loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 606 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)
safapatogh.ir/

9 کليد طلايي آرامش در لحظات سخت

کليد طلايي آرامش, روش هاي به آرامش رسيدن

 

" زندگي انتظار کشيدن براي خلاصي يافتن از شر طوفانها نيست، زندگي يعني ياد بگيريم چگونه زير باران برقصيم. " (ويوين گرين)

 

در طول دهه گذشته من و يکي از دوستانم مراحل سخت و دشواري را طي نموديم از جمله مرگ ناگهاني يکي از اقوام درجه يک ، از دست دادن يکي از دوستان صميمي بر اثر بيماري و يا مشکل تامين خرج و مخارج در اثر بيکاري تجربياتي بي رحمانه بودند که با آنها دست و پنجه نرم مي کرديم. هر کدام از اين تجربيات به طرز ي باور نکردني براي برهه اي از زمان روحيه ما را حسابي به زمين زد. اما اين تجربيات ما را قوي تر کرده و ما را به سوي آينده سوق داد و باعث شد که براي زندگي ارزش بيشتري قائل شويم. در ادامه شما را با چند درسي که در زندگي فرا گرفتيم آشنا کرده و به شما روش هاي به آرامش رسيدن در زمان بروز سختي ها را نشان مي دهيم.

 

1- همواره به خود اعتماد کنيد

گاهي وقتها بد نيست که به اين مساله فکر کنيد که بايد به خود اعتماد داشته باشيد اين فکر روحيه شما را بهتر کرده و به شما آرامش مي دهد. اين مساله را هميشه صبح ها به خود ياد آوري کنيد. براي اينکه اعتماد ، در نهايت تنها چيزي است که به شما کمک مي کند. با همه اعتماد به نفسي که داريد همه سعي و تلاش خود را انجام دهيد . و سپس يک قدم با اعتماد بنفس به سمت آينده برداريد. زندگي شما را رها نمي کند. عشق ، پشتکار و تلاش زياد در صورتي که با همديگر همراه شوند به ندرت يک شخص را در مسير زندگي تنها مي گذارند.اگر به توانايي هاي خود اعتماد داشته باشيد، اگر مسير درستي را انتخاب کرده باشيد، اگر همه اشتياق خود را به مرحله عمل برسانيد, در نهايت به مقصود و هدف خود خواهيد رسيد. به عبارت ديگر به محض اينکه به خود اعتماد کنيد ، ياد مي گيريد که چگونه از پس مشکلات خود بر آييد و به مسير رشد وارد شويد.

 

2- روي آن چيزهايي که فرا گرفته ايد، تمرکز کنيد

اشتباهات و عقب نشيني کردن مي توانند شکلي از تمرين کردن درس هاي زندگي باشند.

اگر مسير زندگي ساده و بدون خطر باشد ، احتمال رفتن به مسير اشتباه زياد مي شود. مشکلات مسير هر آنچه که نياز داريد را به شما ياد مي دهد . بعضي وقتها براي رسيدن به راه درست بايد از مسير سخت عبور کنيم.بعضي وقتها لازم است که قبل از حرکت يک يا دو تاير ماشين را عوض کنيم.

قرار نيست سفر شما خيلي آسان باشد ، بايد جوري باشد که ارزشش را داشته باشد. درگير نشدن با مشکلات مساوي است با درجا زدن و رشد نکردن. هيچ مسير صاف و همواري وجود ندارد که ارزش زيادي داشته باشد.

 

3- سطح توقعات خود را پايين بياوريد.

زندگي هيچ تعهدي ندارد که هر آنچه که مي خواهيد را به شما بدهد. و به ندرت اتفاق مي افتد که خواسته هايتان را درست به همان صورتي که توقع داشتيد به دست آوريد. نقره را به خاطر به دست آوردن طلا از دست ندهيد. بايد چيزها را به همان شکلي که هستند بپذيريد نه اينکه پايبند آرزو ها و خواسته هاي خود باشيد. اينکه دست آوردهاي شما شبيه آرزوهايتان نيستند ، به اين معني نيست که در نهايت به آنچه که مي خواهيد نرسيد.

 

4- آغوشتان را به سوي کسي که به آن اعتماد داريد باز کنيد

شما تنها نيستيد ؛ اجازه دهيد در زمان سختي ها شخصي باشد که به شما کمک کند. شما مي دانيد که اين شخص دقيقا چه کسي است. نبايد توقع داشته باشيد که اين فرد مشکلات شما را حل کند. فقط اجازه دهيد در زمان بروز مشکلات در کنار شما باشد. اين اجازه را بدهيد که در کنار شما بايستد . نبايد لزوما شما را از داخل تاريکي بيرون بکشد فقط در حدي که کمي روشنايي به شما بدهد تا مسير درست را پيدا کنيد. فراتر از اين مسائل مهم است که همواره تنها نبودن را به خود ياد آوري کنيد. اصلا مهم نيست که وضعيتي که در آن قرار گرفته ايد چقدر پيچيده و يا عجيب غريب شده است ، کسي در زندگي شما هست که در همان موقعيت قرار گرفته و مي خواهد شما را راهنمايي کند. زماني که به خود مي گوييد :" من تنها هستم " . زماني است که احساس نا امني شما سعي مي کند به شما اين دروغ را بقبولاند.

 

5- از اميد براي فعاليت هاي مثبت استفاده کنيد.

تنها در تاريکي مي توانيد ستاره ها را ببينيد. ستاره ها همان اميدهايتان هستند. به دنبال آنها باشيد. کمترين کاري که مي توانيد انجام دهيد اين است که حواستان باشد که به دنبال چه هستيد و بيشترين کاري که مي توانيد انجام دهيد اين است که به همان اندازه که آرزوي چيزي را مي کنيد سعي در بدست آوردن آن نيز داشته باشيد. اينکه آرزوي دست نيافتني داشته باشيد زياد افتخاري ندارد بلکه رسيدن به آن مايه افتخار است. درگير رسيدن به چيزي شدن باعث مي شود که به خواسته هايتان برسيد، تنها اميدوار بودن شما را از نا اميدي نمي رهاند. اميدواري باعث مي شود که به سمت مقصد حرکت و تلاش کنيد و جاده اي که با اميد ساخته شده است دلپذير تر از جاده اي است که با نااميدي بنا شده باشد ؛ حتي اگر هر دو جاده شما را به يک مقصد رهنمون شوند. اما اين مسير که با اميدواري طي مي شود باعث رشد شما در رسيدن به مقصد نهايي خواهد شد. همه اين مسائل به داشتن تعادل در زندگي برمي گردد – سعي کنيد واقعيت را بدون درنظر گرفتن نيازهايتان بپذيريد تا به هدف نهاييتان دست پيدا کنيد.

 

6- به جاي فرار کردن ، به سمت جلو گام برداريد

زماني که درباره چيزي ذهنتان را متمرکز مي کنيد، در واقع ديگر به آن فکر نمي کنيد. همين فلسفه براي آزاد کردن ذهنتان از افکار منفي گذشته صدق مي کند. تلاش فراوان براي دور شدن از چيزهاي نامطلوب باعث مي شود که شما بيش از حد به آن چيزها فکر کنيد جوري که باعث مي شود تمامي مشکلات ناشي از بروز آن را احساس کنيد. اما اگر انرژي خود را روي رسيدن به خواسته هايتان متمرکز کنيد، نا خود آگاه از چيزهايي که نمي خواهيد فاصله خواهيد گرفت. به عبارت ديگر : به جاي متمرکز شدن روي حذف نکات منفي ، روي ايجاد نکات مثبت تلاش کنيد. (که باعث مي شود افکار منفي جايش را به افکار مثبت بدهد)

 

7- خود را از دور نگاه کنيد

همه چيز از دور متفاوت به نظر مي رسد. بعضي وقتها نياز داريد که به خودتان از دور نگاه کنيد تا همه چيز را بهتر ببينيد. شما بيش تر از آن هستيد که چيزي بخواهد شما را دچار مشکل کند. بخشي از واقعيت شما فراتر از نگراني ها وشک و ترديدها و مشکلات و ناکامي هايتان است. در هر لحظه اي که چيزي را تجربه مي کنيد سعي کنيد خود را از منظري دورتر بنگريد. در حال زندگي کنيد. ذهن شما با مشکلات مواجه مي شود ولي همچنان شما با مشکلي روبرو نمي شويد. همين حالا به بزرگترين معضلي که با آن مواجه بوديد فکر کنيد . فکر کنيد آن معضل براي شخص ديگري مثل يک دوست صميمي اتفاق افتاده است. شما چه نصيحتي به او مي کرديد؟ اگر مي توانستيد به عقب برگرديد و آن مشکل براي شما رخ نداده بود چه کار متفاوتي انجام مي داديد؟ به نصيحتهايي که ممکن بود به دوستتان بکنيد فکر کنيد. آيا شما اکنون از بهترين نصايح خود پيروي مي کنيد؟ سعي نکنيد که مشکلات فعلي شما افکارتان را تيره کند. کمي از دور به خود نگاه کنيد و به خودتان چند نصيحت يا پيشنهاد عالي بدهيد.

 

8- به خودتان زمان بدهيد

هر چقدر که لازم است به خودتان زمان بدهيد. درمان عاطفي نيازمند طي کردن مسير خود است. در آن مسير عجله نکنيد.به ديگران هم اجازه چنين کاري ندهيد. عبور از چنين مشکلاتي يک روزه طول نمي کشد بلکه تشکيل شده از گام هاي کوچکي است که شما را قادر مي سازد تا ازپل هايي که پشت سرتان خراب کرده ايد خود را رها کنيد. امروز هر نفسي که مي گذرد همانند يک گام براي شماست. اجازه ندهيد که مشکلات ديروز امروزتان را خراب کند. فقط به اين خاطر که ديروزتان غم انگيز بوده دليل اين نيست که امروزتان نيز قرار است غم انگيز تمام شود. زخم هاي ما اغلب ما را به سمت بهترين و زيباترين بخش زندگيمان هدايت مي کنند. امروز اين وقت را داريد که اين بخش هاي دروني تان را کاوش کنيد. زمان کافي به خود بدهيد و به خود اجازه دهيد که بهبود پيدا کنيد.

 

9- هر پايان سرآغاز شروعي ديگر است

روزي شخصي گفت : " هر شروع تازه اي ،در پايان شروع هاي ديگر ايجاد مي شود. " . امروز يک شروع تازه است با آن چنين رفتار کنيد : دست از فکر کردن به اينکه چه خواهد شد برداريد و به اين فکر کنيد که چگونه مي تواند بشود. با خودتان بگوييد :" گذشته عزيزم از تو بابت همه درسهايي که از گذشته به من دادي متشکرم . آينده عزيزم ، من براي هر چيزي حاضرم !" براي اينکه يک شروع فوق العاده درست در زماني رخ مي دهد که شما فکر مي کنيد همه چيز به پايان رسيده است.

اکنون نوبت شماست، چه چيزي در زمان سختي ها به شما آرامش هديه مي کند؟ نظرتان را با ما در ميان بگذاريد....

منبع:آي بانو

http://www.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 153
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 377
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 1,492
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,758
  • بازدید ماه : 1,758
  • بازدید سال : 21,069
  • بازدید کلی : 4,766,588
  • کدهای اختصاصی
    pr checker