی‌های شدیدتر در سنین بالاتر می‌شود.

mohsenswa بازدید : 258 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

سرمربی تیم ملی اسپانیا با رییس باشگاه رئال مادرید در جایگاه ویژه دست نداد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رئال مادرید شب گذشته (سه‌شنبه) به همراه کارلو آنچلوتی فاتح سوپر جام اروپا شد.

 

این دیدار مهمانان ویژه‌ای داشت. میشل پلاتینی، سرالکس فرگوسن و ویسنته دل بوسکه از جمله مهمانان حاضر در جایگاه ویژه بودند.

 

اتفاق جالب در زمان مسابقه بین ویسنته دل بوسکه و فلورنتینو پرس رخ داد؛ جایی که رییس باشگاه رئال مادرید می‌خواست با دل بوسکه خوش و بش کند، اما مربی تیم ملی اسپانیا ترجیح داد با پرس دست ندهد.

 

ویسنته دل بوسکه زمانی که در رئال مادرید بود توانست با این تیم قهرمانی‌های زیادی کسب کند، اما فلورنتینو پرس در اقدامی عجیب او را از کار برکنار کرد. رئال مادرید پس از دل بوسکه چندین مربی داشت، اما هر کدام از این مربیان در مقطعی کوتاه روی نیمکت لرزان رئال مادرید نشستند.

mohsenswa بازدید : 277 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

حمید سوریان به طور قطع در بازی‌های آسیایی اینچئون شرکت نمی‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمید سوریان دارنده 6 مدال کشتی فرنگی جهان و المپیک امسال در رقابت‌های جهانی ازبکستان برای کسب هفتمین طلای خود به رقابت خواهد پرداخت که به دلیل نزدیکی مسابقه‌های جهانی و بازی‌های آسیایی، این کشتی‌گیر در اینچئون غایب خواهد بود.

 

سوریان صبح امروز (چهارشنبه) در جریان رقابت‌های انتخابی تیم ملی در گفت و گو با ایسنا این خبر را تایید کرد و گفت که به طور حتم در بازی‌های آسیایی شرکت نخواهد داشت.

 

در بازیهای آسیایی اینچئون تیمهای آزاد و فرنگی موظف هستند در هفت وزن از هشت وزن نماینده داشته باشند.

mohsenswa بازدید : 255 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

اعضای کمیسیون عمران مجلس عصر روز گذشته ضمن حضور در سازمان هواپیمایی کشوری جلسه مشترکی با وزیر راه، معاونان وی و ایرلاین‌های کشور داشتند.

 

محمدرضا رضایی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد این جلسه گفت:‌ اعضای کمیسیون با حضور در سازمان هواپیمایی کشوری ضمن بازدید از رادارها، قسمت تعمیرات هواپیماها و همچنین باند فرودگاه مهرآباد جلسه مشترکی با حضور وزیر راه، معاونین وی و ایرلاین‌ها داشتند که در آن وضعیت حمل و نقل هوایی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

 

رضایی ادامه داد : در این جلسه توضیحاتی هم در مورد سقوط هواپیما در محدوده فرودگاه مهرآباد ارائه شد.

 

به گزارش ایسنا برخی از اعضای کمیسیون عمران که معتقد بودند این جلسه باید در محل کمیسیون عمران در مجلس برگزار شود، در این جلسه حاضر نشدند.

mohsenswa بازدید : 207 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

یک عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: مشخص است که عده‌ای با تخریب دولت آقای روحانی و تلاش برای ناپاک نشان دادن آن قصد دارند بر فسادهای دولت قبل سرپوش بگذارند.

 

محمد رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: بنا بر اخبار منتشر شده با توجه به آشکار شدن روزافزون حجم عظیم فساد دولت قبل و همچنین فشارهای بیش از اندازه مخالفان به دولت جدید، آقای روحانی از ادبیات صریح‌تر و موضع شفاف‌تری برای مفاسد اقتصادی استفاده کردند.

 

این فعال دانشجویی با اشاره به عملکرد تخریبی برخی از منتقدان دولت، تصریح کرد: خیلی از منتقدان دولت تدبیر و امید سعی کردند نحوه فعالیت این دولت را ناپاک نشان دهند؛ چراکه فکر می‌کردند با این کار می‌توانند بر فسادهای سال‌های گذشته سرپوش بگذارند.

 

وی همچنین با تاکید بر ضرورت حضور هر سه قوه در مسیر مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: هر سه قوه موظف هستند تا با کسانی که از حق‌الناس و بیت‌المال سوءاستفاده کرده‌اند مبارزه کنند. بدون توجه به روابط و سمت‌ها، باید با هر کسی که دستش به فساد اقتصادی آلوده است مبارزه شود..........

mohsenswa بازدید : 217 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از تصویب طرح استفاده موسسات عمومی و دولتی از انرژی خورشیدی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

هدایت اله میر مردازهی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون کشاورزی گفت: یکی از موارد مطرح شده در جلسه کمیسیون درخصوص برنامه ریزی برای کاهش تصادفات در جاده های کشور بود که مقرر شد کمیسیون های تخصصی به منظور جلوگیری از واقعه در نقاط حادثه خیز، طرحی را ارایه و تصویب کنند.

 

وی افزود: موضوع دیگر نیز در مورد اجازه به سازمان ها، دستگاهای دولتی و موسسات عمومی غیر دولتی برای استفاده از انرژی خورشیدی بود که در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تصویب شد.

 

عضو کمیسیون کشاورزی همچنین بیان کرد: ایران با توجه به آب و هوای موجود، ظرفیت های بسیاری برای بهره مندی از انرژی های خورشیدی دارد و اعضای کمیسیون کشاورزی هم به همین دلیل موافق بهره گیری از انرژی های خورشیدی بودند.

mohsenswa بازدید : 196 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

علی لاریجانی طی پیامی سالگرد زلزله منطقه ارسباران را به مردم منطقه زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان تسلیت گفت.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی، سالگرد زلزله منطقه ارسباران را به مردم منطقه زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان تسلیت گفت که متن این پیام به شرح زیر است:

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 

سلام علیکم و رحمه‌الله

 

ضمن عرض تسلیت در سالگرد زلزله تاسفبار منطقه ارسباران خداوند متعال را شاکریم که بلاها و سختی‌ها را زمینه‌ای برای رحمت و برکت قرار داد و مدیران و مسئولان نظام اسلامی به‌خصوص نمایندگان شما بزرگواران در مجلس نهم توفیق داد تا از این فرصت امتحان خدمت سربلند بیرون آیند و ارسباران افتخار یافت مدال شجاعت و صبوری را از رهبر فرزانه خویش بر گردن آویخته و امروز شاهد بیش از پیش توسعه و عزت و سربلند این دیار دلاورپرور باشد.

 

اینجانب ضمن طلب غفران و رحمت برای درگذشتگان و بهبودی و سلامتی برای مردم شریف و ضمن تشکر از مدیران دستگاه‌های اجرایی در امر بازسازی مناطق فوق، امید است تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات باقی‌مانده به کار بسته تا رضایت خداوند متعال و مردم شریف تامین گردد...............

mohsenswa بازدید : 168 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که تاکتیک برخی از منتقدان این است که رییس جمهور را عصبانی کنند، به رییس جمهور توصیه کرد که برخورد انفعالی با منتقدان نداشته باشد.

علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی خود از اظهارات اخیر رییس جمهور و اقدام نمایندگان مجلس برای رسیدگی به این اظهارات گفت: رییس جمهور باید سعه صدر و تحمل بیش‌تری داشته و برخورد انفعالی با منتقدان نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تاکتیک برخی از منتقدان این است که حرفی را مطرح کرده و رییس جمهور را عصبانی کنند،‌ سپس ایشان هم در مقابل، واکنش تندی نشان دهد و بعد دوباره آن‌ها پاسخ دهند و همین سیر ادامه یابد.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه اظهار کرد: معتقدم رییس جمهور باید از کنار بسیاری از انتقادها بگذرد و گاهی بهترین پاسخ سکوت است.

مطهری تصریح کرد: روش اسلامی و سیره امیرالمومنین(ع) در دوره خلافت هم این‌گونه بود که تحمل و سعه صدر زیادی در مقابل منتقدان و مخالفان داشتند.

وی در عین حال چند جمله روز گذشته رییس جمهور را چندان مناسب ندانست و افزود: این جملات خاطره آقای احمدی نژاد را زنده کرد. البته عده ای سخن ایشان را تحریف کردند. مثلا یکی از روزنامه ها از قول رئیس جمهور در صفحه اول تیتر زد: "بروید به جهنم" یا دیگری نوشت رئیس جمهور منتقدان را به جهنم دعوت کرد، در حالی که ایشان گفتند اگر از مذاکره می هراسید به جهنم، یعنی اهمیتی ندارد. البته همین سخن هم نباید گفته می شد اما ما هم نباید معرکه بگیریم و این موضوع را علم کنیم، مسائل مهم‌تری در کشور وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان با بیان این‌که مهم ترین نیاز ما وحدت ملی است، اظهار کرد: امیدوارم همه دست به دست هم دهیم و با توجه به مشکلاتی که در داخل کشور و منطقه وجود دارد به حل مشکلات مردم و منطقه بپردازیم.

mohsenswa بازدید : 192 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

یک کارشناس امور اقتصادی سیاست‌های مربوط به بازار سرمایه در بسته خروج از رکود دولت را مورد بررسی قرار داد.

 

مرتضی صفاری - کارشناس امور اقتصادی - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن اشاره به سیاست‌های مربوط به بازار سرمایه در بسته خروج از رکود دولت گفت: فروش اوراق قرضه از طریق سیستم بانکی صورت می‌گیرد اما دولت می‌خواهد آن را وارد بازار سرمایه کند.از طرف دیگر تامین مالی شرکت‌ها از طریق افزایش سرمایه صورت می‌گیرد، اما در این بسته به فروش اوراق مشارکت و پروژه محوری تاکید بیشتری شده است.

بقیه خبر در ادامه مطلب

mohsenswa بازدید : 192 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت نیرو و نفت باید طبق مبالغ قبلی آب، برق، فاضلاب و انشعاب گاز را تامین کنند در غیر این صورت پرش‌های قیمتی چالش‌برانگیز نیز در رابطه با مسکن مهر به وجود می‌آید. همچنین باید مالیات و بیمه بدون نسخه جدید قیمتی ادامه یابد.

 

محسن نریمان - مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ بیمه و مالیات واحد‌های مسکن مهر اظهار کرد: به‌طور کلی مسکن مهر با ایده‌های جدید در دولت قبل شکل گرفت و مسائلی از جمله عوارض ساختاری تخفیفات ویژه جزو مسائل اولیه‌ای بود که مدنظر قرار گرفت.

 

وی افزود: اگر میزان بیمه و مالیات واحد‌های مسکن مهر یکباره از ارقام فعلی بیشتر شود اشکال در پروژه‌های مسکن مهر به وجود می‌آید.

 

نریمان با بیان اینکه تمام تعهدات قبلی باید انجام شود، تصریح کرد: وزارت نیرو باید با همان مبالغی که از قبل اعلام شده آب، برق، فاضلاب را تامین کند و وزارت نفت نیز در زمینه انشعاب گاز باید طبق همان اعداد و ارقام قبلی پیش رود.

 

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد: در غیر این صورت پرش‌های قیمتی چالش‌برانگیز نیز در رابطه با قیمت مسکن مهر به وجود می‌آید.

 

وی با اشاره به میزان مالیات‌ واحد‌های مسکن مهر گفت: در رابطه با بیمه مسکن مهر و میزان مالیات‌ها جلساتی برگزار شده که تاکید ما بر آن است که همان اعداد و ارقام قبلی اجرایی باشد.

 

نریمان خاطر نشان کرد: فقط در محل پروژه‌های آزاد می‌توان روش‌هایی که خودشان مدنظر دارند را عملیاتی کنند در غیر این صورت همه افزایش قیمت‌ها روی متقاضیان بار می‌شود و متقاضیان تحمل چنین فشارهایی را ندارند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که با توجه به شعارهایی که برای ساخت واحد‌های مسکن مهر داده شده باید قیمت‌های این واحد‌ها پایین تمام شود، افزود: ما معتقدیم همان‌طور که تعهدات دولت قبلی در پروژه‌های مسکن مهر را قبول کردیم باید روش‌هایی که در دولت قبل وجود داشته را بپذیریم تا طرح مسکن مهر تا پایان کارش اجرایی شود.

 

وی با بیان این‌که قصد نداریم نسخه جدیدی برای مسکن مهر بپیچیم، ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف دچار مشکل هستند و در جلساتی که با مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون برای حل این مشکلات داشتیم امیدواریم این قبیل مسائل حل شود و روال گذشته نیز ادامه یابد و نسخه جدیدی پیچیده نشود.

mohsenswa بازدید : 209 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

روغن پالم که دارای اسیدهای چرب مضر برای سلامت بوده و مهم‌ترین تبعات آن گرفتگی‌های عروق قلبی، مغزی و سکته است، پیش از این برای خوراک دام وارد کشور می‌شده اما عده ای از تولیدکنندگان غیر متعهد برای تولید فرآورده‌های پر چرب لبنی از آن بهره گرفته اند.

 

 

محمد علی باهری - یک تولیدکننده محصولات لبنی - در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس استانداردهای علمی و بین‌المللی تولید لبنیات پرچرب تنها با افزودن خامه یا کره حیوانی به شیر مجاز است و مصرف روغن پالم و هر نوع افزودنی غیر مجاز دیگر به شیر و لبنیات، اقدامی غیر اخلاقی و سودجویانه است که مضرات جدی آن بر سلامت افراد جامعه، جبران ناپذیر خواهد بود.

 

وی از وزارت بهداشت و مسئولان قضایی درخواست کرد: اسامی کارخانه‌های لبنی متخلف که از روغن پالم در تولید شیر و لبنیات استفاده کرده‌اند، اعلام شود.

 

باهری تصریح کرد: وجود مواد رسوب دهنده جدار عروق در روغن پالم آنقدر زیاد است که تولیدکنندگان با وجدان و با شرف از روغن پالم و روغن های نباتی در تولید محصولات خود استفاده نمی کنند.

 

این تولیدکننده فرآورده‌های لبنی با اشاره به اینکه گران شدن خامه، علت مهمی برای استفاده از ماده جایگزین در تولید لبنیات پر چرب بوده است، گفت: در تولید ماست و لبنیات با چربی بیش از پنج درصد تا 12 درصد برخی تولیدکنندگان از روغن گیاه پالم استفاده کرده اند اما مجموعه تولیدی ما هیچ گونه استفاده‌ای از روغن پالم نداشته است.

 

باهری افزود: در تولید خامه قنادی، پنیر، شیر پر چرب، ماست های چکیده و انواع ماست های خامه ای و پر چرب، تولید کنندگان متخلف برای تامین درصدهای چربی مورد نظراز روغن پالم که حالت نیمه جامد دارد استفاده کرده اند که باید وزارت بهداشت و ارگان های مسئول برخورد جدی با آنان انجام دهند.

mohsenswa بازدید : 178 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

5000 سال است که با بحران کم‌آبی مواجه هستیم و افزایش یک درصدی جمعیت یعنی افزایش چهار درصدی تقاضای آب لذا تنها راه مقابله با بحران آب واردات محصولات کشاورزی یا تغییر زیر ساخت‌های این بخش است.

 

ناصر شاهنوشی - عضو هیات علمی دانشگاه مشهد - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: با توجه به امکانات موجود در بخش کشاورزی، کشاوزان بیشترین بهره‌وری از منابع آبی دارند اما با این حال کشاورزی فعلی پاسخگو نیاز غذایی کشور نیست.

 

وی با بیان این‌که 5000 سال است که ایران با بحران کم‌آبی مواجه است، گفت: از آنجاکه از نظر جغرافیایی ایران در مدار 25 درجه تا 40 درجه واقع شده است و کشورهایی که دراین مدار هستند از نظر دما گرم و خشک هستند، ایران دچار بحران آب شده است.

بقیه خبر در ادامه مطلب

mohsenswa بازدید : 181 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران به نظارت دقیق‌تر بر فعالیت فروشندگان میوه و تشدید برخورد با متخلفان این بخش تاکید کرد.

 

حسین مهاجران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مقابله و برخورد شدید با دلالان میادین میوه و تره‌بار از حدود یک هفته گذشته آغاز شده و تعدادی از آن‌ها فعلا دست از واسطه‌گری برداشته اند؛ می توان امیدوار بود اگر این روند ادامه یابد بتوانیم شاهد ریشه کن شدن تمامی دلالان این صنف باشیم.

 

وی به نظارت دقیق‌تر بر فعالیت فروشندگان میوه و تشدید برخورد با متخلفان این بخش تاکید کرد و گفت: فروشندگان حداکثر 35درصد بیشتر از قیمت فاکتور باید میوه را به مردم بفروشند ولی عملا شاهدیم بعضی از فروشندگان هزینه های خود را از طریق گرانفروشی تامین می‌کنند که از این پس به شدت با این موضوع برخورد می‌شود.

 

مهاجران افزود: در حال حاضر حدود 4 تا 5 هزار پرونده متخلفانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند در دست بررسی است.

 

وی در عین حال با تاکید بر اینکه ما به دنبال شفاف سازی هستیم و بنا داریم این بدنامی را از صنفمان دور کرده و از بین ببریم گفت: معتقدیم همه هزینه ها و فعالیت بخش های مرتبط با این صنف باید کاملا شفاف شده و با متخلفان برخورد شود.

 

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران همچنین با اشاره به افزایش 20درصدی قیمت موز گفت: در حال حاضر هر کیلو موز به قیمت 3600تا4000هزار تومان به فروش می رسد که حدود 800تومان در هر کیلو افزایش قیمت داشته است.

 

وی همچنین از افزایش قیمت خیار خبر داد و اظهار کرد:قیمت خیار که تا حدود یک هفته گذشته 1200تا1700بود به 2600تا3500 رسیده است ولی عمده خرید مردم که در حال حاضر هندوانه، طالبی،انگور و صیفی جات است دارای قیمتی مناسب است.

mohsenswa بازدید : 207 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

در سالهای اخیر تولید حدود 10 مدل خودروی سواری به دلایل مختلف متوقف شده است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نیسان تیانا، قشقایی، ماکسیما، ریو، هیوندایی آوانته، هیوندایی ورنا، مزدا 2، لیفان 520، چری ویانا و زانتیا از جمله سواری‌هایی هستند که تولید آن‌ها در کشور متوقف شده است.

 

نیسان تیانا محصول مونتاژی شرکت نیسان در پارس خودرو بود که در حدود یک سال اخیر تولید آن به دلیل مسائل تحریم و عدم ورود قطعات متوقف شده است.

 

قشقایی نیز دیگر محصول مونتاژی شرکت نیسان در پارس خودرو بود که تولید این خودرو نیز حدود دو سال پیش به دلیل مشکلات در تامین قطعه متوقف شد.

بقیه خبر در ادامه مطلب

mohsenswa بازدید : 146 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

بعد از اعلام مرکز آمار از رشد اقتصادی منفی دو درصدی برای سال 1392 بانک مرکزی نیز این نرخ را منفی 1.9 درصد اعلام کرد تا بیانگر آن باشد که با وجود اینکه پیش بینی دولت برای این شاخص در انتهای سال قبل محقق نشد اما نشانه ای از روند مثبت آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در حالی به اعتقاد صاحبنظران اقتصادی مانند مسعود نیلی سال 1391 از بدترین سالهای اقتصادی ایران طی سالهای گذشته بوده است که در این سال رشد اقتصادی کشور طبق آمارهای بانک مرکزی تا منفی 6.8 درصد کاهش یافت.

در سال 1391 نه تنها رشد اقتصادی به بدترین وجه تنزل کرد بلکه تورم نیز به شکل نامناسبی همواره در حال افزایش بود تا در مجموع رکود تورمی سنگینی را بر اقتصاد کشور تحمیل کند.

این در حالی است که با تغییرات سیاسی در سال 1392 ، دولت هدف را بر مبنای کاهش تورم تا 35 درصد همچنین خروج رشد اقتصادی از روند منفی قرار داد به طوری مدیران اقتصادی پیش بینی می کردند که رشد اقتصادی پایان سال قبل به منفی 0.8 تا صفر هم خواهد رسید؛ اما آخرین آمار ارائه شده بانک مرکزی نشان داد که در کنار تحقق تورم کمتر 35 درصدی، رشد اقتصادی با وجود در پیش گرفتن روند مثبت نتوانسته رقم مورد انتظار دولت را تامین کند.

با این وجود رشد اقتصادی منفی 6.8 درصدی سال 1391 با کاهش حدود پنج درصدی به منفی 1.9 درصد کاهش یافته است.

در عین حال باید یادآور شد که رشد اقتصادی که آمار اعلامی مرکز آمار از رشد اقتصادی که در روزهای اخیر منتشر شده نه تنها بیانگر رشد مورد نظر دولت نیست بلکه حاکی از منفی تر شدن رشد اقتصادی کشور در پایان سال نسبت به نیمه آن نیز است.

بر این اساس نرخ رشد اقتصادی از منفی 2.2 درصد در نیمه سال 1392 به منفی 2.2 در انتهای سال کاهش یافت.

mohsenswa بازدید : 205 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

وزیر آموزش و پرورش به اعلام آخرین خبرها از برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی پرداخت و گفت: ساماندهی نیروهای انسانی انجام شده و هیچ نگرانی برای بازگشایی مدارس در مهرماه سال 93 نداریم.

 

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ دکتر علی اصغر فانی عصر روز گذشته در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه میان آموزش و پرورش و هلال احمر در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر این وزارتخانه با تعدادی از نیروهای بازنشسته مواجه شده و در دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها با خلاء نیرو مواجه است، اظهار کرد: اگر توجه کنید ساماندهی نیروی انسانی از سیاست‌های آموزش و پرورش است. از 10 ماه قبل بحث ساماندهی نیروهای انسانی را آغاز و پیش بینی کردیم.

بقیه خبر در ادامه مطلب

mohsenswa بازدید : 228 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای یزد تاکید کرد:صرفه‌جویی باید تا حد امکان از سوی شهروندان یزد رعایت شود چرا که در غیر این صورت با مشکل جیره‌بندی و کمبود آب مواجه خواهیم شد.

 

حسین غفوری در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، با اشاره به بارندگی اندک استان یزد در سال 92 و 93، اظهار کرد: در ارتفاعات شیرکوه که از منابع اصلی تامین آب استان است، میزان بارندگی امسال 50 درصد نسبت به سال آبی قبل و نسبت به بلندمدت حدود 40 درصد کاهش داشته است.

 

وی افزود: این موضوع باعث شده است که اکنون در تمام روستاهای حوزه شیرکوه اعم از منطقه پیش‎کوه و پشت‏‎کوه با مشکل کمبود آب مواجه باشیم، به نحوی که بخش عمده‌ای از این روستاها در حال حاضر از طریق تانکر سیار آبرسانی می‌‏شوند و بعضی نیز شاید در طول هفته کمتر از 6 ساعت آب داشته باشند.

بقیه خبر در ادامه مطلب

mohsenswa بازدید : 150 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

نماینده مجلس اعلای عراق اظهار کرد: انتخاب نخست وزیر جدید در عراق آرامش را به صحنه کشور بازمی‌گرداند.

 

ماجد غماس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به انتخاب نخست وزیر عراق پس از تنش‌ها و کشاکش‌های بسیار اظهار کرد:‌ بعد از یک ماه تنش بر سر انتخاب روسای قوای سه گانه در عراق بالاخره با انتخاب آقای العبادی این روند تکمیل شد و او فرصت دارد تا در مدت مشخص کابینه‌اش را انتخاب و معرفی کند.

 

وی با اشاره به انتخاب العبادی خاطرنشان کرد: این انتخاب آرامش را به صحنه عراق بازگرداند و شاهد تاییدها و تبریک‌ها از سوی نیروهای سیاسی مختلف شیعه، سنی، کرد و دیگر گروه‌ها هستیم.

 

وی با اشاره به اعتراض نوری المالکی به انتخاب العبادی تصریح کرد: آقای مالکی روند انتخاب نخست وزیر را قانونی نداسته‌اند و معتقد است که فراکسیون ائتلاف قانون بزرگترین فراکسیون پارلمان است در حالی‌که دلایل و مستندات زیادی وجود دارد که اتحاد ملی بزرگترین فراکسیون بوده است.

 

وی افزود: بعید می‌دانم اعتراض‌ها از سوی آقای مالکی موجب تنش جدی در عراق و برهم‌زدن شرایط فعلی شود و امیدواریم هرچه سریع‌تر این بحث‌ها تمام و شاهد فعالیت‌ دولت برای تشکیل هرچه سریع‌تر و شروع کار باشیم.

 

غماس درباره واکنش کشورهای منطقه به ویژه کشورهای عربی به نخست وزیر جدید اظهار کرد:‌ در ارتباط با کشورهای منطقه به جز ایران که همواره بعد از سقوط صدام حامی عراق بوده است کشورهای منطقه به ویژه کشورهای عربی دو دسته بودند بخشی که هنوز منتظر بازگشت به دوران قبل از صدام هستند و مسیر دشمنی با عراق را پیش گرفتند و بخشی که منتظرند ببینند روند تحولات در عراق کنونی به چه سمت می‌رود. معتقدم بیشتر کشورهای عربی از بخش دوم هستند و خواستار ایجاد روابط خوب با عراق‌اند و فکر می‌کنم چندان طول نمی‌کشد که این کشورها به سمت عراق آمده و روابط خوبی را با یکدیگر آغاز خواهیم کرد.

 

نماینده مجلس اعلای عراق در رابطه با مشکلاتی که بر سر اداره عراق به ویژه برای مقابله با داعش از سوی دولت وجود دارد و شاهد تحلیل ارتش عراق بوده‌ایم، گفت: عملکرد ارتش عراق در مقابله با داعش بسیار ضعیف بوده است و در این بخش عراق با مشکل اساسی مواجه است. از جمله اینکه در ارتش نیروهای بعثی وجود دارند که موانعی را در مسیر دفاع از عراق ایجاد کردند همچنین آموزش‌های لازم و کافی به لحاظ نظامی و عقیدتی در ارتش وجود ندارد. معتقدیم باید روند بازسازی ارتش هرچه سریع‌تر صورت گیرد و با آمدن آقای العبادی فکر می‌کنم این اصلاحات تسریع خواهند شد.

 

وی افزود: در حال حاضر جلوی پیشرفت داعش را برخی از نیروهای مسلح در نیروهای هوایی و نیز بخش قابل توجهی از نیروهای مردمی و جهادی گرفته‌اند که براساس فتوای آیت‌الله سیستانی به میدان آمدند و معتقدم با شکل گرفتن دولت جدید این نیروها بیشتر قوت خواهند گرفت.

محمد بازدید : 398 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)
آینرخ: تخمین زده می شود که 3.7 میلیون نفر در طول جام جهانی 2014 به برزیل سفر کنند، و اعتقاد بر این است که هر گردشگر خارجی که برای شرکت در بازی جام جهانی به برزیل سفر می کنند؛ به طور متوسط حدود 2488 دلار در طی اقامت خود در برزیل صرف می کنند. این رشد اقتصادی برای برزیل بر اساس هجوم بازدید کنندگان تخمین زده می شود در حدود 3.03 میلیارد دلار باشد. 

 

محمد بازدید : 374 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

 

اخبار,اخبار ورزشی ,کریم باقری

 

اخبار ورزشی - تجارت متفاوت کریم باقری!

کریم باقری را می‌توان در زمره بی‌حاشیه‌ترین فوتبالیست‌های ایران قرار داد. او نه از لحاظ اخلاقی تفاوتی با گذشته کرده و نه حتی از لحاظ ظاهری

محمد بازدید : 420 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

د 1392 12:22 اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

اخبار ,اخبار ورزشی ,میشائل شوماخر

 

اخبار ورزشی - شوماخر چند کیلو وزن کم کرده است؟

شرایط میشائل شوماخر راننده آلمانی و قهرمان اسبق رقابت های فرمول یک دنیا هنوز به عنوان یک معما مطرح است؛ در شرایطی که گفته می شد کمای مصنوعی او نزدیک به دو هفته طول خواهد کشید با این حال پس از گذر چندماه هنوز شوماخر در کما است و شرایط سلامتی او تغییر زیادی نکرده است.
محمد بازدید : 268 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

 

اخبار,اخبار ورزشی,,اظهارات عبدالله بن مساعددرباره ایران


اخبار ورزشی - ادعای جنجالی رییس باشگاه الهلال درباره ایران

رییس باشگاه الهلال عربستان در اظهاراتی جنجالی و ناپسند مدعی شد،‌ ایران کشوری پر دردسر و رنج آور برای خودش است.

به گزارش ایسنا ، سپاهان در یکی از حساس ترین بازی‌های دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه میزبان الهلال عربستان است.

محمد بازدید : 575 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)
دریاچه های بسیاری در دنیا وجود دارند اما همه آن ها به نوعی متفاوت و زیبا نیستند و تفاوت های کمی با هم دارند. در میان دریاچه های مختلف دنیا برخی بسیار عجیب و باورنکردنی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وقتی محیط بزرگ از آب با خشکی محاصره شود دریاچه ایجاد می شود. دریاچه های مختلفی در دنیا وجود دارند که بزرگترین آن ها در شمال کشور ما قرار دارد. بسیاری از دریاچه های هستند که ویژگی های خاصی و منحصر به فردی دارند که به آن ها اشاره می کنیم.

** دریاچه پلیتوایس

 

محمد بازدید : 476 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)
دایناسورها و هیولاهای ماقبل تاریخ شاید در آن زمان حکمرانان دنیا بوده اند ولی به دلایل مختلف نابود شده اند تا امروزه نفع بیشتری را از طریق نفت و گاز به ما برسانند. دایناسورها به قدری زیاد بوده اند که همچنان هم ممکن است گونه های تازه ای کشف شود.

فسیل دایناسورهای بسیاری تا به حال کشف شده است و باستان شناسان دانسته های فراوانی در مورد آن ها دارند اما هنوز اعتقاد بر این است که تعداد بسیاری از این موجودات باستانی پیدا نشده و زیر لایه های مختلفی از خاک پنهان شده اند. به غیر از دایناسورهایی که در فیلم های مختلف با آن آشنا شده اید گونه های دیگری نیز وجود دارد که عجیب و ناآشنا هستند.

محمد بازدید : 382 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)
با رسیدن به چهارمین روز جستجوی هواپیمای ناپدید شده  مالزی حالا ۱۰ ماهواره چین هم به کمک کسانی آمده‌اند که به دنبال حل این معما هستند.

با رسیدن به چهارمین روز جستجوی هواپیمای ناپدید شده  مالزی حالا ۱۰ ماهواره چین هم به کمک کسانی آمده‌اند که به دنبال حل این معما هستند. ماجرای ناپدید شدن این هواپیما حالا با زنگ خوردن تلفن همراه برخی از مسافران و پیدا نشدن هیچ ردی از این پرنده غول پیکر تبدیل به یک پرونده مرموز در تاریخ هوانوردی شده است.

 

محمد بازدید : 502 پنجشنبه 01 اسفند 1392 نظرات (0)

 

اخبار تکنولوژی - بهترین گوشی‌های اندرویدی سال 2014

با گشتی در دنیای اینترنت میتوانید با بهترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی آشنا شوید که گفته می‌شود یک سر و گردن بالاتر از بقیه هستند. برخی از آنها هنوز وارد بازار نشده اند و برخی دیگر را شاید خودتان هم داشته باشید.

به گزارش  ایسنا، این روزها بازار معرفی و مقایسه بهترین گوشی‌های اندرویدی بازار داغ است. بر اساس یکی از این مقایسه‌ها بهترین گوشی‌ها در فوریه 2014 شامل موارد زیر است.

محمد بازدید : 270 چهارشنبه 23 بهمن 1392 نظرات (0)

در سال ۱۹۸۶، شرکت توشیبا دنیای کامپیوتر را با تولید اولین لپ تاپ مدرن خود یعنی J-3100 تکان داد. امروز توشیبا به خاطر قیمت های خوبش و نرم افزارهای کاربردی اش معروف است. در اینجا لیستی از ۵ لپ تاپ برتر این شرکت را برای شما آماده کرده ایم.
 اولین لپ تاپ توشیبا دارای فلاپی درایو ۳٫۵ اینچی، نمایشگر CRT و یک باتری قابل شارژ بود. اما امروز ویژگی های لپ تاپ های این شرکت چیزی کمتر از سایر رقبا ندارد.


۵ لپ تاپ برتر این شرکت از نظر سایت Laptopmag به شرح زیر است:
 Satelite P55T-A5202

 

لپ تاپ توشیبا,بهترین لپ تاپ های توشیبا

محمد بازدید : 301 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (1)
حسن روحانی رئیس جمهور امروز عازم داووس می شود. یکی از توریستی ترین شهرهای دنیا که همه ساله یک هفته از سال را میزبان سیاستمداران و اقتصاددانانی از سراسر جهان است. هتلی هم که به شکل تخم مرغ وسط کوه‌های آلپ خودنمایی می کند یکی از معروفترین هتل های دنیاست.

 شهر داووس یک منطقه توریستی است که مسافرانی از نقاط مختلف اروپا بیشتر برای اسکی بازی به آنجا سفر می کند. از لحاظ جمعیت داووس بیشتر به یک روستا می ماند. براساس سرشماری سال 2012 جمعیت ساکن این روستا در شمال غربی سوئیس 11 هزار و 156 نفر بوده است.

اخبار ,اخبار گوناگون ,سفر روحانی به داووس

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 69
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 93
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 93
  • بازدید ماه : 93
  • بازدید سال : 19,404
  • بازدید کلی : 4,764,923
  • کدهای اختصاصی
    pr checker