loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 486 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)
safapatogh.ir/

از موي افراد، به راز درونشان پي ببريد

شناختن آدم‌ها,ويژگي‌هاي شخصيتي‌, شخصيت افراد

 

تست روانشناسي - انگار شناختن آدم‌ها کار سختي هم نيست. از نوع کفشي که مي‌پوشند بگيريد تا شيوه راه رفتن و ايستادنشان، همگي مي‌توانند ويژگي‌هاي شخصيتي‌شان را آشکار کنند. محققان مي‌گويند، حتي ويژگي‌هاي ظاهري که خود افراد در داشتنشان دستي ندارند، از قبيل نوع و جنس مو هم مي‌تواند در اين زمينه راهگشا باشد.

 

 آنها معتقدند با نگاه کردن به جنس موي افراد و حتي رنگ طبيعي مويشان و مدلي که خودشان انتخاب کرده‌اند، مي‌توانيد ريز و درشت شخصيت‌شان را آشکار کنيد. از نظر پژوهشگران، موهاي آدم‌ها مي‌تواند نگاهي که به خود و ديگران دارند را آشکار کند. پس قبل از قضاوت در مورد هر کسي، به موهايش نگاه کنيد.

 

1. موهاي فرفري

کساني كه داراي اينگونه موها هستند، افرادي خلاق و روشنفکري‌اند که زياد به قضاوت‌هاي ديگران اهميتي نمي‌دهند و به سبک خودشان زندگي مي‌کنند. اين افراد برنامه‌هاي بلندپروازانه‌اي براي زندگي‌شان دارند و گمان مي‌کنند موهايشان برگ برنده‌اي براي جلب توجه ديگران هستند. البته گاهي کساني که چنين شخصيتي دارند، به‌طور طبيعي موهاي فر ندارند و به دليل آنکه ظاهرشان را با شخصيت دروني‌شان هماهنگ کنند، موهاي خود را فر مي‌کنند.

 

2. موي چتري

اين دسته از افراد دوست دارند توجه را به خود جلب کنند. مهم نيست موهاي آنها بلند است يا کوتاه، اندازه موها هرچه که باشد، چتري کردن جلوي مو مي‌تواند توجه ديگران را به سمت آنها هدايت کند، زيرا افراد خواسته يا ناخواسته با نگاه کردن به آنها به چشم‌هايشان خيره مي‌شوند و برقراري ارتباط چشمي، دريچه‌اي براي شروع يک ارتباط نزديک‌تر است. اين آدم‌ها به زيبايي طبيعي معتقدند و از آشنايي با آدم‌هاي تازه خوشحال مي‌شوند. البته آنها اين نظر را در مورد کساني مي‌دهند که چتري‌هاي صاف دارند، نه کساني که به‌خاطر مدل موي کوتاهشان مجبورند موهاي خود را در پيشاني بريزند.

 

3. کچل‌هاي مرتب

مردهايي که بيش از حد به موهايشان مي‌رسند و در کنار موهاي آراسته‌شان، کفش و لباسي آراسته هم دارند، مي‌خواهند موقعيت و پايگاه اجتماعي‌شان را به رخ ديگران بکشند يا به خاطر شغلشان فخر بفروشند. بررسي‌ها نشان مي‌دهد، مردهايي که کم‌مو يا نيمه طاس هستند اما معدود تارهاي باقيمانده روي سر خود را با دقت و وسواس شانه مي‌زنند، آدم‌هاي خودخواهي هستند که به نگاه ديگران در مورد خودشان اهميت زيادي مي‌دهند. البته آنها اين نظر را در مورد کساني مي‌دهند که به شکل افراطي به موهايشان مي‌رسند، نه کساني که تنها مي‌خواهند آراسته و تميز باشند.

 

4. موي کوتاه

محققان مي‌گويند صاحبان موهاي کوتاه، آدم‌هاي محافظه‌کاري هستند که مي‌توانند خودشان را با محيط اطرافشان تطبيق دهند. البته آنها معتقدند موهاي بيش از حد کوتاه مي‌تواند تمايل افراد به ورزش کردن يا کارهاي نظامي را نشان دهد يا از بيماري فرد خبر دهد. چراکه در اين سه گروه، افراد ترجيح مي‌دهند موهايي کوتاه داشته باشند. پس اگر فردي با موهاي کوتاه را ديديد، اول در شيوه‌ زندگي و شرايطش به دنبال دليل انتخاب اين مدل بگرديد و بعد برچسب محافظه‌کار بودن را روي او بچسبانيد.

 

5. موهاي خاکستري

از نظر پژوهشگران نه تنها مدل‌هاي مختلف مو، بلکه رنگ مو هم مي‌تواند شخصيت افراد را پيش‌بيني کند و به ما در برقراري رابطه با آنها کمک کند. تحقيقات ديگري هم مي‌گويد زناني که به‌طور طبيعي، موهايشان به سمت خاکستري شدن مي‌رود، خودشان را همانطور که هستند قبول دارند. آنها از شخصيت و شيوه زندگي‌شان راضي‌اند و دوست دارند خود را به همان شکلي که هستند به ديگران نشان دهند. اين آدم‌ها روي تصميمات و رفتارهايشان پرده نمي‌گذارند و از خودسانسوري بي‌زارند.

شناختن آدم‌ها,ويژگي‌هاي شخصيتي‌, شخصيت افراد

6. موهاي به هم ريخته

آدم‌هاي بي‌خيالي که به آساني ناراحت نمي‌شوند و تنش‌هاي روزمره کمترين اثر را رويشان دارد، چنين موهايي دارند. البته بسياري از کساني که موهاي به هم ريخته دارند، دوست دارند با مدهاي عجيب و غريب روز پيش بروند. درست است که در چشم ديگران ممکن است خنده دار به نظر برسند، اما از طرف ديگر، جذاب و فريبنده هم هستند. از نگاه ديگر، آدم‌هاي بي‌قيدي که براي هيچ چيز احترام قائل نيستند، معمولا موهايي ژوليده و کثيف دارند و آخرين باري که به ظاهر موهايشان رسيد‌ه‌اند را به ياد نمي‌آورند. پژوهشگران مي‌گويند، اگر آنها به بيماري يا مشکل خاصي مبتلا نباشند، احتمالا به‌خاطر کاهلي‌شان چنين ظاهري را پيدا مي‌کنند.

 

7. مجعد

اينگونه افراد دوست دارند هميشه دوست داشتني به نظر برسند. آنها هم از نظر خودشان و هم از نظر ديگران، افرادي زيبا و بي‌خيالي هستند که بودن در کنارشان سرگرم کننده و جذاب است. موهاي مجعد مخصوص آدم‌هاي مدرن است که دوست دارند بي‌همتا به نظر برسند. صاحبان اين موها در يک زمان دوست دارند کنترل همه چيز را به دست بگيرند و در همان زمان از اينکه همه چيز را رها کنند و بي‌خيال آن شوند هم نمي‌ترسند. پس در ارتباط با آنها کمي محتاط‌تر عمل کنيد تا قرباني تصميمات ناگهاني‌شان نشويد.

 

8. موهاي صاف

موي صاف يعني جديت؛ آدم‌هايي که چنين موهايي دارند، در زندگي‌شان يک خط ثابت را انتخاب كرده و از اين شاخه به آن شاخه پريدن پرهيز مي‌كنند و يك شاخه را با جديت ادامه مي‌دهند. آنها دوست دارند همان‌طور که هستند به نظر برسند. چنين آدم‌هايي در کارشان هم متخصص هستند و از پس چالش‌هاي زندگي‌شان به خوبي برمي‌آيند. اين آدم‌ها اگر مسئوليتي را قبول کنند، تمام تلاش‌شان را براي انجام دادنش مي‌کنند و شما مي‌توانيد به متعهد بودنشان اطمينان داشته باشيد.

 

9. نيمه مصري(جلو بلند و پشت کوتاه)

اينگونه افراد، آدم‌هاي ساده و بي‌شيله و پيله‌اي هستند که به نظر ديگران اهميتي نمي‌دهندو نمي‌گذارند کسي در کارشان دخالت کند. زناني که اين مدل مو را انتخاب مي‌کنند، در زندگي سبک و سياق خود را در پيش مي‌گيرند و نمي‌گذارند که وابستگي به ديگران، زندگي‌شان را نابود کند. آنها مي‌توانند در زندگي روي خطي که در نظر گرفته‌اند حرکت کنند و با قدرت و استقلال عمل مي‌کنند.

 

10. موهاي تيز تيزي (پر مانند)

موهاي کوتاهي که اين ظاهر را دارند، متعلق به آدم‌هاي مدرني هستند که نسبت به زندگي اشتياق زيادي دارند و سرزنده‌اند. اينگونه افراد، آدم‌ها با اعتماد به نفسي هستند و گاهي با رفتارهايشان ديگران را هيجان زده و متعجب مي‌کنند. امروزه زنان زيادي موهايشان را به اين شکل آرايش مي‌کنند و انگار مي‌خواهند از اين طريق مدروز بودنشان را نشان دهند.

 

11. موهاي بلند

زناني که چنين موهاي دارند، شخصيتي آرام دارند، مودبند و البته تا حدودي عجيب و غريب به نظر مي‌رسند. اما در کنار همه اين صفات، آنها آدمهاي مطيعي هستند که مي‌گذارند ديگران در موردشان تصميم بگيرند. موي بلند براي زنان در اغلب فرهنگ‌ها نشانه زيبايي است. به همين دليل محققان مي‌گويند زنان بالاي 40 سالي که موهايشان را بلند مي‌کنند، دوست دارند جواني از دست رفته‌شان را به دست بياورند و مثل قبل زيبا به نظر برسند. در واقع آنها مي‌خواهند در مقابل پيري ايستادگي کنند.

منبع:سيب سبز/سلامت نيوز

 

safapatogh.ir/http://www.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 84
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 342
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 893
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,159
  • بازدید ماه : 1,159
  • بازدید سال : 20,470
  • بازدید کلی : 4,765,989
  • کدهای اختصاصی
    pr checker