loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 476 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)
safapatogh.ir/

از خودتان خوش‌تان مي‌آيد يا متنفر هستيد؟

تست روانشناسي,تست خودشناسي

 

تست روانشناسي - در توافق بودن با خود به معناي راحت بودن در وضعيت خود است، يعني از وضعيت خودتان راضي باشيد چرا که احساس مي‌کنيد توانسته‌ايد همان‌طور که هستيد زندگي کنيد در اين حالت شما خواسته‌هاي‌تان را مي‌دانيد؛ استعدادهاي‌تان را مي‌شناسيد و زندگي‌تان را براساس همين‌ها تنظيم کرده‌ايد. در واقع اين حالت شامل مجموعه‌اي از احساس‌ها و ايده‌آل‌ها و بيم واميدهاست که به زندگي طعم دلپسندي مي‌دهد.هر سؤال داراي 3 پاسخ احتمالي است يکي از حرف‌هاي الف، ب يا ج را که بيشتر از بقيه با نظر شما متناسب است انتخاب کنيد و در مربع کنار آن علامت بزنيد؛ پاسخ را سريع و بدون فکر کردن به سؤال انتخاب کنيد چرا که جواب‌هاي شما بايد از درون‌تان سر چشمه بگيرد زيرا معمولا اينگونه پاسخ‌ها بيشترين اطلاعات را فراهم مي‌سازد.

 

1. آيا هميشه از شکست در روابط احساسي خود متاسف هستيد؟

الف)غالبا

ب)گاهي اوقات

ج)هرگز

 

2. هنگامي که شديدا به شيء يا انجام کاري تمايل پيدا مي‌کنيد، آيا به محض به دست آورن آن شيء يا انجام آن کار ميل‌تان نسبت به آن ازبين مي‌رود؟

الف)بله

ب)گاهي اوقات

ج)خير

 

3. آيا در دوران نوجواني کشمکش‌هاي عاطفي شما را به مخالفت و تضاد با والدين مي‌کشاند؟

الف)بله، به شکل جدي و دائمي

ب)نه، برخورد جدي نداشته‌ام

ج)در برخي موارد، به صورت گذرا

 

4. به نظر شما کدام يک از 3 تعريف زير جالب‌تر است؟

الف)خوشبختي هميشه به افراد شجاع و جسور لبخند مي‌زند

ب)خوشبختي کور است

ج)مي‌توان با خوشبختي همراه شد

 

5. حيواناتي که در خواب مي‌بينيد به طور کلي چگونه ظاهري دارند؟

الف)آنها حالتي دوستانه و صميمي دارند

ب)عجيب و تهديد کننده هستند

ج)من هيچ‌گاه حيوانات را در خواب نمي‌بينم

 

6. آيا تمايل در شما يک احساس قوي تلقي مي‌شود؟

الف)نه

ب)نمي‌دانم

ج)بله

 

7. گاهي اوقات از فراموشي‌هاي شديد در به‌ياد آوردن خاطرات خود (در عين اينکه براي‌تان مهم است) رنج مي‌بريد؟

الف)دائما

ب)هيچ‌وقت

ج)فقط وقتي که خسته هستم.

 

8. دوست داريد شما را روانکاوي کنند؟

الف)من دوست دارم همين‌طور که هستم باقي بمانم.

ب)بله، صرفا به خاطر کنجکاوي

ج)گاهي اوقات چنين ميلي در من ايجاد مي‌شود.

 

9. درباره وفاداري به همسر چه فکر مي‌کنيد؟

الف)يک افسانه قديمي است.

ب) اين وفاداري از عشق و محبت سرچشمه مي‌گيرد.

ج)اين يک مسئله فطري است.

 

10. آيا شغلي که داريد با توانايي‌هاي شما سازگار است؟

الف)بله، کاملا

ب)نه ،پايين‌تر از توانايي‌هاي من است.

ج)نه، بالاتر از توانايي‌هاي من است.

 

11. تا به حال احساس کرده‌ايد که مي‌خواهيد از همه چيز کنار بکشيد؟

الف)گاهي اوقات، ولي اين فکر را از سرم بيرون مي‌کنم.

ب)هرگز

ج)فکر اينکه بالاخره روزي خودم را کنار مي‌کشم، به من امکان ادامه مي‌دهد.

 

12. نظر شما درباره اين جمله چيست؟ «گاهي اوقات آنچه بر سر ما مي‌آيد همان چيزي است که سزاوارش هستيم.»

الف)کاملا درست است.

ب)گاهي اوقات، واقعيت دارد.

ج)غلط است

 

13. در لحظه‌اي که مي‌خــواهـيد بخوابيد معمولا چه افکاري در ذهن شما شکل مي‌گيرد؟

الف)افکار همراه با ترس و اضطراب

ب)خوشايند

ج)متنوع

 

14. کيفيت و حالت اوليـن خاطرات عاطفي شما چگونه است؟

الف)خنثي

ب)همراه با خشم

ج)همراه با شادي و لذت

 

15. از محل زندگي خودتان خوش‌تان مي‌آيد؟

الف)آن را خيلي دوست دارم.

ب)به تدريج به آن عادت کرده‌ام.

ج)تنها آرزويم رفتن به جاي ديگر است.

 

16. نظر شما درباره اين جمله چيست؟ «يک زندگي موفق رؤياي دوران کودکي است که در بزرگسالي تحقق مي‌يابد.»

الف)فکر مي‌کنم با اراده کردن و خواستن عملي است.

ب)به سختي مي‌توان آن را عملي کرد.

ج)تحقق آن غير ممکن است.

 

17. آيا قبول داريد که اگر وقت به خوشي نگذرد، زندگي حالت تيره‌اي به خود مي‌گيرد؟

الف) نه، زندگي به هر حال زيباست.

ب)در اين مورد نظري ندارم.

ج)بله، اين واقعيت دارد.

 

18. تصور مي‌کنيد رفتار افراد خيلي پست يا خيلي بزرگ بر اثر سختي‌هاي زيادي که در زندگي تحمل کرده‌اند، حالت تهاجمي به خود مي‌گيرد؟

الف) بله، در اين مورد مطمئن هستم.

ب)گمان مي‌کنم عکس اين مسئله درست باشد.

ج)نه به نظر من اين قضيه به سختي در رفتار آنها تاثير مي‌گذارد.

 

19. به طور کلي از نظر فکري کدام يک از 3 حالت زير را داريد؟

الف)سرعت بالا

ب)سرعت متوسط

ج)کند و آهسته

 

20. آيا قبول داريد که صحبت کردن در مورد نقشه‌هاي خانوادگي خيلي خوب است ولي تنها تمايل و دوست داشتن براي انجام آنها کافي نيست؟

الف) بله، متاسفانه همين ‌طور است.

ب)خوشبختانه اين نظر غلط است.

ج)اين بستگي به فطرت افراد مختلف دارد.

 

21. آيا در برخي شرايط بدون اينکه دليلي وجود داشته ‌باشد دچار اضطراب مي‌شويد؟

الف) نه، هرگز اينگونه نمي‌شود.

ب)به ندرت برايم پيش آمده ‌است.

ج)بله، غالبا پيش مي‌آيد.

 

22. آيا براي‌تان اتفاق افتاده که در جامعه دقيقا معکوس منافع خود به شکلي عمل کنيد که گويي نيروي ناشناسي شما را هدايت مي‌کند؟

الف)بله

ب)اين سؤال را نمي‌فهمم.

ج)گاهي اوقات کمي اين احساس به من دست مي‌دهد.

 

23. آيا قبول داريد که در عشق جنبه‌هاي عاطفي و غريزي بايد همراه يکديگر باشند؟

الف) نه، برعکس فکر مي‌کنم.

ب)بله، به نظر من اين مسئله اساسي است.

ج)نمي‌دانم.

 

24. آيا تاکنون براي‌تان اتفاق افتاده براي مدتي طولاني هر شب دچار افکار و رؤياهاي دردناک و ناراحت‌کننده شويد؟

الف)من هرگز خواب نمي‌بينم.

ب)اين دقيقا مورد من است.

ج)شايد؛ دقيقا به خاطر ندارم.

 

25. معمولا احساس مي‌کنيد خوشبختي با شما همراه است؟

الف)اين سؤال هيچ مفهومي ندارد.

ب)يکي، دوبار برايم اتفاق افتاده است.

ج) بله، غالبا همين احساس را دارم.

 

26. آيا مي‌توانيد با کسي ازدواج کنيد که دوستش نداريد؟

الف)بله

ب) نه، اين يک اشتباه بزرگ است.

ج)بستگي به شرايط دارد.

 

27. در وسايل نقليه عمومي يا خصوصي به راحتي حالت غمگين و افسرده به شما دست مي‌دهد؟

الف)تقريبا هميشه

ب)هرگز

ج)فقط در مواقعي که شرايط خيلي نامساعد باشد.

 

28. در کار روزانه‌، ناخوشايند بودن و بي‌حوصلگي بزرگ‌ترين مزاحم شماست؟

الف) درست است.

ب)اينطور نيست.

ج)گاهي اوقات ولي نه هميشه.

 

29. از ميزان حقوق خود راضي هستيد؟

الف) بله،راضي هستم.

ب) نه فکر مي‌کنم تحت استثمار هستم.

ج)بهتر از اين هم مي‌توانست باشد.

 

30. آيا صبح‌ها هنگام بيداري و شب‌ها هنگام خواب از زندگي خود راضي هستيد؟

الف)معمولا بله

ب)فقط صبح‌ها يا شب‌ها

ج)نه معمولا در اين لحظات احساس اندوه مي‌کنم.

 

31. آيا در دوران کودكي دچار وحشت‌هاي شبانه شده‌ايد و آيا احساس کراهت از ماندن در تاريکي هنوز هم در شما وجود دارد؟

الف)هرگز

ب)در کودکي دچار اين حالت مي‌شدم ولي الان ديگر چنين نيست.

ج)بله و هنوز هم همانطور هستم.

 

32. فکر مي‌کنيد اشکالات فيريکي کوچک (مثل طاسي،جوش صورت، دماغ بزرگ و...) مي‌تواند زندگي را مسموم کند؟

الف)نه، اين مسخره است.

ب) بله، متاسفانه اين واقعيت دارد.

ج) بهتر است به اين موضوع فکر نکنيم.

 

33. آيا در گرايش به يادآوري کينه‌اي تند و تيز داريد؟

الف) نه، من کينه‌اي نيستم.

ب)سعي مي‌کنم با فراموش کردن بر آن فائق شوم.

ج) انتقام چيزي است كه نمي‌توان آن را فراموش كرد.

 

34. شما هم معتقديد که هر سني شادي‌ها و خوش‌هاي خود را دارد؟

الف) بله، درست است.

ب) نه، غلط است.

ج)بستگي به شرايط زندگي دارد.

 

35. اين حس را داريد که بعضي از اجبارهاي اجتماعي بهترين وقت شما را مي‌بلعد؟

الف)نه، مي‌دانم تا حدامکان چطور از اين وضع جلوگيري کنم.

ب)بله

ج)نه، به سادگي خودم را با آن وفق مي‌دهم.

 

بعد از نمره دادن به خودتان، نوبت شناخت خود است

وضعيت خود, شکست در روابط احساسي خود

امتياز دهي ستون‌ها

 

گزينه الف:

بيانگر نکاتي است که در آنها در توافق مناسبي با خود زندگي مي‌کنيد.

 

گزينه ب:

در برگيرنده زمينه‌هايي است که در آنها توافق شما با خودتان دشوار ولي امکان‌‌پذير است.

 

گزينه ج:

نشان‌دهنده نکات کم و بيش اساسي است که در آنها عدم توافق وجود دارد؛ عدم توافق بين آنچه مي‌خواهيد باشيد و آنچه که هستيد.

 

پاسخ‌هايي دور از انتظار

يکي از متخصصان روانشناسي مي‌گويد: «توافق با خود در واقع نوعي تعادل رواني در شخصيت آگاه يا ناخودآگاه شخص، زندگي پنهان يا عمومي او و احساساتي اظهار شده او(احساساتي که مي‌تواند به زبان بياورد) است.» به همين دليل پاسخ متعادل هميشه آن پاسخي نيست که به نظر شما مناسب محسوب مي‌شود. به عنوان مثال در سؤال شماره 6؛ پرسيده شده آيا تمايلات در شما يک احساس قوي است؟ و کسي که پاسخ مي‌دهد نمي‌دانم، توافق بيشتري با خود دارد تا کسي که کمي سطحي و بدون فکر کردن پاسخ مي‌دهد «نه». مثالي ديگر: در پاسخ به سؤال 24 ،کسي که جواب مي‌دهد:«من هرگز خواب نمي‌بينم» قطعا کمتر با خودش توافق دارد تا کسي که پاسخ داده «شايد، دقيقا به خاطر ندارم.» چون متخصصان فيزيولوژي مي‌گويند همه خواب مي‌بينند.

 

تحليل بر اساس پاسخ‌ها...

 

اگر پاسخ‌هاي گزينه ج بيشتر از همه است

شما در مسير موفقيت هستيد

به نظر مي‌رسد که شما در توافق با خود هستيد و اين حالت نه‌تنها در زمينه خودآگاه بلکه در زمينه ناخودآگاه نيز صدق مي‌کند. در شما فراموشي‌هاي غير قابل توجيه، خواب‌هاي عجيب و غريب يا وسواس‌هاي کوچک به ندرت وجود دارد و تاسف ناچيزي نسبت به گذشته يا تمايلات و بي‌صبري‌هاي آينده (از نظر شغلي و احساسي) به چشم مي‌خورد. ارتباط موجود، بين تمايلات، استعدادها و توانايي‌هاي شما مناسب است.

 

اگر پاسخ‌هاي گزينه ب بيشتر از همه است...

توهمات را کنار بگذاريد

در اين حال، نارضايتي شما از محيط کار و و خانه خود حتمي است. شما با شخصيت دروني خود در تضاد هستيد و مفهوم و معناي زندگي برايتان محتمل شده‌ است. نارضايتي شما، گاهي به صورت برخي احساسات و افکار تند بروز مي‌کند. شايد اين پرسشنامه بتواند فاصله‌اي را که بين آنچه شما مي‌خواستيد باشيد و آنچه اکنون هستيد وجود دارد، برايتان روشن سازد. وقتي اين فاصله را بفهميد بيشتر مي‌توانيد برخي از توهمات را کنار بگذاريد و با خود واقعي الان به توافق بيشتري برسيد.

 

اگر همه ستون‌ها در يک حد هستند...

يک‌بار ديگر در آزمون شرکت کنيد

منبع:مجله زندگي ايده آل

 

safapatogh.ir/http://www.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 142
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 367
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 1,231
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,497
  • بازدید ماه : 1,497
  • بازدید سال : 20,808
  • بازدید کلی : 4,766,327
  • کدهای اختصاصی
    pr checker