loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 488 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)
safapatogh.ir/

گاهي دلم براي مردها مي سوزد!

دنياي مردانه, مرد بودن

 

آنها ما را دوست دارند. دوست داشتني ساده و منطقي. اصلا به نظر مي رسد که دنياي مردانه همين طور است.

 

گه گاهي با خود اينگونه فکر مي کنم که مرد بودن کار سختي است. گاهي هم اينطور مي انديشم که مرد بودن تا حدودي غم انگيز است. دليل اين مساله اين است که دنياي مردانه دنيايي سخت و پر مسئوليت است و فشارهاي مادي و معنوي متعددي را به دنبال دارد اما با وجود اين شرايط هيچ کس از دنياي مردانه سخن نمي گويد. هيچ نهاد يا سازمان خاصي از حقوق مردان دفاع نمي کند و هيچ تشکلي با پسوند مردان، وجود ندارد که به بيان خواسته ها و انتظارات آنها بپردازد. مردها نماد خاصي مثل رنگ صورتي ندارند. اين روزها در همه جاي دنيا سخن از حقوق زنان و دفاع از حقوق زنان و دنياي زنانه است. در حاليکه دنياي اغلب زنان با يکي از همين مردها گره خورده است. يکي از همين مردهايي که ممکن است شريک زندگي مان باشند يا پدر مان باشند يا برادرمان. در هر صورت دوستمان دارند.

 

يکي از همين مردهايي که آرزو دارد تا بهترين شرايط زندگي را براي همسرش مهيا کند. همان هايي که وقتي مي خواهند حرف خاصي به همسرشان بزنند هول مي شوند و يکي از همان مردهايي که ممکن است ديگر در بين ما نباشند.

 

يکي از همين مردهاي هميشه خسته. از آن مردهايي که از سن قانوني يعني 18 سالگي، مجبور به دويدن هستند. دويدني به دنبال سربازي، تحصيلات، شغل خوب و تهيه مسکن و....چون همه از مردها توقعاتي دارند. وقتي به خواستگاري مي روند از انها توقع مي رود که تحصيل کرده باشند، پولدار باشند، خوش تيپ و قد بلند هم باشند و البته با داشتن همه اين موارد، يک رکن مهم به نام خوش خلقي هم بايد داشته باشند و خداي ناکرده اگر يکي از اين موارد وجود نداشته باشد، به گونه اي ديگر با آنها برخورد مي شود.

 

گاهي اينطور فکر مي کنم که خانم ها با وجود شرايط خاص و فراز و نشيبهايي که در طول زندگي شان طي مي کنند، بايد انعطاف پذير باشند اما آسايش و خوشي بيشتري نسبت به مردان دارند. خانمي را فرض کنيد که خانه دار است و مشغله هاي خاص خود را دارد. اما از مردي که از صبح تا شب براي کسب درآمد بيشتر و مهيا کردن يک زندگي نسبتا خوب، تلاش کرده، انتظار داريم که وقتي شب به خانه مي رسد، با تمام خستگي اش، بنشيند و زير پنجره براي ما ويولن بنوازد و جالب اينجاست که از همين مرد رمانتيک انتظار داريم که مدير ارشد يک کارخانه باشد و بتواند زندگي ما را همه جوره تامين کند و هر چند وقت يک بار ما را به مسافرت ببرد و همواره صبور باشد و در مواقعي که دلمان گرفته به ما دلداري دهد. با آرامش به کارش رسيدگي کند و هميشه بوي عطر و ادوکلن بدهد و از دست پخت همسرش تعريف و تمجيد کند. وقتي قرار است در يک مهماني شرکت کنيم که علاقه اي به آن ندارد به خاطر همسرش بايد حضور داشته باشد و غرغري هم در ميان نباشد و هر کسي را که ما دوست داريم، دوست داشته باشد و فراموش نکند که هميشه خانمش را تحويل بگيرد و از بيان عبارات محبت آميز سر باز نزند.

 

بيائيد باور کنيم که مردها اينطور که ما نشان مي دهيم، بد نيستند. مردها به دنبال اين هستند که در زندگي شان آرامش داشته باشند و همسري که اين موهبت را به آنها تقديم کند. فقط کمي آرامش، در ازاي تمام فشارها و استرس هايي که به خاطر خوشحال بودن و راحت بودن ما، تحمل مي کنند

 

مردها دنياي غمگين صبورانه اي دارند. بهتر است به اين نکته اعتراف کنيم که مردها صبرشان از ما بيشتر است. وقت هايي که فرياد مي کشند و اضطراب چکي را دارند که هنوز پاس نشده است و اوقاتي که پاسخ تلفن و پيامک هاي ما را نمي دهند. اوقاتي که از خستگي عرق بر پيشاني شان نشسته و کفش هايشان پر از خاک است باز هم به ما گوش مي دهند. به ما موجودات شگفت انگيز کم طاقت که دوستمان دارند. آنها دوستمان دارند و ما هميشه اينطور فکر مي کنيم که نکند ما را به خاطر خودمان نخواهند.

 

آنها ما را دوست دارند. دوست داشتني ساده و منطقي. اصلا به نظر مي رسد که دنياي مردانه همين طور است.

 

بهتر است کوتاه بيائيم. ميکروفونها و تابلوهاي اعتراضمان را کنار گذاريم و شعار ندهيم.

 

بيائيد باور کنيم که مردها اينطور که ما نشان مي دهيم، بد نيستند. مردها به دنبال اين هستند که در زندگي شان آرامش داشته باشند و همسري که اين موهبت را به آنها تقديم کند. فقط کمي آرامش، در ازاي تمام فشارها و استرس هايي که به خاطر خوشحال بودن و راحت بودن ما، تحمل مي کنند. مردها زندگي پردغدغه اي دارند اما تعريف شان از خوشبختي به همين سادگي است که بيان شد.

 

شايد عده زيادي به اين نوشته معترض باشند و از اين موضوع سخن بگويند که برخي از زنان هم براي تامين معيشت خانواده بايد کار کنند اما فراموش نکنيد که وظيفه تامين معيشت بر عهده مرد است و هيچ زني به خاطر عدم کسب درآمد بازخواست نمي شود.

 

اين نوشته سخني کلي است با همه بانوان عزيز اين مرز و بوم. براي اينکه به گونه ديگري به مردان نگاه کنيم و باور کنيم که آنها دوستمان دارند و بسياري از سختيهايشان به خاطر ماست. ما نيز به خاطر زندگي و علاقه مندي به مردها، سختيهايي را متحمل مي شويم. اما آنچه مهم است اينکه زنان و مردان به ديده محبت به يکديگر بنگرند و سعي داشته باشند تا نگرشهاي توقع آميز را کاهش دهند و به آرامش يکديگر بينديشند . باور کنند که رقابتي ميان اين دو وجود ندارندو بهتر است رفاقت را جايگزين کنند.

 منبع:تبيان

http://www.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 74
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 339
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 854
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,120
  • بازدید ماه : 1,120
  • بازدید سال : 20,431
  • بازدید کلی : 4,765,950
  • کدهای اختصاصی
    pr checker