loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 638 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)
safapatogh.ir/

چگونه مردان جدي، تيپ مهربان بزنند؟!

 

مردان جدي,چهره جدي,شخصيت واقعي

 

با لباس‌هايي که مي‌پوشيد مي‌توانيد شاد به نظر بياييد، بي‌حوصله شويد و حتي مهربان، گاهي هم کمي جدي! همه اينها بازي‌هايي است که با لباس‌ پوشيدن و تغيير ريتم چهره‌تان مي‌توانيد امتحانش کنيد. بر اساس قواعد پوشش، ظاهر شما قبل از درونيات‌تان اولين تاثير را در نگاه مخاطب مي‌گذارد.

 

شما 30 ثانيه زمان داريد تا در نگاه ديگري تاثير دلخواه‌تان را به جا بگذاريد! و دقيقا به همين دليل است که مي‌توانيد حس واقعي‌تان را پشت لباس‌هايي که مي‌پوشيد پنهان کنيد يا حتي پشت تاثير ناخودآگاه لباس‌هايتان، آنطور که مي‌خواهيد يا حتي نمي‌خواهيد به نظر بياييد! کامران تفتي چهره آشناي تئاتر و سينما با ماست تا چهره کمي تا قسمتي جدي‌اش را پشت لباس‌هايش پنهان کند. او قرار است با سبک پوششي که گروه «لونالون»، به او پيشنهاد مي‌دهند برخلاف ظاهر سخت و جدي هميشگي‌اش، مهربان به نظر بيايد!

 

جديت کامران پشت آرامش لباس‌‌ها

گروه لونالون، قبل از هر چيز دنبال اين بود که با انتخاب لباس‌هايي در اوج سادگي حس جدي چهره کامران تفتي را به حسي دلنشين‌تر يا به قول خودمان مهربان‌تر تبديل کند. براي اين‌کار بايد سراغ در دسترس‌ترين ابزار مي‌رفت. به دليل فعاليت‌ فعلي هنري کامران امکان اين نبود که استايل کردن چهره تکيه شود. تنها گريمي ساده در ابرو‌ها در راستاي گرم کردن چهره و ايجاد گيرايي بيشتر آن صورت گرفت. در اين شرايط خاص بايد همه چيز به لباس سپرده مي‌شد. آن هم لباس‌هايي ساده و بسيار نزديک به سليقه جمعي. نتيجه کار بعد از يک بررسي تخصصي و همه‌جانبه پيشنهاد 4 دست لباس از طرف طراحان و کارشناسان گروه بود. 4 دست لباس که هر کدام بنا به قواعد و قوانين پوشش بتوانند حس متفاوتي بر چهره جدي کامران تفتي بدهند. يادتان باشد در اين تغييرات اين لباس‌ها تعيين‌کننده نهايي‌ هستند و استايل اصلي چهره کامران تفتي و جديت او را تحت تاثير خودشان قرار مي‌دادند.

 

نگاهي فراتر از طراحي و مد

گروه لونالون که در اين سناريو همراه اصلي ايده‌آل بودند و طراحي ظاهر جديد کامران تفتي را به عهده داشت، گروهي متشکل از کارشناسان در زمينه چينش لباس‌ها، گريم و... است گروهي که در نگاهي کلي مي‌توان با عنوان «استايليست» از آنها يادکرد. ما در اين ماجرا سراغ لونالون رفتيم چرا که نياز به نگاهي فراتر از طراحي و دانش طراحان مد داشتيم. اما استايليست و تفاوت آن با طراح مد: پوشش ما مي‌تواند در اولين نگاه در ديگران بهترين و فراموش‌نشدني‌ترين اثر ممکن را بگذارد وقتي اين آراستگي ظاهري با چهره‌اي مناسب همراه مي‌شود تاثير اوليه دلنشين‌تري در اولين برخوردها از ما به جا ماند. بخشي از اين ماجرا مربوط به طراح مد است اما با در نظر داشتن اين نکته که طراح مد، مد را مي‌آفريند در حالي که استايليست، آنها را انتخاب کرده و با هم هماهنگ مي‌کند. به زباني ساده‌تر استايليست با دانش علمي و شناختي که از اهميت خطوط و آهنگ چهره بر مخاطب دارد مي‌تواند بگويد که چه سبکي متناسب و لازمه صورت، مو و کل چهره افراد است و به همين شيوه همراه ماست تا تاثير چشمگير‌تري بر خود و اطرافيان‌مان داشته باشيم. همه اين‌ دلايل دست به دست هم داد تا ايده‌آل لونالون را براي همراهي در اين سناريو انتخاب کند.

 

خطوط افقي!

اولين ست پيشنهادي، يک پيراهن اسپرت است با خطوط پهن افقي. شکل هندسي‌اي که پايداري و به همراه آن آرامش را يادآوري مي‌کند. دليل رفتن سراغ اين خطوط تاثير ناخودآگاه آنها روي چهره است. خطوط افقي در اين نوارهاي پهن با خطاي ديدي که ايجاد مي‌کند خطوط چهره را همسوي خودشان باز و کشيده نشان مي‌دهند.

 

شلوار کتان در اين ترکيب بهترين انتخاب است چون اين شلوار آقايان را قابل اعتماد‌‌تر جلوه مي‌دهد. ما اصولا به افرادي اعتماد مي‌کنيم که از آنها انرژي مثبت مي‌گيريم و حس مي‌کنيم مي‌توانيم با آنها ارتباط بگيريم. شلوار کتان هم دقيقا همان چيزي است که براي رسيدن به اين باور به آن نياز داريم!

 

يک انتخاب به رنگ روشن!

پشنهاد بعدي استفاده از يک پيراهن با رنگي روشن و آرام است. حضور رنگ‌هاي روشن باعث مي‌شود چهره‌ما روشن و در نتيجه خطوط صورت بازتر به نظر بيايند، حتي وقتي اصرار داريم ابروها را در هم گره بزنيم. براي اين ترکيب رنگ آبي روشن بهترين انتخاب است. آبي، رنگ آسمان و اقيانوس يکي از پرطرفدارترين رنگ‌هاست. آبي رنگ صلح و آرامش است و سبب مي‌شود بدن مواد شيميايي آرامش‌بخش توليد کند. با انتخاب اين رنگ ظاهر آرام شما ديگران را وادار مي‌کند که به شما احترام بگذارند. آن هم به دليل آرامش رنگ آبي و در عين حال تاثير ناخودآگاهي که اين رنگ در چهره دارد. حضور رنگ‌هاي روشن در پوشش باعث مي‌شود چهره روشن و در نتيجه صورت بازتر به نظر بيايد؛ حتي وقتي اصرار داريم ابروها را در هم گره بزنيم!

 

يک شلوار راسته ترجيحا لينن آن هم به رنگ سفيد مي‌توانست با اين پيراهن ظاهر مهربان‌تري به کامران تفتي بدهد. ظاهر مهربان‌تر و در عين حال اسپرت‌تر. اما انتخاب شلوار کتان سرمه‌اي به دليل تاکيد لونالون بر نيمه رسمي بودن ظاهر کامران تفتي بود آن هم به دليل همراهي با استايل اصلي شخصيت او.

 

کمي ‌تا قسمتي اسپرت!

پيشنهاد بعدي يک پيراهن چهارخانه است. اولين دليل اين انتخاب رسيدن به ظاهري اسپرت‌تر در پوشش کامران تفتي است. سبکي که در عين حال مورد علاقه خود او هم هست. در انتخاب پيراهن‌هاي چهارخانه بايد با احتياط جلو رفت. به‌خصوص وقتي قرار است چهره مهربان‌تر از هميشه به نظر بيايد! اين احتياط ايجاب مي‌کند سراغ رنگ‌هاي گرم آن هم در طيف رنگي روشن برويم.

 

کالج کفش مورد علاقه آقاي تفتي است اما استايليست‌هاي لونالون، براي اين انتخاب غير از اين علاقه شخصي دليل موجه‌تري دارند آن هم اينکه وقتي قرار است چهره ما مهربان و آرام به نظر بيايد نبايد سراغ کفش‌هاي ضمخت و حجيم برويم. با در نظر گرفتن اين قواعد کالج آن هم کالجي ظريف و هماهنگ با رنگ شلوار کتان، ما را به نتيجه دلخواه مي‌رساند!

 

انتخاب اول تفتي!

اين ترکيب، يعني مشکي، علاوه بر اينکه رنگ مورد علاقه خود کامران تفتي است خط بطلاني است بر اين باور غلط که رنگ‌هاي تيره، چهره را گرفته و درهم نشان مي‌دهد! رنگ مشکي و سبک کلاسيک هر دو علاقه‌هاي شخصي کامران تفتي در پوشش هستند. لونالون با احترام به اين علاقه، تلاش کرد تا استفاده از همين علايق و بازي با کنتراست تيره و روشن ظاهر جديدي براي کامران تفتي تعريف کند.

 

نقطه عطف اين ترکيب تيره، کنتراستي است که با استفاده از رنگ روشن و تيره در آن ايجاد شده است. استفاده از رنگ آرامي مثل کرم در قالب پاپيون و کمربند روي زمينه مشکي پيراهن و شلوار کتان تصوير متفاوتي از چهره کامران تفتي ارائه داده است.

 

تکرار رنگ کرم در کمربند و حتي نوار حاشيه کالج، علاوه بر هارموني که در کل پوشش ايجاد کرده با يکنواختي رنگ مشکي هم در تضاد است و به همين دليل تيرگي آن را در خودش پنهان کرده است.

 

استفاده از پاپيون کرم علاوه بر تمام ويژگي‌‌هايي که پاپيون براي مهربان‌تر نشان دادن چهره در خودش دارد يک مشخصه مهم ديگر هم دارد و آن اينکه از آنجا که پاپيون نزديک‌ترين فاصله را تا صورت دارد وقتي به رنگ روشن انتخاب مي‌شود به طور غير‌مستقيم موجب باز شدن هرچه بيشتر چهره مي‌شود.

 

شبيه خودم لباس مي‌پوشم!

سناريوي اصلي وقتي شروع شد که کامران تفتي پذيرفت، تغيير سبک و سياق پوشش را براي پنهان کردن خطوط جدي صورتش به «لونالون» گروه استايليست‌هاي ايده‌آل بسپارد. براي پذيرفتن اين پيشنهاد هم چند دليل داشت اول اينکه: معتقد است اصولا آدم‌ها لباس‌ مي‌پوشند که ديده شوند اما او لباس مي‌پوشد که آرامش داشته باشد: «من کمي برعکس به ماجرا نگاه مي‌کنم يعني لباس نمي‌پوشم که بقيه ببينند و بگويند چه لباس خوبي و...! لباس مي‌پوشم تا نشان دهم انتخاب‌هايم چقدر با بدن من هماهنگ هستند چون معتقدم در برخورد با ديگران پوشش، نماينده شخصيت واقعي و کاريزماي حقيقي دروني ماست.»

 

حساسيت‌هاي حرفه بازيگري دليل ديگر اوست:« حرفه من به عنوان يک هنرپيشه ايجاب مي‌کند نسبت به پوششم حساس‌تر از ديگران باشم. نه از باب اينکه متفاوت باشم بلکه به اين دليل که شبيه خودم باشم. لباس پوشيدنم شبيه انديشه‌ و فکرم باشد. به باور من اين نوع پوشش است که استايل يک بازيگر را تعيين مي‌کند، ميزان مهرباني‌اش را تعيين مي‌کند، ميزان آرامش و حتي قابل اعتماد بودنش را. در حقيقت سبک و سياق لباس پوشيدن است که به فردي که مقابل من قرار مي‌گيرد مي‌گويد چقدر مي‌تواند با من صميمي باشد، راحت ارتباط برقرار كند يا حتي از من فاصله بگيرد! و بالاخره اينکه لباس ابزاري است که در نگاه اول شخصيت من را تعريف مي‌کند. درست قبل از اينکه بگويم سلام من کامران تفتي هستم، اين لباس است که مي‌گويد شخصيت من چقدر قابل اعتماد، چقدر دلنشين يا حتي سخت و بي‌تفاوت است!

منبع:سلامت نيوز

http://www.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 147
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 375
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 1,405
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,671
  • بازدید ماه : 1,671
  • بازدید سال : 20,982
  • بازدید کلی : 4,766,501
  • کدهای اختصاصی
    pr checker