loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 497 دوشنبه 10 تیر 1392 نظرات (0)
fanimani.rozblog.com/
آموزش وبلاگ نويسي: امنيت در وبلاگ نويسي
جلسه دوم آموزش وبلاگ نويسي

آموزش وبلاگ نويسي: امنيت در وبلاگ نويسي

حفظ امنيت و حريم خصوصي در فضاي اينترنت بسيار مهم و جدي است که همواره بايد به آن توجه داشت. اهميت اين موضوع زماني که شما صاحب يک وبلاگ هستيد و افراد مختلفي از سراسر دنيا بازديد کننده? شما هستند، چندين برابر هم مي‌شود. براي هرچه کمتر شدن اين مخاطرات با ما همراه باشيد.
به گزارش فرهنگ نيوز، تا زماني که مرکز توجه قرار نگرفته باشيد، خطر چنداني شما را تهديد نمي‌کند، ولي به محض اينکه تعداد بازديدکننده‌هاي وبلاگ شما بيشتر شود، به همين نسبت احتمال حمله به شما نيز بيشتر مي‌شود. مخصوصاً اگر يک وبلاگ سياسي باشيد يا مطالب شما در خلاف جهت منافع فرد يا گروهي باشد.
 
در اين شرايط هک شدن شما فقط نابودي وبلاگتان را به دنبال ندارد بلکه امنيت خود شما و حتي بازديد کنندگان شما نيز از بين مي‌رود و مشکلات جدي گريبان گير تان مي‌شود. در اين جا از جهات مختلف مقوله? امنيت را بررسي مي‌کنيم و نکات مهمي را که در اين جهت بايد رعايت شوند را شرح مي‌دهيم.
 
انتخاب رمزهاي عبور مناسب:
 
شکي نيست که اولين و شايد مهم‌ترين قدم در جهت حفظ امنيت انتخاب پسوردهاي مناسب است. براي انتخاب پسورد به چند نکته? کليدي بايد توجه کنيد:
  • حفظ حريم خصوصي در فضاي اينترنت مساله بسيار مهم و جدي است که همواره بايد به آن توجه داشت. روي پسوردهايتان حساس باشيد و هرگز برخي از آن‌ها را کم اهميت‌تر تلقي نکنيد زيرا ممکن است همان اکانت ساده و بي‌اهميت شما، راه ورود هکرها به اطلاعات مهمتان باشد.
  • از پسوردهاي طولاني و مشتمل بر حروف بزرگ و نشانه‌ها استفاده کنيد.
  • البته انسان از حفظ پسوردهايي با خصوصيات بالا عاجز است، بنابراين از نرم‌افزارهايي مناسب براي نگهداري آن‌ها مانند last pass و Keepass و غيره استفاده کنيد و هرگز از روش‌هاي خطرناکي مانند يادداشت آن‌ها در درون دفترچه? يادداشتتان استفاده نکنيد.
  • از کلمه‌هايي که در هنگام سخن گفتن بر آن‌ها تکيه مي‌کنيد به عنوان کلمه عبور استفاده نکنيد زيرا از اولين گزينه‌هاي يک هکر در زمان حدس زدن پسورد شما است.
  • در آخر از اطلاعات تماس خود و نزديکانتان و يا اطلاعات هويتي و شناسايي هرگز به عنوان رمز عبور استفاده نکنيد.
 
با رعايت همين نکات ساده و کمي تدبير در انتخاب پسورد تا حد زيادي به امنيت خودتان کمک کرده‌ايد.
 
سايت لست پس: http://lastpass.com
 
حفظ امنيت در زمان ورود محتوا:
به روز رساني مداوم وبلاگ و ارايه محتواي جديد به بازديدکننده، شرط لازم زنده بودن يک وبلاگ است. خواننده هاي ثابت يک وبلاگ مرتباً از شما مطالب جديد مي‌خواهند و اين انتظار را دارند که در بازه‌هاي مشخص به محتواي جديدي دسترسي پيدا کنند. بنابراين ورود محتوا يکي از کارهايي است که شما به عنوان بلاگر به دفعات و در شرايط مختلف زمان و مکان انجام مي‌دهيد اين همان نقطه‌اي است که شما آسيب‌پذيريد؛ لذا دقت کنيد که از نظر ناشناس ماندن هويت و يا امنيت عمومي بايد نکات زيادي را رعايت کنيد.
 
 
انتخاب مرورگر.
اينکه براي گشتن در وب از چه مرورگري استفاده مي‌کنيد بر روي امنيت شما تأثير مستقيم دارد. حتماً از يک مرورگر امن مانند فايرفاکس يا کروم يا اپرا استفاده کنيد. اگر از فايرفاکس استفاده مي‌کنيد افزونه Noscript را بر روي آن نصب کنيد. با اين کار از اجراي کد هاي مخرب در قالب Javascript و يا نرم افزارهاي مشابه که به صورت خودکار و بالقوه توانايي اجرا شدن بر روي کامپيوتر شما را دارند، جلوگيري مي‌کنيد.
 
در شرايطي که مطالب وبلاگ شما مخالف با دولت يا گروه خاصي هستند که فاش شدن هويت شما خطراتي را برايتان به همراه دارد بايد به نحوي عمل کنيد که هويت و در واقع IP و موقعيت مکاني شما مشخص نشود.
 
سرويس‌هاي وبلاگ دهي عمومي.
وب سايت‌هاي بسياري وجود دارند که به صورت رايگان امکان وبلاگ نويسي را در اختيارتان قرار مي‌دهند. از ديدگاه امنيتي آن‌ها را به دو قسمت تقسيم مي‌کنيم.
 
 
سرويس‌هايي که متعلق به افرادي در داخل کشورند مانند www.Persianblog.com و www.Blogfa.com و www.blogsky.com.
 
از ايميلي که براي ساختن وبلاگ استفاده کرده‌ايد براي ارتباط برقرار کردن با ديگران به هيچ وجه استفاده نکنيد. براي ارتباط با ديگران ايميل ديگري در www.gmail.com بسازيد. ايميل‌هايي را که از طرف افراد ناشناس به آدرس ايميلي که براي ساختن وبلاگ استفاده کرده‌ايد ارسال مي‌شود را به هيچ وجه باز نکنيد.
 
آپديت ايميلي:
برخي از سرويس‌هاي وبلاگ دهي يک اکانت ايميل براي شما ايجاد مي‌کنند و هر ايميلي که به آن آدرس ارسال کنيد به عنوان يک پست در وبلاگتان منتشر مي‌شود. استفاده از اين امکان بسيار منطقي است و بدين صورت ديگر مجبور به اتصال به پنل مديريت و وارد کردن پسورد خود براي گذاشتن يک پست جديد نيستيد. البته فراموش نکنيد که اين آدرس ايميل بايد نزد خودتان مخفي بماند.
 
امنيت در سفر:
 
 
قبلا گفته شد که يک وبلاگ موفق به صورت منظم آپديت مي‌شود و حفظ امنيت در شرايط سفر بسيار مهم است و توجه ويژه‌اي را مي‌طلبد.
اگر از سرويس‌هاي عمومي وبلاگ‌دهي استفاده مي‌کنيد حتما امکان ارسال مطلب از طريق ايميل برايتان فراهم شده است. به صورت امن به ايميل خود وصل شويد و از آن طريق وبلاگتان را آپديت کنيد.
در صورتي که اين امکان در اختيارتان نيست ابتدا بايد يک اکانت اينترنت امن پيدا کنيد. حتي‌المقدور از شبکه‌هاي وايرلس عمومي و نا آشنا استفاده نکنيد. با استفاده از اکانت VPN به شبکه متصل شويد و به روزرساني را انجام دهيد.
اينکه از کامپيوتر شخصي خود براي اين کار استفاده کنيد مهم است و اگر به کامپيوتر خود نيز دسترسي نداريد بايد رويه ديگري را دنبال کنيد. کامپيوترهاي عمومي به احتمال زياد به نرم افزارهايي آلوده هستند که رمز عبور شما را هنگام وارد کردن سرقت مي‌کنند.
براي استفاده از سيستم‌هاي عمومي به همراه داشتن چند نرم‌افزار پرتابل ضرورت دارد. در ابتدا توسط يک آنتي‌ويروس پرتابل سيستم را Scan کنيد و سپس از طريق FireFox پرتابل به اينترنت متصل شويد.
البته در صورتي که يک CD لينوکس به همراه داشته باشيد و از طريق سيستم عامل خودتان کامپيوتر را بوت کنيد بسيار مطمئن‌تر است.
 
امنيت کامپيوتر شخصي:
رعايت تمام اين موارد در صورتي که کامپيوتر شخصي و سيستم عاملتان از امنيت کافي برخوردار نباشد بي‌فايده است. فراموش نکنيد که سيستم عاملتان را هميشه به روز نگه داريد و آخرين آپديت هاي امنيتي را روي آن نصب کنيد.
 
 
از نصب نرم افزارهاي متفرقه و اجراي فايل‌هايي که نمي‌شناسيد خودداري کنيد. اگر از ويندوز استفاده مي‌کنيد يک آنتي ويروس مناسب روي کامپيوتر نصب کنيد. سه انتخاب خوب آنتي ويروس‌هاي رايگان Avira، Avast و AVG هستند.
در کنار آنتي ويروس‌ها نرم افزارهاي ضد جاسوس افزار و تبليغ افزار هم داشته باشيد دو گزينه رايگان و مناسب: Adaware و Spybot هستند. در نهايت روشن کردن Firewall سيستم عامل هم فراموش نشود.
 
تهيه بک‌آپ نگهداري فايل‌هاي پشتيبان:
اگر از سيستم‌هاي وبلاگ دهي عمومي استفاده نمي‌کنيد نياز است که به صورت دوره‌اي از اطلاعات خود بک‌آپ‌گيري کنيد تا در صورت بروز مشکل محتواي خود را از دست ندهيد. امنيت اين محتواي پشتيبان هم مهم است زيرا علاوه بر محتواي شما اطلاعات بازديدکنندگان شما شامل IP و نظراتشان نيز در اين محتوا جاي دارد و مي‌تواند خطراتي را در صورت افشاي اطلاعات براي آن‌ها به وجود آورد.
 
 
اين اطلاعات را در محل‌هاي امني نگهداري کنيد و توسط نرم‌افزارهاي مخصوص رمزنگاري کنيد. يکي از نرم‌افزارهايي که اين کار را به خوبي برايتان انجام مي‌دهد TrueCrypt است که به عنوان يک گاوصندوق محل امني را براي اطلاعاتتان به وجود مي‌آورد.
از نگهداري فايل‌هاي منقضي شده و بي‌ارزش خودداري کنيد و فقط آخرين نسخه‌ها را حفظ کنيد.
 
اگر از سيستم‌هاي وبلاگ دهي عمومي استفاده مي‌کنيد باز هم نياز به پشتيبان گيري دوره اي از اطلاعات خود داريد. تصور کنيد که فردي وبلاگ شما را هک کند و تمام نوشته‌هايتان را پاک کند. اين سرويس‌ها گزينه‌هايي براي خروجي گرفتن از وبلاگ به عنوان Export يا پشتيبان گيري دارند. مي‌توانيد در تقويم خودتان يک برنامه ثابت داشته باشيد که هر هفته يا ماه از وبلاگ خود پشتيبان بگيريد. 

 

fanimani.rozblog.com/fanimani.rozblog.com/fanimani.rozblog.com/fanimani.rozblog.com/fanimani.rozblog.com/fanimani.rozblog.com/http://www.farhangnews.ir
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 88
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 268
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 478
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 744
  • بازدید ماه : 744
  • بازدید سال : 20,055
  • بازدید کلی : 4,765,574
  • کدهای اختصاصی
    pr checker