loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 596 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)
safapatogh.ir/

پنج تصور غلط درباره پدر بودن

پدر بودن,پدر خوب,ترس از پدر شدن

 

اگر شما تازه پدر شده ايد و يا منتظر تولد فرزندتان هستيد شايد تصورات كمي ‌از پدر بودن داشته باشيد. اين تصورات از تجربيات شما با پدرتان و توقعاتي كه جامعه از يك پدر دارد منشا مي‌گيرد. متاسفانه تعداد كمي‌ منابع براي كمك به مردان امده‌اند تا نظريه هايشان را عنوان كنند و يا داستانهاي عمومي‌ را بيازمايند. با اين وجود شما هر چه بيشتر توقعات نگفته پدر بودن را مي‌فهميد و بررسي ميكنيد شانس بيشتري داريد تا والديني شويد كه انتظارش را داريد.

 

شايد بزرگترين تصور غلط اين باشد كه تنها يك تعريف براي پدر خوب وجود دارد. شما نظريه شخصي خودتان را كه معتقديد پدر بودن يعني مواجه شدن با نيازهاي خود و ديگر اعضاي خانواده پيش بگيريد. در اينجا پنج تصور عمومي‌ وجود دارد:

 

تصور1: فقط احساسات مادران مهم است

همسرشما از تغييرات جسماني دوران بارداري شگفت زده مي‌شود و توجه به جريان تولد باعث ميشود كه بفهمي ‌مادر تنها كسي است كه احساساتش مهم است. نگراني شما در مورد سلامت جسمي‌ و روحي مادر در اين زمان و درمدت زمان بعد از زايمان و همچنين احساسات شخصي خودتان مهم است.

 

صحبت هيجان انگيز درباره پدر شدن براي كسي كه منتظر تولد فرزندش است امري ساده است. بسيار دشوار است كه نظر يكسان درباره دو احساس مهم و اجتناب ناپذير ترس و تصورداد. ايا من هنگام تولد فرزندم ضعيف خواهم بود؟ ايا در كار دكتر مشكلي پيش خواهد امد؟ روابط من و همسرم چه تفاوتي پيدا خواهد كرد؟ ايا من ميتوانم روال عادي زندگي را در پيش گرفته و پدري كه مي‌خواهم باشم؟

 

همسر شما نياز دارد كه احساسات شما را بشنود و شما نياز داريد كه احساساتتان را بيان كنيد. بعضي از مردان ترس از بارداري همسر و پدر شدن را پنهان مي‌كنند زيرا نمي‌خواهند نگرانيهاي همسرشان را بيشتر كنند. از تحت فشار بودن او نترسيد. بيشتر زنان چنين عكس العملي را درك مي‌كنند و مي‌دانند پدر شدن باعث ايجاد نوعي ترديد در مردان مي‌شود. سهيم كردن همسر يا شريك زندگيتان در دلهره اي كه داريد باعث نزديكتر شدن شما به يكديگر مي‌شود. شما همچنين ميتوانيد به سراغ پدراني برويد كه تازه صاحب فرزند شده‌اند يا كتابي در مورد پدر شدن مطالعه كنيد يا در كلاسها يا گروههايي براي غلبه بر ترس از پدر شدن شركت كنيد. به خودتان اجازه دهيد تا هم احساساتتان را از اسيب پذيري و هم از هيجان بيان كنيد. با بيان نگراني و احساسات خود در طول دوران بارداري همسرتان و قبل از زايمان شما با باور غلط فقط احساسات همسرتان مهم است مقابله مي‌كنيد و پايه و اساس يك پدر مؤثر بودن را گسترش مي‌دهيد.

 

تصور2: نوزادان تازه متولد شده نيازي به وجود پدران خود ندارند.

وابستگي شديد بين همسرتان و نوزاد به خصوص اگر به او شير ميدهد مي‌تواند براي شما تعجب اور باشد كه ايا فرزند شما نيازي به شما دارد يا نه. شما يك شخص بسيار مهم در زندگي او هستيد و بودن با شما مايه راحتي و ارامش براي او است. براي نزديك شدن به فرزندتان او را بغل كنيد به پشتتان سوار كنيد و براي او صدا در بياوريد اما صبر كنيد تا شكمش سير شود در اين صورت تمام توجهش را جلب خواهيد كرد. گرفتن او بعد از غذا به همسرتان نيز اين فرصت را ميدهد تا انرژي از دست رفته بعد از شير دادن را جبران كند. شما ميتوانيد در غذا دادن به فرزندتان به همسرتان كمك كنيد. وقتي همسرتان شير در شيشه مي‌ريزد يا وقتي كه تصميم مي‌گيريد مكمل غذايي بدهيد يا دستور غذايي را جايگزين شير مادر كنيد. و يا مي‌توانيد با مشاركت در كارهاي خانه با همسرتان به طور غير مستقيم به فرزندتان كمك كنيد. كم كردن حجم كار همسرتان باعث ميشود كه او زمان بيشتري را در اختيار فرزندتان باشد. به خاطر داشته باشيد كه شما يك تفاوت كلي پيدا كرده‌ايد.

 

تصور3: مردان جوان نمي‌دانند چگونه از كودكان خردسال مراقبت كنند.

اين يك دروغ بزرگ است كه پدران را از داشتن رابطه نزديك با فرزندانشان دور ميكند و باعث ايجاد نگراني بيش از اندازه مادراني مي‌شود كه بيم اين دارند كه مردان توانايي نگهداري از بچه ها را ندارند. حتي دكتر اسپاك متخصص اطفال و نويسنده در اخرين كتاب خود به اين نكته اشاره كرده كه مردان موضوع بحث " ناشي بودن " پيرامون كودكان هستند. ايشان در ويرايشهاي بعدي نظر خود را تغيير دادند و شما هم بايد اين كار را بكنيد. ما مي‌دانيم كه پدر اكنون مي‌تواند اولين پشتيبان كودك باشد. پدر و مادر بودن چيزي است كه هر كسي از والدين خود مي‌اموزد. اگر شما براي فرزند خود وقت بگذاريد نسبت به نيازهاي او حساس خواهيد شد. براي رسيدن به اين منظور گاهي وقتها از همسرتان بخواهيد كه از اتاق خارج شود يا وظيفه بچه داري را به تنهايي به عهده بگيريد. اجازه دهيد تا همسرتان بفهمد شما توانايي انجام كارها را داريد.

پدر بودن,پدر خوب,ترس از پدر شدن

تصور4: مرداني كه كودكان خود را كانون توجه قرار مي‌دهند نمي‌توانند در محيط كار با ان كنار بيايند.

مردان كار را مهمترين منبع ثروت و اعتبارخود مي‌دانند. مرداني كه نمي‌توانند در كار خود موفق شوند خانواده را قرباني كرده و يا در رده بعد از كار خود قرار مي‌دهند. اما ما در اغاز راه يك تحول بزرگ فرهنگي قرار داريم. بعضي از مردان معني والد بودن را مي‌فهمند به همين دليل كيفيت پدر بودن انها هم افزايش مي‌يابد. بعضي از مردان بودن در كنار خانواده را به سوداوري در كسب و كار ترجيح مي‌دهند زيرا انها ارزش تكامل را در پدر بودن مي‌دانند نه اينكه نمي‌توانند به سر كار خود بروند. بيشتر مردان احساس مي‌كنند كه پدر خوب بودن نشانه تكامل در زندگي است و سعي مي‌كنند ان را بر هر كاري مقدم بشمارند.

 

تصور5:شما مقدر شده ايد كه چگونه با تصورات غلط پدري مقابله كنيد.

وقتي كه شما خودتان پدر ميشويد پدرتان به يك الگوي مهم برايتان تبديل مي‌شود. بسيار طبيعي است كه به گذشته خود برگرديد و جا پاي پدرتان بگذاريد. اما پدر شما نمي‌تواند به عنوان الگوي اوليه شما قلمداد شود بلكه ميتواند بر روند پدر بودن شما تاثير داشته باشد. به كساني كه در طي سالها از انها تاثير پذيرفته‌ايد از جمله معلمان ، مربيان ، دوستان ، دايي ، عمو ، برادر و ديگران بنگريد و پس از ان شخصيت اصلي يك پدر را از خود نشان دهيد. تحقيقات مختلف در جهان نشان داده است كه يك الگوي مشخصي براي پدر بودن وجود ندارد. فرهنگهاي مختلف پدر بودن را به روشهاي مختلفي تعريف ميكنند. در بعضي فرهنگهاي افريقايي " پدر " يعني يك گروه از مردان نه يك شخص بخصوص. در هر فرهنگ پدر يك معني خاصي دارد. در فرهنگ ما يك پدر خوب بودن يعني حمايت خانواده در خانه غذا و تحصيلات. شايد ان اندازه كه ما براي فرزندانمان وقت مي‌گذاريم پدر ما برايمان وقت صرف نكرده باشد اما به هر حال انها هم همان كاري را كه فكر مي‌كردند بهترين است در حق ما كرده‌اند ودر يك زمان هم به خانواده رسيده‌اند و هم در جامعه فعاليت كرده‌اند. شما هم بايد بهترينها را در حق خانواده‌تان انجام دهيد. سعي كنيد پدر بودن را مانند يك نقشي كه براي ان تربيت شده‌ايد ببينيد. شما مي‌توانيد نكات مثبت موجود در خانواده خود را گرفته و با اضافه كردن نكاتي ديگر يك پدر خوب باشيد.

 

چگونه ميتوان با تصورهاي غلط پدر بودن مقابله كرد؟

1. تاثيرات پدر بودن را بر روي خودتان نشان دهيد. احساسات خودتان را با همسرتان و كساني كه به زودي صاحب فرزند خواهند شد در ميان بگذاريد.

 

2. با فرزند نوزاد خود از همان اغاز تولد بازي كنيد او را در اغوش بگيريد و با او صحبت كنيد.

 

3. ياد بگيريد كه چگونه پوشك او را عوض كنيد، او را حمام دهيد به او غذا دهيد و در واقع قسمتي از زندگي روزمره او باشيد.

 

4. با خود فكر كنيد كه چه شغلي را برگزينيد تا بتوانيد براي فرزندتان هم وقت بگذاريد. اين تجربه‌اي است كه هميشه اتفاق مي‌افتد. (بودن با فرزند)

 

5. با خود فكر كنيد كه با توجه به وجود پدرتان، معلمان، مربيان، دوستان و اشنايان چه تعريف مشخصي از يك پدر مي‌توانيد داشته باشيد. هر كسي كه بر شما تاثير گذاشته باشد مي تواند يك الگوي مناسب باشد.

منبع : سايت سيمرغ

safapatogh.ir/http://www.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 141
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 384
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 2,074
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,340
  • بازدید ماه : 2,340
  • بازدید سال : 21,651
  • بازدید کلی : 4,767,170
  • کدهای اختصاصی
    pr checker