loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 439 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)
safapatogh.ir/

آيا در ميان علايق بيشمار خود سرگردانيد؟

علايق بيشمار,سرگرداني درعلايق بيشمار

 

اگر جزء آن دسته از آدم هايي هستيد که هميشه يک عالمه چيز هست که مي خواهند تجربه کنند و ياد بگيرند پس شما آدمي با علايق بيشمار هستيد ، ما به شما مي گوييم که چطور به عنوان زني که داراي علايق بيشمار است به زندگي خود ادامه دهيد و همواره موفق باشيد!

 

آيا تجربه داشتن مشاغل گوناگون را داشته ايد ولي هنوز شغل دلخواهتان را نيافته ايد؟

آيا علايق گوناگوني داريد و با توجه به اين گوناگوني علايق، يافتن شغلي که بتواند شما را راضي کند غير ممکن مي دانيد؟

آيا از اينکه شايد هرگز نتوانيد حرفه موفقي داشته باشيد مي ترسيد؟

 

اگر اينطور است پس شما داراي يک فرصت خوب هستيد، چون شما از آن دسته از افرادي هستيد که علايق بيشمار را تجربه مي کنند.

 

افرادي که داراي علايق بيشمار هستند ، اميال گوناگوني دارند، چنين افرادي مانند اسفنج اطلاعات جديد را جذب خود مي کنند و تا آنجا که مي توانند دانش خود را در مورد يک پديده يا موضوع جديد بالا مي برند و بعد به سرعت، تمام علاقه خود نسبت به آن چيز را از دست مي دهند. اين دسته از افراد خواهان تغيير و تنوع هستند و داشتن تنها يک شغل براي چنين شخصيتي مناسب نخواهد بود.

 

اين افراد همواره نگرانند با انتخاب اشتباه يک شغل، موقعيت شغلي بهتري را از دست بدهند.

 

شما به عنوان کسي که داراي چنين شخصيتي است وقتي با موارد گوناگون فرصت هاي شغلي مواجه مي شويد چه کار مي کنيد؟ آيا مجبوريد از ميانشان تنها يک گزينه را انتخاب کنيد؟ يا آيا فکر مي کنيد انتخاب همه آن ها امکان پذير است؟ بله، حتما امکان پذير است! اما انجام چنين کاري نيازمند برنامه ريزي است، شما بايد در اين زمينه با خود صادق باشيد و خود را درگير انتظاراتي که ديگران از شما دارند نکنيد.

 

خوشحال باشيد از اينکه جهان شما را به عنوان زني با علايق بيشمار انتخاب کرده است! در ادامه به راهکارهايي اشاره مي شود که مي تواند با دارا بودن چنين شخصيتي به موفقيتان کمک کند.

علايق بيشمار,سرگرداني درعلايق بيشمار

1. سازمان دهي و برنامه ريزي از دوستان شما به حساب مي آيند.

شما براي پر کردن ساعت هاي زود گذر روزانه تان با ايده هاي بيشماري مواجه مي شويد، پس بايد با دقت زمانتان را مديريت کنيد تا بتوانيد براي علايق گوناگوني که داريد زماني اختصاص دهيد. زمان خود را صرف کارهايي که خارج از تعهدتان است نکنيد، هوشيار باشيد که وقتتان صرف چه کارهايي مي شود و زماني را در روز به علايق و سرگرمي هايتان اختصاص دهيد. همچنين از آنجا که زمان خود را صرف کارهايي مي کنيد که برايتان اهميت دارند، اين اقدام به شما کمک مي کند تا خودتان را بسنجيد و ببينيد تا چه حد در مورد موضوعي جدي هستيد.

 

2. زمان اوقات فراغت خود را به حداکثر برسانيد

لازم نيست به دنبال شغلي باشيد که تمام فعاليت هاي مورد علاقه تان در آن گنجانده شده باشد. اگر داراي شغلي هستيد که هم تراز با ارزش يا علاقه تان نيست ممکن است به فکر تغيير شغلتان برآييد، اما بدانيد که به سادگي و بدون تغيير شغل مي توانيد تغيير را وارد زندگي تان کنيد. فقط کافي است مرکز توجهتان را تغيير دهيد و از زمان هاي قبل از ساعت کاري، ساعت صرف نهار و تعطيلات آخر هفته استفاده کنيد و به علايقتان بپردازيد.

 

3. قبل از خريد به راه هاي ديگر هم فکر کنيد

يکي از ويژگي هاي بارز افرادي که علايق بيشمار دارند ابتلا به "سندرم 'bright shiny object " است. طوريکه ناگهان همراه با هيجان عنان گسيخته خود را درگير تجربيات تازه مي کنند و به محض جلب توجه کردن موردي جديد، هيجان و علاقه خود را نسبت به موارد قبلي از دست مي دهند. ممکن است اين رفتار برايتان هزينه هاي زيادي در پي داشته باشد: خانه اي پر از پروژه هاي نيمه تمام، وسايل خاصي که تنها يک بار مورد استفاده قرار گرفته اند، پرداخت هزينه هاي حق عضويت، بدون اينکه از امکاناتش استفاده اي کرده باشيد. دفعه بعد که احساس کرديد نياز به تجربه مورد جديدي داريد به دنبال تجربه اي در مقياس کوچکتر و با ريسک کمتر باشيد.

 

4. اطراف خود را پر از افرادي کنيد که مثل شما علايقي چندگانه دارند

ارتباط با افرادي که مثل شما نمي انديشند موجب مي شود در ميانشان وصله ناجوري به نظر بياييد. تلاش کنيد از طريق شبکه هاي اجتماعي با افرادي مثل خودتان آشنا شويد . علاوه براين، گسترش دادن روابط اجتماعي تان برايتان مفيد خواهد بود چون به عنوان فردي با علايق بيشمار دائما در معرض تغيير شغلتان قرار مي گيريد پس داشتن روابط زياد در يافتن شغل جديد به شما کمک خواهد کرد.

 

5. در تعريفي که از "شغل" داريد تجديد نظر کنيد

به جاي داشتن تنها يک شغل، به طور همزمان چند کار پاره وقت که موجب ارضاي علايقتان مي شود داشته باشيد. همچنين مي توانيد براي خود کاري ايجاد کنيد که فصلي نباشد تا به اين طريق در طول سال علايق مختلف خود را دنبال کنيد. قطعا چنين مشاغلي متفاوت از آن هايي خواهد بود که دوستانتان بدان مشغولند، ولي مسلما چنين قضيه اي نبايد برايتان اهميت داشته باشد؟ با خود صادق باشيد، شايد کاري را که انتخاب کرده ايد خيلي درآمد بالايي نداشته باشد يا کمک شاياني در رسيدن به اهداف بالاتر نکند. دست از رقابت با سايرين برداريد و شغلي را برگزينيد که کاملا مناسب خودتان باشد.

 

6. مراقبت از خودتان در اولويت قرار دارد

ذهن فردي با علايق بيشمار هميشه با سرعت زيادي مشغول فعاليت است، پس مطمئن شويد زماني براي استراحت به خود اختصاص مي دهيد. متوجه زمان هايي باشيد که در طول آن، آن دسته از فعاليت هايي که در شرايط عادي موجب لذت و سرزندگيتان مي شوند، موجب خستگي تان مي شوند، بنابراين در آن زمان ها به خود استراحت دهيد. با مديريت ماهرانه زمانتان مي توانيد فرصت تجربه چيزهاي جديد را محدود تر کنيد و به اين طريق، هر زمان که لازم بود ميزان فعاليتتان را کمتر کنيد تا دچار خستگي نشويد. و فراموش نکنيد علايق و سرگرمي هايتان هيچ تاريخ انقضايي ندارند پس براي پرداختن به آن ها عجله نداشته باشيد.

منبع:آي بانو

safapatogh.ir/http://www.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 86
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 133
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 170
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 436
  • بازدید ماه : 436
  • بازدید سال : 19,747
  • بازدید کلی : 4,765,266
  • کدهای اختصاصی
    pr checker