loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 639 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)
safapatogh.ir/

مصائب داماد سرخانه!

داماد سرخانه, مشکلات داماد سرخانه,داماد خانواده

 

مصائب داماد سرخانه!

فراموش نکنيد داماد سرخانه واژه عجيبي نيست، مردي است كه ازدواج كرده، اما يا توان تامين سرپناه مستقل را ندارد يا به دلايل عاطفي، همسرش را از خانواده‌اش جدا نکرده است، براي همين در خانه پدر همسرش زندگي مي‌كند. گاهي نيز داماد خانواده بر خلاف ميل باطنياش به دليل مشکلات سلامتي و سن و سال والدين همسرش با آنها زندگي مي‎کند.

 

در هر صورت شايد اين كار ابتدا خوب به نظر برسد و كاري انسان‌دوستانه و راهي براي حمايت از دختر خانواده باشد، اما سرانجام و شيوه انجام اين همسايگي هم مهم است. نميتوان گفت براي همه كساني كه اين‌گونه دامادشان را پناه داده‌اند مشكل به وجود مي‌آيد، ولي بيشتر آن‌هايي كه چنين كاري كرده‌اند، خيلي زود پشيمان شده‌اند.

 

اين همسايگي از روي مهر است نه اجبار!

يک مشاور خانواده مي‌گويد: دختر و پسري كه ازدواج كرده‌اند بايد با اين ديد وارد زندگي مشترک بشوند كه هيچ كدام از پدر و مادر‌ها وظيفه حمايت مالي از آن‌ها را ندارند و اگر چنين كاري مي‌كنند فقط از روي لطف و مهرباني است. اما وقتي اين لطف و مهرباني جور ديگري تعبير شود و به‌صورت وظيفه در بيايد يا اينکه مجوزي باشد براي دخالت در زندگي همسران جوان، مشكلات تازهاي براي دو طرف آغاز مي‎شود.

 

افسانه افسري ادامه مي‌دهد: دوري و دوستي اگر چه ضرب‌المثل بدبينانه‌اي است، اما در زندگي زناشويي و ارتباط با خانواده‌هاي دو طرف کاربرد دارد و مي‌تواند كارساز باشد. البته به اين شرط كه دوري‌كردن از ديگران طوري نباشد كه دردسرهاي تازه‌اي ايجاد كند.

 

مسائل شخصي را براي خودتان نگه‌ داريد

وي مي‌افزايد: در زندگي زناشويي اصل بر استقلال همسران جوان در فكر كردن، تصميم‌گرفتن و رفتاركردن است. در اين زندگي زن و شوهر بايد محرم اسرار هم باشند، مسائل شخصي‌شان را براي خودشان نگه دارند و كسي را وارد مسائل زندگيشان نكنند. اما زندگي با خانواده همسر به‌طور ناخودآگاه سبب مي‎شود تا حريم‎ها شکسته شوند و دختر يا پسر ناخواسته خانواده هايشان را درگير مسائل شخصي زندگيشان کنند. به‌خصوص اگر دختر با خانواده خودش زندگي کند والدينش را در جريان زندگياش بيشتر قرار مي‎دهد. شما کمتر دختري را مي‎بينيد که خانواده خود را بي‌خبر از زندگي‌اش بگذارد!

 

اين مشاور خانواده ادامه ميدهد: داماد سرخانه يعني حضور هميشگي داماد در خانه، يعني همه چيز به گوشش رسيدن، يعني هزينه‌هاي مشترك، حضور هميشگي خانواده همسر كنار او و ايجاد اصطكاك و بروز اختلاف‌نظر بين آنها که اين امري طبيعي است. زماني که داماد با خانواده همسر زندگي مي‎کند، آن‌ها ناخواسته سعي مي‎کنند به دامادشان کمک کنند و روش زندگي خودشان را بر زندگي آنها پياده کنند، با توجه به اين موضوع که مردان مستقل و قدرت‌طلب هستند و به نوعي قدرت خود را در خطر مي‌بينند با خانواده همسرشان دچار مشکل مي‎شوند.

داماد سرخانه, مشکلات داماد سرخانه,داماد خانواده

داماد خوب مثل پسر خانواده است

وي با اشاره به اينکه همه ابعاد داماد سرخانه بد نيست، مي‎گويد: گاهي مشاهده مي‌کنيد در بعضي خانواده‌ها داماد همه چيزشان است، درست مثل يك پسر خوب كه هرگز نداشته‌اند يا اگر داشته‌اند هرگز نتوانسته‌اند رويش حساب باز كنند. يك داماد خوب مي‌تواند همراه پدرزن و مادرزن باشد، دستشان را بگيرد، مونس تنهايي‎شان شود و با محبت كردن به دخترشان قلبشان را مطمئن كند. اگر چنين دامادي در خانواده زن زندگي كند به جاي تهديد يك فرصت است، اما به‎نظر شما چنين شرايطي براي چنددرصد از خانواده‌ها اتفاق مي‌افتد.

 

افسري ادامه مي‌دهد: گاهي وجود چنين تكيه‌گاهي داماد را تنبل و پرتوقع مي‎كند که در اين موارد زنگ خطر زندگي به صدا در مي‎آيد و اختلافات آغاز مي‌شود. سرپناه جدا هر چند مختصر و كم‌بضاعت به زن و مرد هويت جداگانه مي‌دهد و دست به جيب شدن مرد خانه باعث وجهه او مي‌شود.

 

يکي از ديگر مشکلاتي که خانواده‌ها با آن مواجه هستند، تفاوت در رسم و رسوم، رفتارها و عادت‌هايي است که در بين آنها وجود دارد. زماني که اين اختلاف‌نظرها يا اختلاف‌ها در رسم و رسوم وارد خانواده‎ها بشود، کشمکش و درگيري نيز شروع مي‎شود.

 

وي تذکر ميدهد: شما و خانواده همسرتان در يک خانه زندگي مي‎کنيد. هميشه اين‌طور نيست که خانواده همسر شما آداب برخورد با يک زوج جوان و حفظ حريم خانه آنها را بدانند؛ اين با هم بودن‌هاي بيش از حد باعث دخالت‌هاي بي‌حد و مرز مي‌شود؛ «ديشب تا کي بيدار بودين؟»، «چراغ اتاقتون روشن بود!»، «چرا دير از سرکار مي‌آييد؟» و ...

 

به خاطر داشته باشيد که اختلاف‌داشتن در زندگي امري کاملا طبيعي است و يک مشکل محسوب نمي‌شود، بلکه شيوه حل اختلاف است که همواره مي‌تواند مشکل‌ساز باشد.

 

پس چه بايد کرد؟

* در درجه اول شما بايد به شيوه‌اي مسالمت‌آميز مرز زندگي خودتان را با آنها مشخص کنيد و به شيوه‌اي صحيح به آن‌ها بفهمانيد که خط قرمز‌هاي روابط‌شان با شما کجاست. خيلي مودب و مهربان جلوي کنجکاوي‌هاي خانواده همسرتان را بگيريد. ورود به خط قرمز‌هايي مثل زمان بيداري و خواب يا زمان استحمام و غيره رنج‌آور است، ولي بايد بدون اينکه از کوره دربرويد، با کلام مناسب و واژه‌گزيني صحيح اين مسئله را حل کنيد.

 

* در شيوه صحبت‌کردن و رفتار شما در عين احترام بايد اين نکته وجود داشته باشد که حتما اطلاعاتتان را حفظ کنيد و تا‌ آنجا که امکان دارد اجازه سرک‌کشيدن ديگران در مسائلي که فقط مختص شما و همسرتان است را ندهيد.

منبع : روزنامه شهر آرا/تبيان

safapatogh.ir/http://www.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 136
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 384
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 2,275
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,541
  • بازدید ماه : 2,541
  • بازدید سال : 21,852
  • بازدید کلی : 4,767,371
  • کدهای اختصاصی
    pr checker