loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 418 دوشنبه 10 تیر 1392 نظرات (0)
fanimani.rozblog.com/
? کار ممنوعه پس از طلاق

? کار ممنوعه پس از طلاق

دور ريختن عکس‌هاي يادگاري يکي از اولين کارهايي است که برخي افراد بعد از طلاق انجام مي‌دهند؛ درست است که کنار گذاشتن نشانه‌هاي زندگي تاريک گذشته مي‌تواند به ما در کنار آمدن با شرايط جديد کمک کند، اما مواظب باشيد از آن طرف بام نيفتيد.

به گزارش فرهنگ نيوز، روزنامه خراسان امروز چهارشنبه ??/??/?? نوشت: پيامدهاي حاصل از پديده تلخ طلاق در زمينه هاي متعددي خود را نشان مي دهد. اين پيامدها بسته به شرايط فکري، فرهنگي، خانوادگي و اقتصادي فرد، تاثيرات متفاوتي بر زندگي او خواهد گذاشت.

کارشناسان تلاش مي کنند با مطالعه و بررسي اين مسائل، ميزان تبعات حاصل از طلاق را کاهش دهند. بر اين اساس به افرادي که طلاق گرفته اند توصيه هاي مختلفي مي کنند. سپيده دانايي در پايگاه اطلاع رساني خود به کارهايي اشاره کرده است که افراد پس از طلاق نبايد آن ها را انجام دهند. بخشي از اين مطلب را در ادامه مي خوانيم.

زود ازدواج نکنيد

نتايج بررسي ها نشان مي دهد، احتمال شکست در ازدواج هايي که به سرعت پس از طلاق انجام مي شود، زياد است. زيرا در اين فرصت کم امکان شناخت درست و واقعي مسائلي که باعث شکست ازدواج قبلي شما شده است، وجود ندارد. پس بهتر است بين طلاق و ازدواج دوم حداقل چند ماهي فاصله بيندازيد و اگر اين روزها احساس تنهايي و بي پناهي شما را آزار مي دهد، به فکر راه هاي بهتري براي کنار آمدن با آن باشيد، راه هايي مثل ورزش کردن، صرف وقت با دوستان و اقوام و يادگيري هنر و مهارت هاي جديد.

سر خودتان را زيادي شلوغ نکنيد

برخي افراد براي فراموش کردن ناراحتي ها و از همه مهم تر، پر کردن تنهايي خود، بعد از طلاق آن قدر کار براي خود مي تراشند که ديگر وقتي براي تفريح ندارند. اضافه کاري زياد، شغل دوم يا شرکت در کلاس هاي آموزشي از جمله اقداماتي است که برخي افراد انجام مي دهند. البته بعد از مدتي بيشتر اين افراد متوجه مي شوند که بيش از قبل مريض مي شوند، سرما مي خورند يا احساس ضعف به سراغ آن ها مي آيد. بايد توجه کرد که بدن در زمان استرس و تنش دچار تغييراتي مي شود و يکي از اولين تغييرات کاهش قدرت ايمني بدن است.

افرادي که بعد از طلاق به صورتي افراطي سر خود را گرم مي کنند، ممکن است ديگر استرس و تنش را در سطح بالا احساس نکنند ولي اين امر باعث مي شود بدني که از قبل دچار تغييراتي شده است فرصت بهبود را از دست بدهد. بعد از طلاق، افراد حتما بايد زمان مناسبي را به استراحت و خواب کافي اختصاص دهند. از طرفي، رسيدگي به تغذيه و ظاهر اهميت دارد زيرا از اين طريق مي توانيد بخشي از اعتماد به نفسي را که طي طلاق از دست داده ايد، بازيابيد.

سراغ هر تفريحي نرويد

تنهايي بعد از طلاق يکي از آن مشکلاتي است که تا تجربه نشود، بيشتر افراد متوجه سختي آن نمي شوند. افراد تا پيش از طلاق چندان به اين موضوع فکر نمي کنند. حتي ممکن است به دليل کشمکش هاي شديد آرزو کنند که کاش تنها زندگي کنند! اما بعد از طلاق اين تنهايي تازه ابعاد گسترده خود را آشکار مي کند به ويژه زماني که بچه اي نيز در ميان نباشد. برخي افراد بعد از طلاق زمان زيادي را صرف گشت زدن در اينترنت يا ديدن برنامه هاي تلويزيون مي کنند. برنامه ريزي مناسب براي پر کردن اوقات تنهايي يکي از نکاتي است که به هيچ عنوان نبايد از نظر دور داشت و اهميت آن را دست کم گرفت.

خانه تکاني نکنيد

دور ريختن عکس هاي يادگاري يکي از اولين کارهايي است که برخي افراد بعد از طلاق انجام مي دهند. درست است که کنار گذاشتن نشانه هاي زندگي تاريک گذشته مي تواند به ما در کنار آمدن با شرايط جديد کمک کند، اما مواظب باشيد از آن طرف بام نيفتيد. اين که تمام لباس هايي را که در طول سال هاي زندگي مشترک خريده ايد کنار بگذاريد يا اين که بسياري از وسايل زندگي تان را به اين دليل که شما را ياد خاطراتتان مي اندازد به ديگران ببخشيد، مي تواند بعد از مدتي باعث پشيماني تان شود. بعد از طلاق اغلب پيش بيني هاي مالي اشتباه از آب در مي آيد و خرج ها بيشتر از آن چيزي است که افراد تصور مي کردند.

در اين شرايط خرج تراشي براي خود اشتباه است. سعي کنيد تا حد امکان از همان وسايل قديمي خود استفاده کنيد. در نهايت، اگر احساس کرديد در زمان استفاده از آن وسيله يا لباس آن قدر حال بدي به شما دست مي دهد که احساس خفگي مي کنيد، مي توانيد براي مدتي بخشي از آن ها را کنار بگذاريد و بعد از التيام زخم ها دوباره سراغ آن  ها برويد.

دور همه خط نکشيد

بعد از طلاق، رابطه خويشاوندي هر يک از همسران با عده اي قطع مي شود و در نتيجه اسامي افرادي که تا چندي پيش با آن ها رفت و آمد داشتند در فهرست سياه قرار مي گيرد، اما برخي افراد در زمينه روابط اجتماعي بعد از طلاق خود به صورت افراطي تصميم مي گيرند و ناگهان ارتباط خود را با دوستان سابق، همسايه ها يا حتي همکاران خود قطع مي کنند. البته براي اين کار خود دلايلي نيز مي آورند.

آن ها مي گويند نمي خواهند درباره وضعيت زندگي خانوادگي خود مجبور به توضيح باشند، البته يکي ديگر از دلايل نيز دور شدن از افرادي است که آن ها را ياد زندگي گذشته مي اندازند. از دست دادن دوستان و افرادي که تا مدتي پيش با آن ها رابطه عاطفي داشتيد احساس تنهايي بعد از طلاق را به نحو قابل توجهي تشديد مي کند.

در عين حال، برخي افراد امکان درد دل با خانواده و خويشاوندان نزديک خود را نيز ندارند و احساس مي کنند اگر درباره مشکلات خود با آن ها صحبت کنند، آن ها بيشتر غصه مي خورند.

در اين شرايط شايد روش بهتر، انتخاب برخي دوستان براي ادامه و البته تقويت رابطه است. بد نيست به اين نکته توجه کنيد که در بسياري از موارد اين تصور ماست که دوست ما مي خواهد دائم درباره همسر سابق يا زندگي گذشته ما سوال کند. به جاي اين پيش داوري ها، سعي کنيد حتما دوستاني را براي خود نگه داريد و با ادامه دادن رابطه با آن ها از منزوي شدن خودداري کنيد.

به شهر ديگري نرويد

يکي از انتخاب هايي که مي تواند بعد از طلاق براي برخي وسوسه کننده باشد، دور شدن از محل زندگي است. برخي افراد ترجيح مي دهند محل زندگي خود را به کلي تغيير دهند. رفتن به شهري ديگر يا حتي کشوري ديگر مي تواند روياي برخي ها باشد، اما تغيير دادن محل زندگي در برخي موارد گزينه خوبي نيست.

اگر افراد بعد از طلاق ترجيح دهند نزديک پدر و مادر، خويشاوندان يا دوستان زندگي کنند، نه تنها بد نيست، که به دليل برخورداري از حمايت هاي جديد مفيد هم هست، اما زماني که افراد به نوعي مي خواهند از تمام گذشته خود فرار کنند و به مکاني بروند که هيچ آشنايي با آن ندارند، ممکن است يکي از بدترين انتخاب هاي خود را انجام داده باشند.

از دست دادن حلقه حمايت ها مي تواند وضعيت را بدتر کند و باعث شود افرادي که به تازگي طلاق گرفته اند تنهايي بيشتري را احساس کنند و در صورت مواجهه با مشکلات نتوانند از ديگران کمک بگيرند.

http://www.farhangnews.ir
برچسب ها طلاق , ازدواج ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 88
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 197
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 276
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 542
  • بازدید ماه : 542
  • بازدید سال : 19,853
  • بازدید کلی : 4,765,372
  • کدهای اختصاصی
    pr checker