loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 509 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)
safapatogh.ir/

چگونه کسي که عاشقش بوديد را فراموش کنيد

فراموش کردن عشق,يادگاري‌هاي رابطه قبلي

 

همه يادگاري‌هاي رابطه قبلي را از ديدرس خود دور کنيد. شايد خيلي جالب به نظر نرسد اما لازم و ضروري است.

 

عشق چيزي بسيار خاص است زيرا وقتي شکست مي‌خورد قدرت آسيب زدن به ما را دارد. نبايد اين شکست را به خودتان بگيريد. هر روز روابط بسياري با شکست مواجه مي‌شوند و اين به آن معني نيست که ديگر عشقي وجود نخواهد داشت. دليل آن هر چه که باشد، اينکه ياد بگيريد چطور کسي که خيلي دوست داشته‌ايد را فراموش کنيد کار بسيار سختي است و نيازمند گذشت زمان است. خوشبختانه، خيلي‌ها اين کار را انجام داده‌ و با موفقيت روبه‌رو شده‌اند. ما روش آن را به شما آموزش مي‌دهيم.

 

مراحل

 

بخش اول: تغيير ديدگاهتان

1 - بفهميد که هنوز ممکن است اين فرد را دوست داشته باشيد

اگر تصور مي‌کنيد نمي‌توانيد فراموشش کنيد، احتمالاً دليلي دارد. شما اوقات فوق‌العاده‌اي را با هم گذرانده‌ايد و بخش مهمي از قلبتان را به او داده‌ايد. حالا که تصميم گرفته‌ايد فراموشش کنيد، ديگر به آن فرد طوري که دوست داريد باشد نگاه نکنيد و سعي کنيد خودِ واقعي‌اش را ببينيد.

 

_ اگر به شما دروغ مي‌گويد يا فريبتان مي‌دهد و يا احساسش نسبت به شما عوض شده است بايد بفهميد که اين رابطه اصلاً رابطه سالمي براي شما به حساب نمي‌آيد. ممکن است برايتان سوءتفاهم شود يا عصباني شويد. فراموش کردن اين فرد ممکن است خيلي سخت باشد اما به اين معني نيست که نمي توانيد فراموشش کرده و زندگي‌تان را پيش ببريد.

 

_ همچنين درک کنيد که فراموش کردن به اين معني نيست که ديگر نمي‌توانيد آن فرد را دوست داشته باشيد. فقط به اين معني است که عشق شما به او تغيير کرده است. هنوز مي‌توانيد او را ببينيد، بهترين آرزوها را برايش داشته باشيد و دعا کنيد که خوشبخت شود. فراموش کردن به اين معني نيست که بايد به طور کل ناديده‌اش بگيريد؛ يعني بايد بيشتر به فکر خودتان باشيد.

 

_ به خودتان باور داشته باشيد. شما چيزهاي زيادي داريد. عشق يعني فهميدن بيشتر درمورد خودتان از طريق ديگران. با تجربه عشق‌هاي بيشتر، اطلاعات بيشتري درمورد خودتان به دست مي‌آوريد. اگر خودتان، خودتان را باور نداشته باشيد، عشق بعدي‌تان چطور مي‌تواند باورتان کند؟

 

2 - درک کنيد که آدم‌هاي ديگري هم هستند، فقط شما نمي‌بينيد

احتمالاً خيلي زياد اين فرد را دوست داشته‌ايد که شما را به نقطه‌اي رسانده است که هيچ کس ديگري را در دنيا به جز او نمي‌بينيد. فراموش کردن سخت‌ترين قسمت کار است و ممکن است زمان زيادي طول بکشد اما زندگي کوتاه‌تر از آن است که بخواهيد آن را هدر دهيد.

 

_ همه ما دوست داريم در دنياي افسانه اي زندگي کنيم که در آن همه چيز دقيقاً طبق برنامه‌مان پيش مي‌رود و هيچ سختي و مشکلي وجود ندارد، اما زندگي واقعي اينطور نيست. افراد زيادي هستد که قبل از اين که با يک فرد خاص بمانند، در طول زندگي‌شان با آدم‌هاي زيادي رابطه عاشقانه برقرار مي‌کنند.

 

_ سعي کنيد خوش‌بين باشيد. نيمه پر ليوان را ببينيد. به جاي اينکه فکر کنيد، «من عشقم را از دست دادم»، فکر کنيد «من الان مجردم!». به جاي اينکه فکر کنيد «کسي که خيلي وقت بود مي‌شناختم را از دست دادم»، فکر کنيد «حالا بايد با آدمهاي زيادي آشنا بشوم». خوش‌بين بودم کمکتان مي‌کند زودتر فراموش کنيد.

 

3 - بدانيد که ممکن است شما بيشتر از مقداري که طرف‌مقابلتان دوستتان داشته، دوستش داشته‌ايد

اين مورد شايد سخت باشد زيرا به احتمال زياد طرف مقابل نمي‌دانسته است که شما چقدر عاشقش بوده‌ايد. اما اشکالي ندارد. اين به آن معني نيست که شما فردي دوست‌داشتني، جذاب يا فريبنده نيستيد. فقط به اين معني است که فرصت ديگري برايتان هست که کسي را پيدا کنيد که درست همان اندازه که شما دوستش داريد، دوستتان بدارد.

 

_ اگر تصورتان اين است که شما بيشتر از طرف مقابلتان او را دوست داشته‌ايد، از اين بعنوان يک انگيزه استفاده کنيد. فکر کنيد: ترجيح مي‌دهيد با کسي باشيد که کمتر از آن مقداري که دوستش داريد، دوستتان دارد يا به همان اندازه؟

 

_ درگير اين ايده نشويد که «شايد کس بهتري را پيدا نکنم». نبايد هيچوقت خودتان را اسير کسي کنيد که به دردتان نمي‌خورد. بيرون برويد، به استانداردهاي خودتان باور داشته باشيد و سعي کنيد کسي که مي‌خواهيد را پيدا کنيد.بهتر است مستقل و شاد باشيد تا در رابطه با کسي که به فکرتان نيست.

 

4 - اگر احساستان را به کسي که عاشقش هستيد گفته‌ايد و هيچ جوابي دريافت نکرده‌ايد، درک کنيد که هيچ دليلي براي ادامه آن وجود ندارد. فراموش کردن به نفعتان است.

_با يک فرد بي‌طرف که چنين موقعيتي داشته است حرف بزنيد. يکي از دوستان يا اعضاي خانواده‌تان. اگر مجبور شديد پيش مشاور هم برويد. درميان گذاشتن فکر و احساستان با يک فرد بي‌طرف سبک‌ترتان مي‌کند و کمک مي‌کند زودتر فراموش کنيد.

 

_ با درد به طرقي سازنده برخورد کنيد. وانمود نکنيد که غصه‌اي نداريد. راه‌هاي فرار خلاقانه‌اي پيدا کنيد مثل هنر يا گفتگو تا دردتان را از طريق آن بيرون بريزيد. سعي کنيد بيشتر وقت‌ها به آن فکر نکنيد زيرا فکر کردن مداوم به آن بدترش مي‌کند.

 

5 - تصميم بگيريد مي‌خواهيد همچنان دوست بمانيد يا نه

به خودتان بستگي دارد. خيلي سخت است که دوستي يک عشق قديمي را با استقلال تازه‌تان در کنار هم داشته باشيد. بيشتر افراد تصور مي‌کنند آسان‌تر است که يک دوستي دور با فردمقابل نگه داريد اما تصميم با خودتان است.

 

بخش دوم : برگرداندن استقلال شخصي

1 - به مسافرت برويد. لازم نيست يک سفر رويايي باشد. مهم اين است که فقط مناظر تازه ببينيد و چيزي شما را مشغول نگه دارد. افراد زيادي باور دارند که تغيير محل موقتي باعث مي‌شود ذهنتان را پاک کنيد و به وضعيت عادي برگرديد.

_ با محلي‌ها معاشرت کنيد. اگر قرار است هميشه خودتان تنها باشيد چه فايده‌اي دارد که به محلي جديد برويد؟ با محلي‌ها معاشرت کنيد، به داستان‌هايشان گوش دهيد و خوش بگذرانيد.

 

_ زمان‌هايي را به تنهايي بگذرانيد. سعي کنيد از استقلال کنوني‌تان شاد شويد. اگر نتوانيد به تنهايي شاد باشيد، چطور فردي که قرار است بعدها به زندگي‌تان بيايد مي‌تواند با شما شاد شود؟

 

2 - به دوستان و خانواده تکيه کنيد. دوستان و خانواده‌تان در هر شرايطي در دسترس شما هستند - از آنها استفاده کنيد! وقتي احساس ناراحتي مي‌کنيد، با اعضاي خانواده وقت بيشتري را بگذرانيد يا با دوستانتان قرار گذاشته و بيرون برويد. دوستان و خانواده‌تان درست به همان اندازه يک شريک عاشقانه دوستتان دارند اما به طريقي متفاوت.

_ براي اتفاقاتي که مي‌افتد به نزديک‌ترين دوستتان پناه ببريد. اگر آمادگي شنيدن نصيحت داريد، از دوستتان بخواهيد اين کار را بکند. بهترين دوست شما از ديدي شما را مي‌بيند که خودتان نمي‌توانيد و ديدگاهي واقعاً تازه به شما خواهد داد. دوست نزديک شما هر کاري هم که نتواند بکند، فرصتي براي بيرون ريختن حرف‌هاي دلتان در اختيار شما قرار مي‌دهد و باعث مي‌شود فکر کنيد ارزشمنديد.

 

3 - همه يادگاري‌هاي رابطه قبلي را از ديدرس خود دور کنيد. شايد خيلي جالب به نظر نرسد اما لازم و ضروري است. فراموش کردن يک عشق قبلي مستلزم اين است که در آينده زندگي کنيد نه گذشته. همه عکس‌ها، يادداشت‌ها، فيلم‌ها، هديه‌ها و هر چيز ديگري که به او مربوط مي‌شود را جمع کرده و در جايي دور از دسترس و ديدتان بگذاريد. کار ناراحت‌کننده‌اي است اما روحيه‌تان را بهتر خواهد کرد.

_ به خاطر داشته باشيد که برداشتن و دور کردن به معني از بين بردن نيست. ممکن است دوست داشته باشيد که همه يادگاري‌هايتان را نگه داريد، درست همانطور که ممکن است نخواهيد آن فرد را به طور کل فراموش کنيد. شايد دلتان بخواهد وقتي به کل رابطه را پشت سر گذاشتيد، نگاهي به آن يادگاري‌ها بيندازيد.

 

4 - همانطور که غصه مي‌خوريد، حتماً خودتان را خالي کنيد. خيلي‌ها تصميم مي‌گيرند همه احساساتشان را جايي بنويسند. وقتي حوصله‌اش را داشتيد، يک تکه کاغذ برداريد و افکارتان را روي آن يادداشت کنيد. با اين روش وقتي توانستيد به خوبي رابطه را پشت سر بگذاريد، با خواندن آن نوشته‌ها خواهيد فهميد که چقدر قوي بوده‌ايد که توانستيد آن را فراموش کنيد.

_ چه حسي داريد؟ پنج سال پيش اگر در چنين موقعيتي مي‌بوديد چه حسي داشتيد؟ پنج سال ديگر در چنين شرايطي چه حسي خواهيد داشت؟ به اين فکر کنيد که آن رابطه چه معنا و مفهومي برايتان داشته است.

 

_ فقط از طريق نوشتن نيست که مي‌توانيد خودتان را تخليه کنيد. نقاشي، طراحي، رقص، ساخت و ساز و دويدن راه‌هاي عالي ديگري براي آن هستند. هر چه که باشد، بايد از ته قلبتان باشد و چيزي که از آن به دست آيد، فوق‌العاده خواهد بود.

 

5 - از جسمتان خوب مراقبت کنيد. به طور مرتب ورزش کنيد. اگر آنقدر از بر هم خوردن عشقتان غصه مي‌خوريد که تصور مي‌کنيد به جسمتان آسيب مي‌زند، حتماً با يک مشاور صحبت کنيد.

 

6 - وقتي آماده بوديد، دوباره در جستجوي عشق باشيد. اين فرايند ممکن است ماه‌ها طول بکشد يک حتي يک سال. اگر هنوز آماده نيستيد، خودتان را مجبور نکنيد؛ نه براي خودتان و نه آن فرد جديد منصفانه نيست. بدانيد که آدم‌هاي زياد ديگري هم هستند که اگر به آنها فرصت دهيد، برايتان احترام و ارزش قائلند.

 

_ خيلي‌ها تصور مي‌کنند که اگر وارد رابطه‌هاي سرسري شوند کمک مي‌کند که زودتر فراموش کنند. اگر تصميم به اين کار گرفتيد، حتماً اين کار را به دلايل درست انجام دهيد: اينکه مثلاً به دنبال محبت هستيد، ديدن آدم‌هاي جديد برايتان جالب است و … دقت کنيد که براي جلب حسادت فرد قبلي هيچوقت وارد چنين رابطه‌هايي نشويد چون ارزشش را ندارد.

 

_ از اشتباهاتتان درس بگيريد. وقتي دنبال فرد جديدي هستيد که عشقتان را با او سهيم شويد، با انجام اشتباهات قبلي يک دل‌شکستگي ديگر را رقم نزنيد. اشتباهات و تقصيراتتان در رابطه قبلي را پيدا کرده و سهي کنيد ديگر آنها را تکرار نکنيد.

 

_ خودتان باشيد. مهم نيست که با چه کسي آشنا شويد، فقط بايد خودتان باشيد. براي اينکه کسي دوستتان داشته باشد، بايد خود واقعي‌تان را به او نشان دهيد. آنها بايد بپذيرند که اشتباهاتشان را بپذيرند، آنها را براي پارتنر جديدشان عنوان کنند و بدانند که پارتنرشان هم آنها را قبول مي‌کند.

 

نکات :

_ کسي که شما برايش فقط يک گزينه هستيد را به اولويت زندگي‌تان تبديل نکنيد.

 

_ وقتتان را براي کسي که با شما وقت نمي‌گذراند تلف نکنيد.

 

_ اگر احساس عصبانيت و افسردگي داريد، سعي نکنيد انتقام بگيريد، فقط درمورد آن با يکي از دوستانتان حرف بزنيد. هيچکس ارزش اينهمه ناراحتي و غصه شما را ندارد.

 

_ يادتان باشد که بالاخره فراموشش خواهيد کرد اما بايد از کارهايي که شما را ياد او مي‌اندازد دست بکشيد. زندگي بسيار کوتاه است و نبايد خودتان را نگران اين کنيد. تا مي‌توانيد از آن استفاده کنيد.

 

_ اشکالي ندارد که بعد از آن احساس ناراحتي و تنهايي کنيد، فقط مطمئن شويد که نگذاريد خيلي اذيتتان کند. گاهي‌اوقات احساس ناراحتي و گريه باعث مي‌شود حالتان بهتر شود.

 

_ زمان بهترين دارو است.

 

_ به جاي اينکه بخواهيد فردي خاص دوباره وارد زندگي‌تان شود، عشق و خوشبختي بخواهيد.

 

_ تلفنتان را عوض کنيد تا مدام پيام‌هاي قبلي‌تان را چک نکنيد.

 

_ فراموش کردن خيلي سخت است اما اصلاً دليلي ندارد که بگذاريد آسيب ببينيد و يا با شما بدرفتاري شود. شما لايق بهترين‌ها هستيد!

منبع : mardoman.net

http://www.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 137
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 367
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 1,246
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,512
  • بازدید ماه : 1,512
  • بازدید سال : 20,823
  • بازدید کلی : 4,766,342
  • کدهای اختصاصی
    pr checker