loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 506 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)
safapatogh.ir/

چگونه بر مشکلات زناشويي غلبه کنيم؟

مشکلات زناشويي ,رابطه زناشويي

براي داشتن آينده اي بهتر و روشن تر، بايد ياد بگيريد که زندگي را به شکل متفاوت تري دنبال کنيد. براي اين منظور شما بايد رفتارها و اعمالي که در زندگي و رابطه زناشويي تان موثر نيستند؛ با رفتارها و کارهاي جديد و مفيد عوض کنيد. آيا حاضريد که از اين دور تکراري بيرون آييد و جاي پاي تان را تغيير دهيد؟ پس زمان آن فرا رسيده است که به شيوه اي متفاوت کار را آغاز کنيد و ....

 

جاي پاي‌تان را تغيير دهيد

حتي شادترين پيوندها هم مشکلات و کشمکش هاي زناشويي را به نحوي تجربه خواهند کرد . مشکلات مالي، خانوادگي و کاري همگي مي تواند نوعي تنش به روابط زوجين وارد نمايند.

 

اما همسراني که بدون کار روي مواردي همچون کشمکش و اختلافاتشان و بدون افزايش نزديکي و صميميت شان با يکديگر، به زندگي مشترک ادامه مي دهند روزي از خواب بيدار مي شوند و درمي يابند که در مسير و دوري يکنواخت و تکراري حرکت مي کنند. آنان در زندگي شان گير افتاده اند و يکديگر را تحمل مي کنند. کجا مي توانند بروند و چه کاري مي توانند بکنند؟ چه کسي را دارند؟ ازدواج انها به صورت يک ازمون از ميزان طاقت و بردباري شان و همچنين تحمل شان در برابر خستگي و يکنواختي در مي آيد.

 

لذا براي داشتن آينده اي بهتر و روشن تر، بايد ياد بگيريد که زندگي را به شکل متفاوت تري دنبال کنيد. براي اين منظور شما بايد رفتارها و اعمالي که در زندگي و رابطه زناشويي تان موثر نيستند؛ با رفتارها و کارهاي جديد و مفيد عوض کنيد. آيا حاضريد که از اين دور تکراري بيرون آييد و جاي پاي تان را تغيير دهيد؟ پس زمان آن فرا رسيده است که به شيوه اي متفاوت کار را آغاز کنيد.

 

تلاش زوجين براي غلبه بر مشکلات مي تواند پيوند آنها را مستحکم تر و بهتر نمايند. در عين اينکه هيچ راه حل تضميني و يا کوتاه مدت (سريع) براي حل مشکلات زناشويي وجود ندارد اما مي توانيد به اتفاق هم، کارهايي انجام دهيد که به بهتر شدن ارتباط و پيوند شما کمک شاياني کند.

 

** کاملا صادقانه و راحت (بي دغدغه) با هم تعامل داشته باشيد. درباره نواحي و زمينه هايي از زندگي تان که هر دو نسبت به آن خرسند هستيد و نيز نواحي که تصور مي کنيد نياز به قدري بهبود و تصحيح دارد با هم گفتگو کنيد. اين اولين و مهم ترين کاري است که مي تواند به شما کمک کند که بفهميد ازدواج تان دچار مشکل شده است. همچنين اين فرصت را داريد که براي حل مشکلات تان صرفنظر از نوع اين مشکل، با هم تعامل کنيد. به همسرتان نشان دهيد که ميل داريد با هم و از طريق تعامل و گفتگو مشکلتان را حل کنيد.

 

**مهمترين عوامل مشاجرات تان را بشناسيد. اين امر به شما شانس يادگرفتن نحوه حل مشکلات با يکديگر را که خود يک مهارت مهم در بهبود ازدواج است مي آموزد. در پيوندهاي مختلف زمينه هاي اختلاف يکسان نيست اما در عين حال زمينه هاي مشترک عبارتند از شرايط مالي، فرزندان و استخدام و اشتغال. به عنوان مثال اگر يک عامل اصلي دعوا نحوه تربيت فرزند باشد لازم است با هم سعي کنيد و همکاري نماييد و سراغ مواردي که هر دوي شما از انجام آن راضي هستيد و يا فکر مي کنيد نيازمند تقويت است برويد.

 

** بياموزيد که با هم مصالحه و توافق کنيد و در عين حال با روشي معقول و منطقي با هم گفتگو و مذاکره نماييد. بپذيريد که هر کدام شما تفاوت هاي خودش را دارد و چگونگي مديريت اين تفاوتها موضوع اصلي است. بحث و گفتگو براي يک پيوند و رابطه مي تواند مفيد باشد البته زماني که به طريقي درست و بي عيب انجام شود. بدون حل و فصل رها کردن يک مشکل حل نشده تنها به تنش ختم مي شود و مشکل در جايي ديگر و به شکلي ديگر خودش را نشان خواهد داد.

 

فرصتي را براي گذراندن وقت با هم اختصاص دهيد. حتي اگر اين فرصت به اندازه يک گپ کوتاه يا خوردن يک چاي يا يک وعده غذا با هم باشد. زوجين بايد در انجام کارهاي روزمره و مسئوليتهاي منزل از هم پيشي بگيرند و مدد رسان هم باشند

 

** بياموزيد که آنچه را که مي خواهيد به روشي توام با آرامش و مهرباني بيان کنيد. ابراز کردن خواسته ها به همسر يک بخش خيلي مهم در زندگي شادکام است. در عين اينکه ممکن است شما دو نفر به عنوان يک زوج روي يک نکته به توافق و سازگاري برسيد اما هيچ يک از شما شک نداريد که هر يک علاقمندي هاي خاص خود را داريد. ضمن اينکه مصالحه و توافق امتياز بزرگي است اما مهم اين است که زوجين علاقمندي هاي يکديگر را کشف و شناسايي کنند نه اينکه بدون آنکه حرفي بزنند تنها آنچه را که دوست ندارند به منظور حفظ صلح و آرامش تحمل کنند و يا خواسته هاي خود را ابراز نکنند. تامين خواسته هاي طرف مقابل باعث شادکامي و خوشحالي شما نيز مي شود اما يادتان باشد که هر از چندگاهي لازم است که هر يک از شما پيگير خواسته هاي خود باشيد.

 

** فرصتي را براي گذراندن وقت با هم اختصاص دهيد. حتي اگر اين فرصت به اندازه يک گپ کوتاه يا خوردن يک چاي يا يک وعده غذا با هم باشد. زوجين بايد در انجام کارهاي روزمره و مسئوليتهاي منزل از هم پيشي بگيرند و مدد رسان هم باشند. اين موضوع مي تواند در مواردي از جمله بچه دار شدن که توام شدن يکباره نقش پدر و مادري و زن و شوهري را به دنبال دارد، از اهميت زيادي برخوردار باشد. زماني را براي همديگر قرار دهيد و سعي کنيد حداقل ماهي يکبار بيرون برويد و کاري را که هر دو به آن علاقه داريد و از آن لذت مي بريد انجام دهيد.

منبع:تبيان

 

http://www.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 35
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 92
  • آی پی دیروز : 67
  • بازدید امروز : 108
  • باردید دیروز : 73
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 2,777
  • بازدید ماه : 2,777
  • بازدید سال : 22,088
  • بازدید کلی : 4,767,607
  • کدهای اختصاصی
    pr checker