loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 571 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)
safapatogh.ir/

«جدا» اما «هماهنگ»!

چند کلمه کليدي

 

پس از آن که مهر طلاق روي شناسنامه ها مي خورد شايد عده اي تصور کنند که ديگر همه چيز تمام شده است اما براي فرزندان اين تازه اول ماجراست.آن ها حالا يک عنوان تازه دارند که تا آخر عمر همراه شان است: «بچه هاي طلاق»

 

يک محقق مسائل خانواده به نام والرستين به مدت ?? سال روي کودکاني که والدين آن ها طلاق گرفته بودند، تحقيق کرد. وي پس از مصاحبه با کودکان ??? خانواده که والدين آن ها از هم جدا شده بودند، به اين نتيجه رسيد که اين کودکان مدت ها غمگين بوده اند و حدود يک سوم آنان در پنج سال اول بعد از طلاق دچار افسردگي شده اند. با توجه به آن چه گفتيم بايد متوجه شده باشيد که وفق پيدا کردن کودکان با شرايط جديد ناشي از طلاق چه اهميت ويژه اي مي تواند داشته باشد. اما در اين نوشته ما قصد نداريم که هشدار نسبت به وضعيت کودکان طلاق را تکرار کنيم.

 

اين مطلب بر نقش و وظيفه والدين پس از طلاق و در ايام خاصي به ويژه عيد نوروز اشاره دارد.والدين طلاق گرفته با در پيش گرفتن رفتارهاي درست و صحيح در مقابل يکديگر و فرزندان خود مي توانند محيط و شرايط بهتري را براي فرزند به وجود آورند.عيد نوروز يکي از زمان هايي است که بچه هاي طلاق به دليل جدايي والدين شان، خود را در شرايط مناسبي نمي بينند و حتي براي برخي از آنان عيد زخمي مي شود، روي زخم هاي ديگرشان. اما همکاري صحيح والدين جدا شده با هم، براي برگزاري مراسم و تعطيلات عيد مي تواند مانع از اين اتفاق بد شود. در ادامه چند شاخص ارائه مي کنيم تا با کمک آن ها جشن سال نو براي شما و بچه هايتان کمتر استرس زا باشد:

 

انطباق با نيازها

تلاش کنيد بر نيازهاي بچه هايتان تمرکز کنيد و متوجه باشيد که چگونه تصميمات تان درباره تعطيلات بر آن ها تاثير مستقيم مي گذارد. به آن چه آن ها تمايل دارند فکر کنيد و اين که چه چيزهايي براي آن ها در اين روزها مهم تر است.

 

کجا و با چه کسي

فرزندان نياز دارند بدانند در تعطيلات کجا و با چه کسي مي روند. از کودکتان براي داشتن ارتباط با والد ديگر و اعضاي فاميل او طي اين زمان خاص حمايت کنيد.

 

بحث نکنيد

به ياد داشته باشيد اگرچه براي فرزندان مهم است که با چه کسي روزهاي عيدشان را سپري کنند، اما براي آن ها مهم تر اين است که والدين شان درباره اين که چه کسي با او در تعطيلات باشد، با هم مشاجره نکنند. در حالي که تقسيم روزهاي تعطيلات عيد براي والدين جدا شده چالش برانگيز است، اما به خاطر بچه ها، با هم دعوا نکنيد و سعي کنيد تنش ها را به حداقل برسانيد.

 

همسر سابق تان را در جريان بگذاريد

اگر مي خواهيد همراه با فرزندتان به سفر برويد، به والد ديگر اطلاع دهيد. به او جزئيات سفرتان را بگوييد که چه موقع و کجا مي رويد و نيز اين که چگونه او مي تواند با فرزندش در تماس باشد.

 

هديه دادن را فراموش نکنيد

فرزندان نياز دارند که در اين روزها شادي هديه گرفتن را تجربه کنند. ضمن اين که به کودکتان هديه مي دهيد مي توانيد او را در خريد يا ساخت يک هديه براي والد ديگر، کمک کنيد، با اين کار به فرزندتان پيام مي دهيد که شما حامي رابطه اش با والد ديگر هستيد.

 

براي داشتن يک تعطيلات متفاوت تمرکز کنيد

کودکتان را دعوت کنيد تا به شما براي داشتن يک مراسم جديد و متفاوت براي عيد کمک کند. اين خوب است که او هم در خانه پدر و هم در خانه مادرش امکان برگزاري جشن سال نو را داشته باشد. ممکن است تمايل داشته باشيد که با فرزندتان درباره مراسم سال نو در سال هاي قبل صحبت کنيد و از او بخواهيد که فکر کند تا روش هايي را براي نو شدن شيوه هاي برگزاري اين جشن در نظر گيرد. مي توانيد روش هاي قديمي و نو را با هم ترکيب کنيد.

 

احساس گناه توقف

اغلب والدين طلاق گرفته درباره اين که طلاق چقدر براي بچه هايشان سخت است، احساس گناه مي کنند. گاهي اوقات ما به اين احساس گناه با افراط در بخشش کودکان مان و ناديده گرفتن رفتارهاي منفي آن ها در طول تعطيلات واکنش نشان مي دهيم. پس بهتر است هيچ گاه اصول تربيتي را فراموش نکنيم و دچار سخت گيري يا سهل گيري افراطي نشويم.

 

هماهنگ نه رقيب

از افتادن در رقابت با همسر سابقتان در دادن هديه به فرزندتان يا خريد هدايايي که مي دانيد همسر سابقتان با آن موافق نيست يا از نظر مالي توان خريد آن را ندارد اجتناب کنيد. تا جايي که امکان دارد تلاش کنيد در انتخاب هديه براي فرزندتان با همسر سابقتان هماهنگ باشيد.

 

تجديدنظر کنيد

گاهي اوقات نياز است که براي وفق يافتن با نيازهاي فرزندانتان در برنامه هايتان براي تعطيلات سال نو تجديدنظر يا تغيير ايجاد کنيد. موقعي که با يک تصميم درباره تغيير برنامه ها مواجه مي شويد، بهتر است اين سوال را از خود بپرسيد چه چيزي اين سال را با تعطيلات سال هاي گذشته متفاوت کرده است؟

 

از تنهايي هم بهره ببريد

سپري کردن برخي از روزهاي تعطيلات سال نو بدون حضور فرزندتان واقعاً سخت است. اما براي اين که سختي اين روزها را کم کنيد، بهتر است با دوستان نزديکتان و اعضاي خانواده تان برنامه هايي را ترتيب دهيد يا از اين زمان براي انجام کاري ويژه براي خودتان استفاده کنيد.

منبع:خراسان

 

http://www.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 147
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 375
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 1,417
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,683
  • بازدید ماه : 1,683
  • بازدید سال : 20,994
  • بازدید کلی : 4,766,513
  • کدهای اختصاصی
    pr checker