loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 24101 پنجشنبه 06 تیر 1392 نظرات (2)

مشکلات ناحيه تناسلي و چگونگي درمان آن

 

بيماري پوستي ناحيه تناسلي, درمان خارش

- تحريک ناحيه‌? تناسلي  نشانه? چيست؟
پوست پوست است، چه در صورت يا دست باشد، و چه در اندام‌هاي تناسلي. پوست ناحيه? تناسلي هم دچار همان آزردگي‌ها مي‌شود، از واکنش‌هاي آلرژيائي گرفته تا پوست‌رفتگي و جوش چرکي.

اما وظايف دستگاه تناسلي شرايطي براي آن پيش مي‌آورد که با حالات قسمت‌هاي ديگر پوست بدن تفاوت دارد. و چون بافت آن بسيار حساس و پر از انتهاهاي عصبي است، بثورات کوچکي که ممکن است در جاهاي ديگر ناديده گرفته شوند در ناحيه? تناسلي آزارنده خواهند شد.
مثلاً مجراي فوليکو‌ل‌هاي موي ناحيه? تناسلي درست مثل فوليکول‌هاي موي صورت بسته شده و ايجاد جوش چرکي مي‌کند. زگيل‌هاي تناسلي از طريق نزديکي منتقل مي‌شوند، اما ناشي از همان ويروسي هستند که زگيل‌هاي دست را به‌وجود مي‌آورند. صابون و مواد بهداشتي هم گاهي باعث حساسيت در ناحيه تناسلي مي‌شوند، درست مانند آلرژي دست و صورت.

- درمان تحريک ناحيه تناسلي
چه بايد کرد؟
آيا جوش اندام تناسلي را هم مانند جوش صورت بچلانيم؟ از همان مواد ضد زگيل دست براي درمان زگيل تناسلي استفاده کنيم؟

يا چه چيز کورک‌هاي آن را از بين مي‌برد؟
زگيل را دست‌کم نگيريد. ابتلا به زگيل تناسلي چه به‌صورت تک يا خوشه‌اي با يک تماس جنسي صورت مي‌گيرد. زگيل معمولاً بدون درد ممکن است برجسته يا صاف، به رنگ پوست، سفيد يا خاکستري و بزرگ يا کوچک باشد. کافي است يکي از ?? نوع ويروس زگيل را دريافت کنيد، تمام عمر در بدن مي‌ماند و هر آن ممکن است زگيل ظاهر شود.
خوددرماني نکنيد. زگيل تناسلي را نمي‌توانيد با داروهاي زگيل دست برطرف کنيد.

اين داروها پوست را بيشتر تحريک مي‌کنند. زگيل بايد پيش از گسترش آن توسط پزشک درمان شود. پزشک معمولاً داروئي موضعي براي درمان زگيل تناسلي تجويز مي‌کند، گرچه برخي پزشکان به روش جراحي آن را بر‌مي‌دارند.
زگيل زنان را جدي‌تر بگيريد. زگيل تناسلي مردان جز خطر انتقال به ديگران ناراحتي ديگري ايجاد نمي‌کنند، اما در زنان خطر ايجاد سرطان گردن زهدان را همراه خود دارد. تشخيص آن نيز مشکل‌تر است چون زنان خود متوجه وجود آن نمي‌شوند. به‌همين دليل بايد معاينه? سالانه شوند.
کورک جوش ساده‌اي نيست. کورک دستگاه تناسلي را نبايد فشار داد يا دستکاري کرد.
پمادهاي معمولي مصرف نکنيد. هيچ‌وقت براي درمان کورک تناسلي از فرآورده‌هاي پراکسيدبنزويل استفاده نکنيد. اين ماده ممکن است پوست را تحريک کند.
درمان را به‌عهده? پزشک بگذاريد. پزشک معمولاً آنتي‌بيوتيک مناسب براي کورک تناسلي تجويز مي‌کند. شايد نيز کمپرس آب‌گرم را براي سرباز کردن آن توصيه کند.
مراقب زائده گوشتي باشيد. گاهي برآمدگي‌هائي جوش مانند در دستگاه تناسلي ديده مي‌شود که نرم‌گوشتي مسري نام دارد. اين مجموعه? برآمدگي‌هاي صورتي رنگ، بزاق و نرم در وسط فرو رفته هستند. با اينها مثل جوش صورت رفتار نکنيد؛ بسيار مسري هستند؛ به آنها دست نزنيد؛ پزشک با عمل جراحي آنها را بر مي‌دارد.
جوش‌ها را سرسري نگيريد. يک التهاب تماسي مزمن پوست مي‌تواند به جوش دستگاه تناسلي منجر شود. روش‌هاي زير را براي درمان آن به‌کار بگيريد. اما اگر بعد از يک هفته خوب نشد، به‌ پزشک مراجعه کنيد. و اگر زخم يا تاولي وجود دارد، از همان اول نزد پزشک برويد.
علت را بيابيد. اگر بثورات ناشي از التهاب تماسي پوست باشد، تنها راه درمان پيدا کردن علت و حذف آن است. اگر لباس زير تازه‌اي پوشيده‌ايد يا مواد شوينده يا صابون جديدي مصرف کرده‌ايد، ممکن است باعث واکنش آلرژيائي ناحيه? تناسلي شده باشيد. افشانه‌ها و کرم‌هاي بهداشتي که زنان مصرف مي‌کنند گاهي ايجاد جوش مي‌کنند.

کاندوم را عوض کنيد. کاندوم‌هاي لاتکس به‌ندرت باعث ايجاد التهاب تماسي پوست مي‌شوند. اما بثورات قرمز خارش‌دار ايجاد مي‌کنند. مي‌توانيد از کاندوم پوست گوسفند استفاده کنيد. ولي مراقب باشيد، چون فقط کاندوم لاکتس از ابتلا به ويروس ايدز جلوگيري مي‌کند.
مراقب ابتلا به سيفليس باشد. بيماري آميزش سيفليس در مراحل خاصي با بثورات قرمز يا فلسي خود را نشان مي‌دهد. اگر مقاربت مشکوکي داشته‌ايد، امکان ابتلا به سيفليس آنقدر مهم هست که نزد پزشک برويد.

- چه وقت به پزشک مراجعه کنيم؟
- کهير يا تغيير رنگ پوست نزديک اندام‌هاي تناسلي بيش از يک هفته طول بکشد.
- برجستگي‌ زگيل مانند يا کورک چربي در اندام‌هاي تناسلي ديده شود.

- خارش مهبل نشانه? چيست؟
ناحيه‌? تناسلي انسان معمولاً چند لايه پوشش دارد. بنابراين طبيعي است که گرما و رطوبت جمع شده در آنجا ايجاد خارش کند.
خارش مهبل نيز مي‌تواند ناشي از جمع‌شدن طولاني مدت باکتري‌ها در آن باشد. گرما و رطوبت مهبل محيط بسيار مناسبي براي رشد باکتري‌هاست.
در واقع اين خارش کارت دعوتي است براي عفونت‌ها، از التهاب باکتريائي مهبل گرفته تا عفونت مخمر (کانديدا آلبيکانس يا مونيليا) و تريکوموناز.
گاهي نيز اين خارش در اثر حساسيت به مواد شيميائي صابون، خوشبوکننده، يا رنگ است. خارش مهبل مي‌تواند نشانه? نزديک شدن به دوران يائسگي نيز باشد.

- درمان خارش مهبل
حمام آب نمک کنيد. نيم فنجان نمک معمولي را در يک تشت يا وان آب‌گرم حل کرده و ?? تا ?? دقيقه در آن بنشينيد. بگذاريد آب نمک داخل مهبل را بشويد. با دو يا سه شب حمام آب نمک انواع ساده‌تر خارش مهبل از بين مي‌رود.
نزديکي نکنيد. تا زماني که خارش مهبل داريد از رابطه? جنسي خودداري کنيد. نزديکي در اين هنگام باعث انتقال عامل عفوني و ابتلاي مجدد هر دو نفر مي‌شود.

امکان حساسيت را بررسي کنيد. خارش ممکن است ناشي از حساسيت به وسايل جلوگيري از آبستني باشد. اين امکان را بررسي کرده و در صورت داشتن آلرژي روش ديگري براي جلوگيري از آبستني انتخاب کنيد. در مورد رفع حساسيت يا انتخاب روش‌هاي ديگر با پزشک خود مشورت کنيد.

نزد پزشک برويد. براي تعيين نوع عفونت عامل خارش مهبل به پزشک مراجعه کنيد. اگر سابقه? وجود عفونت مخمر داريد، با علائم آن آشنا هستيد و مي‌توانيد پزشک را در تشخيص و درمان ياري دهيد.


تريکوموناز و عفونت‌هاي باکتريائي هم با آنتي‌بيوتيک‌هاي خاص خود درمان مي‌شوند. از پزشک بخواهيد از نظر وجود ويروس پاپيلوم انساني شما را کنترل کند. اين ويروس که ايجاد زگيل تناسلي مي‌کند، از عوامل خارش مهبل است.

شروع يائسگي را بررسي کنيد. اگر به دوران يائسگي نزديک مي‌شويد، براي رفع خارش آن از پزشک کمک بخواهيد. درمان جايگزيني هورمون راه خوبي است، ولي اول کرم‌هاي هورموني را امتحان کنيد.

خود را با فشار نشوئيد. شستن با فشار مهبل نه تنها کمکي به رفع خارش نمي‌کند، بلکه ممکن است با فرستادن مواد عفوني به‌درون گردن زهدان ايجاد بيماري التهابي لگن کند.

استفاده از پور تالک يا نشاسته? ذرت هم درست نيست، چون در دراز مدت ذرات آنها در نزديکي تخمدان‌ها جمع شده و خطر سرطاني شدن آنها را بالا مي‌برد.

مبارزه با مخمر. در زناني که زياد به عفونت مخمر مبتلا مي‌شوند، بهترين کار جلوگيري از بروز آن است.

- خارش ناحيه? تناسلي نشانه? چيست؟
اصطکاک و قارچ دو علت عمده? خارش ناحيه? تناسلي هستند. مالش پوست باعث ايجاد گرما و عرق شده و لکه‌هاي حساس، قرمز و خارش‌دار ظاهر مي‌شود. افراد چاق و خيلي فعال بيشتر دچار مي‌شوند. ناحيه? خارش ممکن است به‌صورت لکه‌اي قرمز و کوچک ظاهر شود، اما مي‌تواند به التهابي شديد با پوسته‌ريزي يا نقاط حساس و مرطوب در آنجا منجر گردد.
اگر علت قارچ باشد، خارش و قرمزي به‌تدريج ظاهر مي‌شود. لکه‌هاي پوست فلسي شده با حاشيه‌هاي مشخص حلقه‌اي هستند. خارش قارچي کشاله? ران بيشتر در تابستان روي مي‌دهد. قارچ‌ها نواحي گرم و مرطوب را براي رشد انتخاب مي‌کنند. اما حتماً ايجاد عفونت قارچي نمي‌کنند.
خارش ناحيه? تناسلي از شپش عانه يا عامل جرب هم مي‌‌تواند ناشي شود. در زنان خارش ممکن است اولين علامت عفونت مخمري باشد، مخصوصاً در افرادي که آنتي‌بيوتيک مي‌خورند. و در هر دو جنس، خارش شديد و درد شديد ممکن است نشانه? تبخالي تناسلي باشد.

- درمان خارش ناحيه? تناسلي
خارش کشاله? ران را به‌سادگي مي‌توانيد درمان کنيد، اما پيش از آنکه ملتهب و احتمالاً عفوني شود. خارش‌هاي شديدتر را به پزشک گزارش دهيد تا داروئي براي تسکين آن بدهد. در اينجا کارهائي براي رفع خارش، قبل از اينکه مشکلي جدي شود، گفته مي‌شود.

پودر بزنيد. براي از بين بردن خارش معمولي کمي پودر نشاسته? ذرت بزنيد. اين پودر زدن سائيدگي پوست را کاهش مي‌دهد. پودر تالک هم همين کار را مي‌کند، اما زنان بايد در استفاده از آن احتياط کنند، چون استفاده? روزانه? آن ممکن است گرفتاري‌هاي ديگر را در پي داشته باشد. گاهي سرطان تخمدان ديده شده است.

پماد بزنيد. کرم‌ها و پمادهاي بدون نسخه براي درمان خارش کشاله? ران وجود دارد. اما براي درمان دقيق بايد عامل آن را بشناسيد. سائيدگي ممکن است هنگام استفاده از داروهاي ضد قارچ تشديد شود، چون اينها اصطکاک را کم نمي‌کنند.

پمادهاي حاوي اکسيدروي يا هيدروکورتيزون بر خارش کشاله ران در اثر مالش مؤثرند. اما اگر خارش ناشي از قارچ باشد، بايد از پمادهاي ميکونازول يا کلوتريمازول استفاده کرد.
شستشو را فراموش نکنيد. عرق مکان مناسبي براي باکتري‌ها فراهم مي‌کند که بعداً باعث تحريک و خارش ناحيه? تناسلي مي‌شوند. اگر هنگام کار زياد عرق مي‌کنيد، بلافاصله بعد از کار حمام کنيد. اگر در خارج خانه به حمام مي‌رويد، با خود لباس تميز و خشک ببريد.

تظاهرات پوستي دستگاه تناسلي بيماريهاي آميزشي

سيفليس
پس از يک دوره نهفتگي ? تا ?? روزه( بطور متوسط ? هفته) در محل تماس اوليه زخمي موسوم به شانکر به وجود مي آيد.
معمولا شانکر منفرد است اما ميتواند متعدد نيز باشد. محل شايع آن نيز نواحي تناسلي مي باشد. ضايعه ابتدا بصورت يک جوش ظاهر ميشود که دچار نکروز ايسکميک شده و زخمي مي گردد و پس از آن يک زخم بدون درد ايجاد ميکند. حاشيه زخم برجسته
و نرم و قاعده آن سخت و گرانولر است. ضايعه متموج بوده و در لمس قوام لاستيکي دارد( مانند خم شدن مقواي نازک) و بدون خونريزي ميباشد. در اين مرحله غدد لتفي ناحيه اي بزرگ شده اند اما بدون درد و غير چرکي ميباشند. شانگر اغلب در مدت ?-? هفته با بجا گذاشتن اسکار بهبود مي يابد.

شانکروئيد
دوره کمون ??-? روز است. اولين تظاهر آن بصورت يک جوش کوچک التهابي است که پس از ?-? روز تبديل به پوسچول شده و بعد زخم ميشود. ضايعه حاشيه مشخصي دارد .. متموج نيست و دردناک ميباشد.

لبه هاي ضايه دچار فرسايش شده و در اطراف آن هاله اريتماتو وجود دارد. نسبت ابتلاي مرد به زن, ?? به ? بوده و در ??% موارد همراه با لنفادنو پاتي دردناک و يکطرفه اينگواينال مي باشد. در ??% موارد لنفادنوپاتي.. چرکي شده و به خارج سر باز ميکند.

گرانولوم اينگواينال
دوره کمون بيماري ?? هفته تا ? ماه ميباشد. بيماري بصورت يک جوش ندول يا زخم سفت بر روي ناحيه تناسلي شروع ميشود
و پس از تبديل به يک زخم سطحي بدون درد و پهن با لبه پيچيده.. داراي قائده اي برجسته تر از سطح پوست متشکل از بافت گرانولاسيون و ملتهب ميگردد. سپس زخم به مناطق مجاور گسترش مي يابد.

اين زخم محدود به مناطق مرطوب است .ممکن است دهانه گردن رحم هم گرفتار شود. اين زخم ها با دستکاري شروع به خونريزي ميکنند. و بر خلاف شانکروئيد و لنفوم گرانولوم معمولا لنفادنو پاتي اينگواينال ندارند.

لنفوگرانولوم ونروم
در مرحله اول پس از يک دوره کمون ? تا ?? روزه.. در ناحيه تناسلي جوش کوچک بدون دردي ظاهر ميشه که ممکن است
تبديل به زخم يا ضايعات تبخال مانند بشه. اين مرحله معمولا پس از چند روز بهبود مي يابد. در مرحله دوم که ? تا ? هفته پس از شروع مرحله اول رخ ميدهد لنفادنوپاتي دردناک فمورال و اينگواينال ايجاد ميشود.

مشکلات ناحيه تناسلي در مردان :
آلت مردانه قسمتي از بدن است که آقايان معمولاً حساسيت بيشتري براي محافظت از آن به خرج مي دهند. به همين علت، اين عضو از بدن نياز به مراقبت هاي ويژه دارند. همه ما از اهميت استفاده از کاندوم در برخي موقعيت هاي خاص آگاهيم، اما مراقبت صحيح از آن لزوماً به همين جا ختم نمي شود. در اين مقاله نکاتي را برايتان عنوان مي کنيم که به شما کمک ميکنند به بهترين شکل از اين عضو مهم نگهداري کنيد.

مراقبت منظم:

اصلاح
براي خيلي از مردها، اصلاح و نظافت آلت تناسلي يک بخش ساده از برنامه مراقبتشان است درحاليکه براي خيلي هاي ديگر، اينکار چيزي جز اذيت و آزار موقت نيست. اصلاح آلت و زدن موهاي آن فوايدي دارد، اما در عين حال اين اصلاح کردن ها و واکس زدن ها معايبي هم دارد که همان موقع خود را نشان نمي دهد:

فوايد:
-ارتقاء نظافت/کاهش رطوبت

-تحريک کننده بودن از نظر جنسي

-بالا بردن حساسيت حين نزديکي

-تسهيل معاينه پوست

-بزرگتر جلوه دادن آلت

معايب:
-خسته کننده

-واکس زدن (دردآور)

-(واکس زدن) گران و پرهزينه

-مي تواند منجر به ايجاد جراحت شود

-مي تواند منجر به پيدايش عفونت جديد يا پخش عفونت هاي قبلي شود.

براي خيلي از خانم ها، آلت مردانه اصلاح شده و واکس زده شده بسيار تحريک کننده است. اما در عين حال بايد بدانيد که هم اصلاح کردن و هم واکس زدن هر دو مي تواند منجر به ايجاد جراحت يا التهاب فوليکول هاي موهاي آلت شده و عفونت هاي ويروسي مثل تبخال تناسلي يا molluscum contagiosum (نوعي بيماري پوستي که در آن برآمدگي هاي مدوري روي پوست ايجاد مي شود که محتوي ماده نيمه مايع يا خميري هستند) را پخش مي کنند. حتي ايجاد عفونت هاي باکتريايي مثل استافيلوکوک مقاوم دربرابر متيسيلين نيز با استفاده از تيغ هاي اصلاح مرتبط شناخته شده است. همه اينها با مراقبت صحيح از آلت تناقض دارد.

اگر ترجيح مي دهيد که آلت تناسليتان را اصلاح نکنيد و فقط با قيچي يا ماشين ريش تراش موهاي آن را کوتاه کنيد، مطمئن تر است. اما اگر ترجيح مي دهيد که موهاي آنرا اصلاح کنيد، بهتر است از چه وسيله اي استفاده کنيد؟ استفاده از يک تيغ ريش تراشي ساده با کرم يا صابون اصلاح و بعد از آن استفاده از لوسيون افترشيو مرطوب کننده يا آب نمک گرم بهترين است. از ريش تراش هاي برقي و مواد شيميايي براي برداشتن موها به هيچ عنوان استفاده نکنيد. و آخر اينکه، شايد دوست داشته باشيد که بعد از اصلاح آنرا واکس هم بزنيد. اشکالي ندارد فقط يادتان باشد که اينکار هم گران است وهم دردآور.

شستشو
آلت تناسلي، عضو بسيار حساسي است، و طي همه مراحل مراقبتي بايد اين نکته را خوب به خاطر داشته باشيد. بنا به دلايلي عجيب، خيلي از مردها فکر ميکنند که براي تميز کردن آلت تناسلي خود بايد آن را حسابي با آب و صابون بسابند تا تميز شود. اما بهتر است بدانيد که شستشو ساده با آب گرم و درصورت لزوم يک صابون ملايم براي اين منظور کافي است. مرداني که ختنه نکرده اند بايد پوست ختنه گاه را عقب برده و سر آت تناسلي را فقط با آب گرم، بدون صابون، شستشو دهند. حتماً پس از شستشو اين محل را خوب خشک کنيد.

هم شستشوي زياد و هم شستشوي کم موجب بروز بالانيت (التهاب سر آلت تناسلي) مي شود. اگر احساس ناراحتي در اين قسمت کرديد، از مصرف صابون هاي عطردار يا ژل ها و مايع هاي شستشوي بدن خودداري کنيد و به جاي آن از آب نمک استفاده کنيد. پوشيدن لباس جديد يا پودر لباسشويي جديد هم ممکن است موجب بروز ناراحتي شود. اگر اين ناراحتي ادامه پيدا کرد، حتماً به پزشک مراجعه کنيد.

معاينه خود
مردها، مخصوصاً وقتي از نظر جنسي فعال باشند، بايد به طور منظم آلت تناسلي خود را معاينه کنند تا وجود سرطان بيضه يا عفونت هايي که از طريق رابطه جنسي منتقل مي شود را تشخيص دهند. اما چند وقت يکبار بايد اينکار صورت گيرد؟ هيچ قانون خاصي براي آن وجود ندارد، اما يکبار در ماه به نظر کافي مي رسد.

براي معاينه آلت تناسلي براي بررسي سرطان بيضه، توصيه هاي زير را در نظر داشته باشيد:

يکبار در ماه، پس از حمام:
-هر دو بيضه را تک تک بررسي کنيد.
-با هر دو دست، بيضه را بين شصت ها و انگشتانتان گرفته و آرام آن را بغلتانيد.
-وجود هرگونه غده سفت يا برآمدگي را بررسي کنيد و آنرا از نظر تغيير اندازه، شکل يا همساني بررسي کنيد.
-اپيديديم (قسمتي از مجراي منوي که در پشت بيضه قرار دارد و به وسيله مجاري باريکي به آن مربوط است) يا رگ هاي خوني و طناب اسپرماتيک را با غده سرطاني اشتباه نگيريد.
-معاينه آلت تناسلي نه تنها به تشخيص غدد سرطاني کمک مي کند بلکه راه خوبي براي تشخيص عفونت ها و بيماري هايي است که از طريق جنسي منتقل مي شوند.

چراغ قرمزها
چراغ قرمزهاي زيادي براي بيماري هايي که از نظر جنسي منتقل مي شوند وجود دارد. از اينرو، در معاينات خود خوب دقت کنيد و بدانيد که برخي از اين بيماري ها، مثل کلاميديه، مي توانند هيچ نشانه و علامتي نداشته باشند. در چنين مواردي، بايد با شريک جنسي خود، رک و واضح گفتگو کنيد. اگر وي به چنين بيماري هايي مبتلا شود، ممکن است شما بدون اينکه بدانيد اين بيماري را به او منتقل کرده باشيد.

در زير به برخي از علائم و نشانه هاي اين نوع بيماري ها اشاره ميکنيم:
-خارج شدن ترشحاتي از آلت تناسلي: اين ترشح مي تواند غليظ و زردرنگ يا رقيق و خيلي روشن باشد.

-تغيير بو يا رنگ مايع مني

-وجود خون در مايع مني يا ادرار (رنگ تيره)

-احساس درد هنگام ادرار يا انزال

-احساس درد در ناحيه لگن

-زخم هاي سفليسي (زخم هاي قرمز رنگ بدون درد) بر روي ناحيه دستگاه تناسلي، مقعد، زبان.

-برآمدگي هايي رنگ گوشت يا قرمز رنگ، جوش يا زخم روي آلت تناسلي که ممکن است خارش داشته باشد يا نداشته باشد.

-ايجاد زگيل يا برآمدگي هاي مشابه به رنگ گوشت روي ناحيه تناسلي.

علاوه بر اين، بسيار از بيماري هايي که از طريق رابطه جنسي منتقل مي شوند، به ويژه عفونت هاي ويروسي مثل HIV يا تبخال، علائمي شبه علائم آنفولانزا دارند که مي توانند جزء علائم اوليه اين بيماري هاي به حساب آيند. اگر در هفته هاي بعد از يک رابطه جنسي که در آن مراقبت هاي لازم را در نظر نگرفته بوده ايد، متوجه گلودرد، تورم غدد، تب يا درد بدن شديد، بهتر است براي اطمينان تحت آزمايش قرار گيريد.

و آخر اينکه، اگر چيزي غيرعادي مشاهده کرديد، نترسيد. جوش هاي مرواريد شکل دور ديواره سر آت جاي نگراني ندارد. به همين ترتيب، جوش يا ناراحتي هاي ايجاد شده بخاطر اصلاح کاملاً طبيعي هستند. اگر اطمينان نداريد، بهترين کار اين است که قبل از هر چيز به پزشک مراجعه کنيد تا ببينيد که چه چيز نرمال است و چه چيز غيرطبيعي است. صبر کردن بدترين کاري است که مي توانيد انجام دهيد. يادتان باشد: همه مردها آلت تناسلي دارند. پس اگر به چيزي شک کرديد حتماً به پزشک مراجعه کنيد.

منبع:pezeshk.us

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ناشناس در تاریخ 1394/06/26 و 17:02 دقیقه ارسال شده است

سلام خسته نباشید همسرم چند روزی هست که سر آلت تناسلیش در اثر لیف کشیدن پوستش رفته و قرمز شده همراه با سوزش و ترشح داره،
لطف میکنید درمانشو برام بگین خیلی اذیت میشه ممنون میشم

این نظر توسط ناشناس در تاریخ 1394/06/01 و 14:02 دقیقه ارسال شده است

سلام وقتتون بخير من يك جوان ٢٠ ساله هستم چند سالي ميشود كه بر روي آلت تناسلي من جوش هاي ريزي ديده ميشود اما اين جوش ها با هيچ گونه درد يا خارش يا چرك يا هيچ چيزي همراه نيست اما دوست ندارم اين جوش ها وجود داشته باشن خواستم اگر ممكنه به من ايميل بزنيد تا براتون يك عكس از اون قسمت بفرستم كه راهنماييم كنيد چون واقعا براي دكتر رفتن خيلي مؤذب ميباشم mohamad403011@yahoo.comاين ايميل بنده ميباشد . با كمال تشكر از شما


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 23
  • بازدید سال : 19,334
  • بازدید کلی : 4,764,853
  • کدهای اختصاصی
    pr checker