loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 863 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)
safapatogh.ir/

شخصيت شناسي از روي امضا

حتي اگر هم خودش بخواهد، نمي‌تواند آنچه درونش است را پنهان کند. کافي است کمي با فوت‌و‌فن‌هاي شخصيت‌شناسي آشنا باشيد و نتيجه چند تحقيق را به دقت خوانده باشيد، تا دست هر کسي برايتان رو شود. اگر مي‌خواهيد بدانيد بغل دستي‌تان، واقعا کيست و چه ويژگي‌هايي دارد، بهتر است يک قلم و کاغذ جلويش بگذاريد و بخواهيد براي يادگاري هم که شده به شما امضا بدهد. متخصصان نشانه‌شناس و گروهي از روانشناسان، معتقدند شيوه امضا کردن آدم‌ها مي‌تواند برخي از خصوصيات‌شان را آشکار کند و به ما بگويد که در مقابل‌شان بايد چه رفتاري را در پيش بگيريم.

شخصيت شناسي از روي امضا

 

امضاي منطقي‌ها

اگر در زمان امضا کردن، خودکار را به طرف عقربه‌هاي ساعت حرکت مي‌دهد، فردي منطقي است. اما اگر برعکس اين حرکت را انجام مي‌دهد، احتمالا با فردي روبه‌رو هستيد که به آساني دلايل شما را نمي‌پذيرد و قانع نمي‌شود، چراکه افرادي که برخلاف عقربه‌هاي ساعت امضا مي‌کنند، معمولا آدم‌هايي غيرمنطقي هستند. پس بهتر است زماني که فرد مقابل‌تان امضا مي‌کند، در کنارش حضور داشته باشيد تا علاوه بر شکل امضا، بتوانيد جهت حرکت خودکار روي کاغذ را هم ببينيد.

شخصيت شناسي از روي امضا

امضاي بي‌خيال‌ها

کساني که امضايشان، گنگ و خط‌خطي است و با عجله و بدون درنگ امضا مي‌کنند، زندگي را آسان مي‌گيرندو به خاطر موانع‌‌اي که برسر راه‌شان است، زندگي را به کام خود تلخ نمي‌کنند. اگر شما هم آدم آسان گيري باشد،‌در کنار آنها خوش‌خواهيد گذراند؛ اما اگر سخت گير و عصبي باشيد بودن با آنها براي‌تان سخت‌ترين کار خواهد بود.

شخصيت شناسي از روي امضا

امضاي جدي‌ها

آدم‌هايي که هنگام امضا کردن، خودکار را روي کاغذ فشار مي‌دهند، اغلب افراد جدي و منظمي هستند. اگر کاري را به آنها سپرده‌ايد، نيازي نيست که نگران انجام شدنش باشيد، چون نظم آنها نگراني شما را برطرف مي‌کند اما بايد بدانيد که اين افراد استرس زيادي دارند و احتمال دارد از ضربه‌اي يا سختي‌اي که در کودکي خورده‌اند، آسيب ديده باشند.

شخصيت شناسي از روي امضا

امضاي مرموز‌ها

اگر هنگام امضا کردن، خودکار را آرام حرکت مي‌دهد و مراقب است که به بهترين شکل امضا کند، احتمالا شخصيتش با آنچه بروز مي‌دهد متفاوت است و مي‌خواهد در مقابل شما، خود را بهتر از آنچه که هست جلوه دهد. در مقابل چنين فردي کمي محتاط باشيد و زمان بيشتري را صرف شناختن خود واقعي‌اش درنظر بگيريد، چراکه به احتمال زياد، او چيزهاي زيادي را براي پنهان کردن از شما دارد.

شخصيت شناسي از روي امضا

امضاي آدم‌هاي مغرور

آدم‌هايي که به‌جاي امضا کردن، نام خود را مي‌نويسند، خود را فردي باارزش مي‌دانند و به توانايي‌هايشان ايمان دارند. آنها دوست دارند نامشان را در همه جا مطرح کنند و آنقدر خود را مطرح و توانمند مي‌دانند که ممکن است گاهي مغرور و خودخواه جلوه کنند. اين افراد تمام تلاش‌شان را مي‌کنند تا در موقعيت‌هاي شايسته‌اي قرار بگيرند و از اين راه احساس غرور‌شان را ارضا کنند.

شخصيت شناسي از روي امضا

امضاي برونگراها

اگر با فردي روبه‌رو هستيد که بزرگ و با حروف درشت امضا مي‌کند، احتمالا با يک برونگرا در ارتباط هستيد. بررسي‌ها مي‌گويد آنها افراد با اعتماد به نفسي هستند که گاهي خودشان را بيش از حد باور دارند اما به‌دليل اراده قوي‌شان مي‌توانيد روي آنها حساب کنيد. از طرف ديگر، کساني که در سمت راست يک متن امضا مي‌کنند، آدم‌هايي برونگرا و اجتماعي هستند که خيلي راحت با غريبه‌ها صميمي مي‌شوند و اگر با چنين فردي به مهماني دعوت شويد، حتما به شما خوش مي‌گذرد.

 

امضاي صادق‌ها

براي آنکه بدانيد با فردي صادق روبه‌رو هستيد يا نه، مي‌توانيد از او بخواهيد يک فرم را هم امضا کند. بررسي‌ها مaي‌گويد اگر او بالاي فرم را امضا کرد، احتمالا آدم راستگويي نيست، اما اگر پايين فرم را امضا کرد، بيشتر مي‌توانيد به گفته‌هايش اعتماد کنيد. از نظر آنها کساني که بالاي فرم را امضا مي‌کنند، کمتر به تعهدات‌شان پايبند مي‌مانند؛ پس بهتر است قبل از اعتماد کردن بهانه‌اي براي گرفتن امضايش پيدا کنيد.

شخصيت شناسي از روي امضا

امضاي لجباز‌ها

اما اگر طرف مقابل‌تان در امضايش از خطوط عمودي استفاده مي‌کند، بايد بدانيد با فردي لجباز روبه‌رو هستيد که معمولا هر کاري که بخواهد، انجام مي‌دهد، چراکه اين افراد، معمولا روي تصميم‌ها و کارهايي که مي‌خواهند انجام دهند، پافشاري مي‌کنند. البته اين خصلت آنها هميشه هم بد نيست، چون براي رسيدن به چيزي که مي‌خواهند تلاش و پافشاري مي‌کنند، اگر شما هم آدم لجبازي هستيد، ‌احتمالا آسان با چنين فردي کنار نمي‌آييد.

شخصيت شناسي از روي امضا

امضاي عصبي‌ها

اگر با فردي روبه‌رو هستيد که امضايش شلوغ ‌است، بدانيد که شخصيتي مضطرب و ناآرام دارد به ويژه اگر اين شخص، امضايي با شکل‌هاي در هم و آشفته را انتخاب کرده ‌است، مي‌توانيد آسان‌تر احتمال مضطرب بودنش را مطرح کنيد. چنين فردي آسان از کوره در مي‌رود، پس در مقابل او کمي محتاط‌تر رفتار کنيد. بعيد نيست که اين افراد آدم‌هاي شکاکي باشند و بخواهد از همه رفتارهاي شما سر در بياورند.

 

امضاي درونگراها

افرادي که سمت چپ صفحه را براي امضا کردن انتخاب مي‌کنند، آدم‌هاي خجالتي و درونگرايي هستند که راحت با هرکسي کنار نمي‌آيند. اين افراد از اينکه به جمعي وارد شوند که کسي را در آن نمي‌شناسند عذاب مي‌کشند و دوست ندارند کسي سر از کار‌شان در بياورد. آنها سرشان به کار خودشان گرم است و قرار گرفتن در موقعيت‌هاي ناگهاني، مي‌تواند آنها را به شدت مضطرب و حتي نااميد کند.

شخصيت شناسي از روي امضا

امضاي مهربان‌ها

آدم‌هاي مهربان و بخشنده، هنگام امضا کردن، قلم را بسيار آرام روي کاغذ حرکت مي‌دهند. سادگي امضاي آنها، از قلب ساده‌شان خبر مي‌دهد. آنها يا شخصيتي ساده دارند يا سواد بالايي ندارند. اين افراد به راحتي حرف ديگران را باور مي‌کنند و خودشان هم براي بزرگ‌تر جلوه دادن شخصيت‌شان به دروغ و فريب رو نمي‌آورند.

شخصيت شناسي از روي امضا

امضاي سختکوش‌ها

کساني که در امضايشان از خطوط منحني و بدون زاويه استفاده مي‌کنند، آدم‌هاي سختکوشي هستند که با هوش و پشتکار فراوانشان به هر چه بخواهند مي‌رسند. اين افراد براي رسيدن به اهداف خود بسيار مصمم و پر تلاش هستند و تا رسيدن به هدفشان، صبور و بردبارند.آنها حتي با وجود مشکلات هم، هرگز از تصميم‌شان منصرف نمي‌شوند.

شخصيت شناسي از روي امضا

امضاي‌خجالتي‌ها

کساني که کوتاه و کوچک امضا مي‌کنند، افرادي خجالتي هستند که اعتماد به نفس پاييني دارد. آنها از توانايي‌هاي خودشان a و معمولا خود را در حاشيه قرار مي‌دهند وa در مهماني‌ها به راحتي با غريبه‌ها صميمي نمي‌شوند. آنها آنقدر به خودشان بي‌اعتماد هستند که حتي نمي‌خواهند در صفحه کاغذ جاي زيادي را اشغال کنند و سعي مي‌کنند امضايي کوچک داشته باشند.

منبع:مجله سيب سبز

 

safapatogh.ir/safapatogh.ir/safapatogh.ir/safapatogh.ir/safapatogh.ir/safapatogh.ir/safapatogh.ir/safapatogh.ir/safapatogh.ir/safapatogh.ir/http://www.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 121
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 352
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 992
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,258
  • بازدید ماه : 1,258
  • بازدید سال : 20,569
  • بازدید کلی : 4,766,088
  • کدهای اختصاصی
    pr checker