loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 457 دوشنبه 10 تیر 1392 نظرات (1)
fanimani.rozblog.com/
آموزش تميز کردن صفحات لمسي

آموزش تميز کردن صفحات لمسي

پاک‌کردن صفحه‌هاي لمسي گوشي‌هاي هوشمند و تبلت‌ها کار سختي نيست. به هيچ کيت يا روش مخصوصي براي تميز کردن نياز نداريد. فقط بايد بدانيد که چه کارهايي را نبايد انجام دهيد!
به گزارش فرهنگ نيوز، بعضي از روش‌ها و وسايل ممکن است به صفحه‌هاي لمسي آسيب بزنند. اگر اين‌ها را بدانيد، با ساده‌ترين چيزهايي که دم دستتان است مي‌توانيد در طي چند ثانيه، تمامي ناپاکي‌ها مثل چربي و گرد و غبار را از روي گوشي و يا تبلت‌تان پاک کنيد.
 
چه کارهايي را نبايد انجام داد
بياييد قبل از اين‌که بگوييم چگونه مي‌توان به راحتي صفحه‌هاي لمسي را تميز کرد، بگوييم که چه کارهايي را هرگز نبايد انجام دهيم.
 
هرگز از مواد شوينده‌ي شيميايي که پايه‌ي الکلي دارند و يا حاوي آمونياک هستند استفاده نکنيد! اگر براي تميزکاري حتماً نياز به مايع داريد، مي‌توانيد از مقدار کمي آب براي اين‌کار استفاده کنيد. همچنين مي‌توانيد مواد شوينده‌ي مخصوص اين‌کار را خريداري کنيد. به طور مثال مي‌توانيد از iKlenz که مورد تأييد شرکت اپل است استفاده کنيد؛ امّا باز هم مي‌گويم که هيچ‌نيازي به خريد چيز به‌خصوصي نداريد.
 
هرگز از پارچه‌هاي زبر، حوله‌هاي کاغذي و يا حتي دستمال کاغذي که باعث وارد شدن آسيب به صفحه‌ي لمسي مي‌شود استفاده نکنيد. در عوض مي‌توانيد از پارچه‌هاي ميکروفيبري (معمولاً براي تميز کردن شيشه‌ي عينک نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرند) که انحصاراً براي اين‌کار ساخته شده‌اند استفاده کنيد.
 
هرگز از مقدار زيادي آب براي تميز کردن استفاده نکنيد. اگر به آب نياز داريد، همان‌طور که پيش‌تر گفته‌شد، مي‌توانيد پارچه‌ي ميکروفيبري خود را با مقدار کمي آب خالص و يا مواد شوينده‌ي مخصوص تَر کنيد. در هر حال پيشنهاد مي‌شود اگر از مايع جهت شست‌و‌شو استفاده مي‌کنيد، حتماً نمايشگر دستگاه يا کلاً خود دستگاه را خاموش کنيد.
 
و پيش‌و‌پا افتاده‌ترين يادآوري اين‌که هرگز براي پاک‌سازي، فشار غير متعارف به صفحه وارد نکنيد!
 
يادآور مي‌شوم که توصيه‌هاي ذکر شده در اين نوشتار مخصوص صفحاتي‌ست که با هيچ محافظ صفحه‌اي محافظت نمي‌شوند. بديهي‌ست اگر از محافظ صفحه استفاده مي‌کنيد، مي‌توانيد وسواس کمتري به خرج دهيد!
 
يک پارچه‌ي ميکروفيبري تهيه کنيد
براي تميز کردن يک صفحه‌ي لمسي، تنها چيزي که واقعاً نياز داريد، يک پارچه‌ي ميکروفيبري است. اگر صفحه خيلي کثيف است، مي‌توانيد از مقدار کمي آب هم استفاده کنيد (هرگز از مواد کف‌ساز مثل صابون استفاده نکنيد!).
 
ممکن است با خواندن “پارچه‌ي ميکروفيبري” فکر کنيد چيز خيلي منحصربه‌فردي‌ست! امّا اصلاً اين‌طور نيست. اين پارچه‌ها به وفور و به ارزاني يافت مي‌شوند! اگر عينک داريد، حتماً هنگام خريد عينک، يک پارچه‌ي ميکروفيبري نيز هديه گرفته‌ايد. اين پارچه‌ها براي تميز کردن انواع شيشه‌ها ساخته‌شده‌اند. چه مي‌خواهد شيشه‌ي عينک طبي يا آفتابي باشد چه شيشه‌ي صفحات لمسي تلفن‌هاي هوشمند و تبلت‌ها. در هر صورت اگر پارچه‌ي ميکروفيبري در اختيار نداريد، مي‌توانيد از پارچه‌هاي کتان هم استفاده کنيد. البته انتظار نداشته باشيد که همان نتيجه‌اي را که مي‌توان با پارچه‌هاي ميکروفيبري گرفت، با تي‌شرت کتان خود بگيريد!
 
 
اما چرا پارچه‌هاي ميکروفيبري؟ همانطور که مشخص است، ميکروفيبر يعني اليافي بسيار ريز که با ميکروسکوپ قابل مشاهده هستند و “ميکرو” پيشوندي‌ست براي چيزهاي بسيار ريز! اين الياف بسيار ريز به هيچ‌وجه به سطوح صافي مثل شيشه آسيب نمي‌زنند؛ امّا اصل مطلب اين‌جاست که اين نوع پارچه‌ها، چربي‌ها و گرد و غبار را به جاي اين‌که روي صفحه به اين طرف و آن طرف ببرند، به خود جذب مي‌کنند! چند تکان کوچک پارچه‌ي ميکروفيبري روي گوشي، تنها کاري‌ست که بايد انجام دهيد!
 
چگونه يک صفحه‌ي لمسي را تميز کنيم؟
خوب، حالا که وسيله‌ي مورد نياز عمليات را در دست داريم، مي‌رويم به سراغ خود عمليات تميزکاري!
 
دستگاه را خاموش کنيد! مي‌توان گفت اين مرحله اختياري‌ست. اگر از آب استفاده مي‌کنيد بهتر است اين مرحله را انجام دهيد. در کل، وسواس زيادي بده! ولي خوب، خاموش کردن دستگاه مي‌تواند در ديدن کثيفي‌ها کمکتان کند!
 
بصورت عمودي يا افقي و در يک جهت، پارچه‌ي ميکروفيبري را روي صفحه بکشيد. به طور مثال، پارچه را روي قسمت سمت چپ صفحه گذاشته و به آرامي و مستقيماً به سمت راست بکشيد. حالا پارچه را از صفحه برداشته، کمي پايين‌تر برده و دوباره از چپ به راست بکشيد. ممکن است بگوييد انجام حرکات دايره‌وار سريع‌تر و راحت‌تر است. راست مي‌گوييد! ولي اين‌کار باعث مي‌شود کثيفي‌ها و به‌خصوص ذرات درشت‌تر روي صفحه کشيده‌شوند و باعث وارد آمدن آسيب شوند. روش که گفته‌شد، امن‌ترين راه است.
 
و براي بار چندم، اگر نياز است، مقدار بسيار بسيار اندکي جهت تَر کردن پارچه استفاده کنيد. از صابون و يا هيچ ماده‌ي افزودني ديگري به آب بپرهيزيد.
 
اگر از آب استفاده کرديد، حتما با گوشه‌ي ديگري از پارچه که خشک است، صفحه را خشک کنيد. در اين مرحله هم نياز به اعمال وسواس بيش از حد نيست! اگر به اندازه‌ي کافي خشک نشد، بگذاريد به طور طبيعي با هوا جريان هوا خشک شود!
 
خلاصه‌ي قضيه، دستگاه را خاموش کنيد، با پارچه تميزش کنيد! خشکش کنيد. روشنش کنيد!
 
حالا خود پارچه ميکروفيبري را چطور تميز کنيم؟ اگر پارچه بيش از حد کثيف شده‌است، مي‌توانيد از آب گرم و صابون استفاده کنيد. هرگز از مواد شوينده‌ي شيميايي حاوي الکل يا آمونياک براي پاک کردن پارچه استفاده نکنيد، چون ممکن است باعث وارد آمدن آسيب به الياف پارچه شود.
 
اگر از اقشار مرفهان بي‌درد جامعه هستيد. مي‌توانيد براي خريد کيت‌هاي مخصوصي مثل iKlenz و يا Monster CleanTouch پول خرج کنيد!
اين نوشتار در عين سادگي و پيش‌وپا افتادگي، حاوي نکات مهّم و کوچکي بود!
fanimani.rozblog.com/http://www.farhangnews.ir
برچسب ها ترفند , تبلت ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط يسنا در تاریخ 1393/12/15 و 1:35 دقیقه ارسال شده است

سلام مطالب عالي بود مرسي


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 73
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 338
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 846
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,112
  • بازدید ماه : 1,112
  • بازدید سال : 20,423
  • بازدید کلی : 4,765,942
  • کدهای اختصاصی
    pr checker