loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 1087 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)
safapatogh.ir/

چگونه با ديگران به سرعت ارتباط برقرار کنيم؟

تکنيک هاي موثر ارتباطات, مشاور ارتباطات

لايل لوندس، مشاور ارتباطات، 46 فن مختلف را آموزش مي دهد که مي توانيد براي ايجاد احساس خوب نسبت به خود در ديگران از آنها استفاده کنيد و اغلب اين احساس وقتي به دست مي آيد که کاري کنيد آنها احساس خوبي نسبت به خود داشته باشند.

 

اين تکنيک ها به خوبي کار مي کنند، البته وقتي که خالصانه اجرا شوند، نه با اشتياق ساختگي. هدف شما تملق گويي نيست، بلکه بايد در آنها نظر مثبت به وجود آوريد.

 

بر ديگران تمرکز کنيد تا بر شما تمرکز کنند

تکنيک هاي موثر ارتباطات و تدابير هوشمندانه به شما امکان مي دهد تا اعتمادسازي کنيد، به راحتي با ديگران سخن بگوييد و با هر کسي که ملاقات مي کنيد، ارتباط مثبتي ايجاد کنيد. اين تکنيک ها شما را قادر مي سازد تا احساس عزت نفس مردم را افزايش دهيد و باعث شويد احساس خوبي نسبت به خود داشته باشند و شما را تحسين کنند.

 

براي رسيدن به اين مرحله از جذابيت شخصي، توانايي هاي خود در زمينه «پيش بيني احساسي» را افزايش دهيد تا دريابيد مردم چگونه به اعمال و رفتار شما عکس العمل نشان خواهند داد. براي بهبود اين توانايي از نکات زير استفاده کنيد.

 

اثرگذاري مثبت

در اين بخش روش هايي ارائه کرده ايم تا بتوانيد به سرعت کاري کنيد که ديگران احساس خوبي نسبت به شما پيدا کنند:

 

- چگونه هنگام ملاقات با مردم اعتماد به نفس خود را حفظ کنيد. وقتي شخص جديدي را ملاقات مي کنيد، لباسي را که به تازگي خريده ايد نپوشيد، زيرا نمي دانيد که در اين لباس چه احساسي داريد و چگونه به نظر مي رسيد. ابتدا لباس خود را در خانه بپوشيد و امتحان کنيد و اگر با آن راحت بوديد، آن را هنگام ملاقات بپوشيد.

 

- چگونه کاري کنيد که همه آرزومند شنيدن نظرات شما باشند. رمز موفقيت آن است که وقتي ديگران در حال صحبت هستندصحبت آنها را قطع نکنيد. به جاي آن ساکت باشيد، به دقت به سخنان ديگران توجه کنيد. آرام و خونسرد باقي بمانيد. سرانجام وقتي نوبت صحبت شما رسيد، مردم به دقت به سخنان شما يعني يک ناظر باملاحظه توجه مي کنند.

 

سلام و خداحافظي

روش ملاقات شما با افراد و روش ترک کردن آنها، شما را متمايز مي کند. براي ورود و خروج فوق العاده از اين نکات پيروي کنيد:

 

- چگونه کارت ويزيت خود را با تشخص به ديگران بدهيد و کارت آنها را بگيريد. وقتي کسي کارت ويزيتي به شما مي دهد، آن کارت برايش بسيار ارزشمند است. آن را سريعا در جيب خود نگذاريد. در عوض آن را با دو دست بگيريد و با دقت به آن نگاه کنيد گويي به يک شاهکار هنري نگاه مي کنيد که قيتي براي آن متصور نيست. سپس آن را پايين تر بگيريد و هر چند لحظه يک بار نگاهي به آن بيندازيد.

 

وقتي کارت خود را به کسي مي دهيد، آن را از يک جاي کارت بسيار شيک خارج کنيد، به صورت افقي بالا آورده، روبروي فرد بگيريد و به او بدهيد. اين کار نشان مي دهد که کارت شما و در نتيجه شغل و کسب و کارتان برايتان بسيار مهم است. ديگران نيز به همان ترتيب به شما عکس العمل نشان مي دهند. با کارت هاي ويزيت با احترام برخورد کنيد.

 

- چگونه با افراد مورد نظر خود ملاقات کنيد. وقتي شخص مورد نظر مي نشيند، يک صندلي در نزديکياو انتخاب کنيد. اگر نزديک کسي بنشينيد، شروع و ادامه صحبت با او آسانتر است.

 

ارتباطات

- ديگران را در مکالمات گرم و صميمانه خود شريک کنيد. با اين کار آنها احساس خوبي نسبت به شما پيدا مي کنند. از روش هاي زير استفاده کنيد:

 

- چگونه با افرادي که چند لحظه پيش ملاقات کرده ايد، گفت و گويي جذاب داشته باشيد. مکالمه را طوري هدايت کنيد که بيشتر راجع به مخاطب باشد. جزيياتي در مورد کارهاي اخير آنها بپرسيد که در چند ساعت گذشته انجام داده اند. صحبت درباره چنين جزيياتي براي مردم آسان است زيرا به تازگي آنها را انجام داده اند و از صحبت راجع به موضوع مورد علاقه خود «يعني خودشان» لذت مي برند.

 

- چگونه با افراد غريبه دوست شويد. غريبه ها را تشويق کنيد راجع به موضوعات ادامه دار صحبت کنند تا مکالمه ادامه پيدا کند. براي مثال، از شخصي بخواهيد رستوراني معرفي کند تا با همسرتان براي شام به آنجا برويد (ادامه بحث: اين رستوران کجاست؟ بهتر است چه غذايي سفارش دهم؟) اگر اسم غذا را فراموش کنيد، بهانه اي داريد که با اين فرد جديد تماس بگيريد و مجددا از او بپرسيد. تماس با فردي که قبلا به او معرفي شده ايد، مطمئن ترين روش ايجاد يک دوستي جديد است.

 

- چگونه پشت سر مردم طوري حرف بزنيد که خوششان بيايد. مردم هميشه مشتاقندنظر ديگران را درباره خود بدانند، بنابراين مطلب خوبي درباره آنها بگوييد و مطمئن شويدآن را شنيده اند. اگر فکر مي کنيد آن را نشنيده اند، مجددا بگوييد. وقتي مهماني را ترک مي کنيد، جمله مورد نظر خود را بگوييد: «ديويس واقعا مي داند چگونه يک مهماني خوب برگزار کند، اينطور نيست؟» بلندتر از حد معمول صحبت کنيد تا ديوس بتواند سخنان شما را بشنود.

 

- چگونه کاري کنيد که همه در صحبت کردن با شما احساس راحتي کنند. براي شرکت در مکالمه اي که براي ديگرانهم خالي از لطف نباشد، مطمئن شويد که آنها حداقل از نظر فيزيکي راحت هستند. براي مثال، اگر از پشت ميز خود با کسي صحبت کنيد، ممکن است او را بترسانيد. به جاي آن، يک صندلي در کنار ميز خود قرار دهيدو از او بخواهيد در کنار شما بنشيند. آقايان بايد از جايي که نشسته اند، در خروجي را ببينند. اغلب آنها از اينکه پشتشان به در باشد، احساس ناخوشايندي دارند.

 

- چگونه خود را قدرتمند نشان دهيد. وقتي کسي نکته اي را مي گويد، چند بار چانه خود را از حالت موازي با زمين کمي بالاتر بياوريد (پايين آوردن چانه نشانه توافق است). البته اين کار ممکن است متکبرانه به نظر آيد. پس با احتياط از آن استفاده کنيد.

 

- چگونه طوري بخنديد که مورد احترام قرار گيريد. خنديدن مسري است. وقتي مردم اطراف شما کاري هوشمندانه يا خنده دار انجام مي دهند، اولين کسي باشيد که با صداي بلند مي خنديد. به ديگران نشان دهيدکه از مصاحبت با آنها لذت مي بريد.

تکنيک هاي موثر ارتباطات, مشاور ارتباطات

اجتماعي شدن

بسياري از مردم به مهماني مي روند تا روابط اجتماعي خود را گسترش دهند اما اغلب احساس راحتي نمي کنند. براي اينکه خوش بگذرانيد، نکات زيررا به کار گيريد:

 

- چگونه در يک مهماني بزرگ دوست پيدا کنيد. اگر کمي زودتر به مهماني برويد مي توانيد با افرادي که پيش از شما رسيده اند، ارتباط برقرار کنيد و وقتي دوستان آنها به مهماني آمدند، آنها شما را به دوستانشان معرفي مي کنند. همچنين، وقتي بچه ها را به مهماني مي بريد اين تکنيک، تکنيک بسيار موثري است. وقتي کسي تنها به نظر مي رسد، لبخند بزرگي به او بزنيد. به سرعت وارد صحبت شويد و او را براي هميشه به دوست خود تبديل کنيد.

 

- چگونه در يک گردهمايي تنها و سردرگم به نظر نياييد. طوري وارد سالن شويدکه گويي مالک آن هستيد. به همه جاي سالن نگاه کنيد و چنان با اشتياق نگاه خود را بچرخانيد که گويي کسي را که مي شناسيد، ديده ايد.

 

- چگونه دعوت کسي را رد کنيد و همچنان ارتباط را حفظ کنيد. وقتي احساس مي کنيد بايد دعوتي را براي يک مهماني بپذيريد که ترجيح مي دهيد از آن اجتناب کنيد، خود را هيجان زده و مشتاق نشان دهيد. بعدا با آن شخص تماس بگيريد و بگويي با کمال تاسف برنامه هاي شما امکان شرکت در آن مراسم را به شما نمي دهند.

 

ايميل و موبايل

بايدها و نبايدهاي استفاده از ايميل و تلفن همراه در برقراري ارتباطات عبارتند از:

 

- چگونه وقتي خارج از محل کاريد، ثابت کنيد فرد خاصي هستيد. به پيام هاي اتوماتيک اعتماد نکنيد، پيام هاي خصوصي و دوستانه براي افراد ارسال کنيد.

 

- چه کنيدکه ايميل هايتان مطمئن به نظر آيند؟ در جملات خود از افعال زمان گذشته استفاده نکنيد. ننويسيد «اميدوار بودم که ...»، بنويسيد «اميدوارم که شما ...». زمان گذشته عدم اطمينان را نشان مي دهد.

 

- چگونه از خودپسند به نظر آمدن در ايميل اجتناب کنيد: از کلمه «من» کمتر استفاده کنيد.

 

- چگونه پيام هاي خود را امضا کنيد: هيچ چيز براي يک نفر مهمتر از اسمش نيست. نام گيرنده نام را در جمله آخر پيام خود لحاظ کنيد.

 

- چگونه از تحقير ديگران به وسيله ايميل اجتناب کنيد: همه پيام هاي زنجيره اي را که ممکن است به صورت اتوماتيک ضميمه پيام هاي ارسالي شما باشند دوباره چک کنيد پيام هاي اشتباه را براي افراد اشتباه نفرستيد.

 

- چگونه با استفاده از موبايل خود عزت نفس آنها را افزايش دهيد. بودن با کسي که مرتب با جواب دادن به تلفن همراه خود، مزاحم صحبت هاي شما مي شود، بسيار توهين آموز است. وقتي با کسي هستيد، با خاموش کردن تلفن همراه خود، نشان دهيد که برايش ارزش قائليد.

 

ارتباطات شخصي

هيچ چيز مهمتر از ارتباطات شخصي نيست. براي ارتقاي روابط شخصي خود از نکات زير کمک بگيريد:

 

- چه کنيد که هميشه تشکر شما را به خاطر داشته باشند. وقتي مردم به شما لطفي مي کنند، هديه اي مي دهند يا رفتار با ملاحظه اي انجام مي دهند، به سرعت از آنها تشکر کنيد. سپس گام ديگري برداريد و مدتي بعد دوباره از آنها تشکر کنيد.

 

- چگونه از آنها طوري تعريف کنيد که هرگز فراموش نکنند. تعريف خود را با اضافه کردن جزييات طولاني کنيد. بايد نشان دهيد که همه تلاش هاي آن فرد را فهميده ايد و به آن ارج مي نهيد.

 

- چگونه ارتباط خود با شريکتان را بهبود ببخشيد. هميشه مطالب مثبتي راجع به شريک خود بگوييد، چه خودش حاضر باشد و چه نباشد.

 

 

کارهايي که نبايد انجام دهيد

مردم گاهي بي معني ترين سخنان را مي گويند و بي معني ترين کارها را انجام مي دهند. از ارتکاب اين اشتباه ها اجتناب کنيد:

 

- چگونه طوري رفتار کنيد که مردم شما را کم اهميت نپندارند: هرگز از عبارت «وقت ناهار من» استفاده نکنيد. اين جمله نشان مي دهد که شما مسوول زمان خود نيستيد و رييستان تصميم مي گيرد.

 

- چگونه از گفتن جملات احمقانه معمول اجتناب کنيد. از گفتن جملات «متاسفم، وقت نکردم با شما تماس بگيرم، يا براي شما نامه بنويسم يا نزد شما بيايم» اجتناب کنيد. اين جملات نشان مي دهد شخص مذکور لياقت زمان ما را نداشته است. وقتي افراد را به فرودگاه مي رسانيد، به آنها نگوييد «پرواز ايمني داشته باشيد». اين جمله نشان مي دهد فکر مي کنيد آنها مي ميرند. به کساني که با آنها قدم مي زنيد، نگوييد «مواظب باشيد پايتان نلغزد» زيرا فکر مي کنند آنها را دست و پا چلفتي مي دانيد.

 

- چگونه بفهميد در چه مواردي نبايد دوستانه رفتار کنيد. اهي مردم نمي خواهند با آنها دوستانه رفتار کنيد، به خصوص وقتي در حال جر و بحث با حمل و اسباب و اثاث هستند. وقتي کسي را ديديد و فهميديد که نمي خواهد به او نزديک شويد، پس به او نزديک نشويد. وقتي کسي غمگين يا بيمار است شايد اطلاعاتي را افشا کند که بسيار خصوصي هستند پس بهتر است سريع موضوع بحث را عوض کنيد.

 

- چگونه از متقلب به نظر آمدن اجتناب کنيم. هرگز از عبارات «صريحا بگويم ...» يا «بگذاريد با شما روراست باشم» استفاده نکنيد. چنين عباراتي نشان مي دهند که بسته به شخصي که در حال مکالمه با او هستيد ممکن است روراست يا غير روراست باشيد.

منبع:مجله موفقيت

safapatogh.ir/http://www.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 90
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 315
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 674
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 940
  • بازدید ماه : 940
  • بازدید سال : 20,251
  • بازدید کلی : 4,765,770
  • کدهای اختصاصی
    pr checker