loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 731 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)
safapatogh.ir/

طرز تهيه پنکيک پيازچه

طرز تهيه پنکيک پيازچه , نحوه درست کردن پنکيک پيازچه
دستورپخت يک غذاي کُره‌اي سريع و راحت
وقتي صحبت از کره و غذاهاي اين کشور به ميان مي‌آيد، استفاده از انواع سبزيجات با رنگ‌ها و طعم‌هاي مختلف يکي از ويژگي‌هاي بارز اين آشپزي است. کشوري که سير را بيش از هر سبزي به کار مي‌برد و روغن مصرفي‌شان روغن کنجد است. اين بار غذايي سريع و در عين حال مغذي را براي شما برگزيده‌ايم که کره‌اي‌ها به آن پنکيک مي‌گويند اما شباهت زيادي به کوکوهاي ما دارد.

عادت‌هاي غذايي کره‌اي ‌ها
اين بار در مورد آداب غذا خوردن کره‌اي‌ها نکات جالبي را برايتان جمع‌آوري کرده‌ايم. اولين نکته اينکه کره‌اي‌ها در انتخاب غذاهايشان متاثر از فصل‌ها هستند يعني با توجه به تغيير آب و هوا نوع غذاهايشان هم تغيير مي‌کند اما نکته‌اي که در تمامي غذاهاي اين سرزمين بي‌تغيير است، استفاده از ادويه‌هاست. در ضمن از بخش‌هاي مهم غذايي يعني مهم‌ترين وعده غذايي‌شان صبحانه است که اصلا حاضر به حذف آن نيستند. يکي ديگر از نکات جالب در آداب غذا خوردن کره‌اي‌ها استفاده بيش از حد از موادي است که کنار غذاي اصلي‌شان وجود دارد مانند انواع سبزي‌ها، نودل و انواع لبنيات.
وقتي در کره هستيد، يادتان نرود که براي رفتن سرميز غذا حتما صبر کنيد تا از شما تقاضا شود و حواس‌تان باشد در يک جمع اول مسن‌ترها سر سفره غذا مي‌نشينند بعد جوان‌تر‌ها. کره‌اي‌ها خيلي با آرامش غذا مي‌خورند، نه خيلي تند نه خيلي کند و وسط غذا خوردن هيچ وقت ميز غذا را ترک نمي‌کنند. آنها معتقدند کل غذايي که در بشقاب‌شان هست بايد خورده شود و اگر چيزي باقي بگذارند از نظرشان اسراف کرده‌اند. در اصل هيچ چيزي از غذا را جدا نمي‌کنند يا دور نمي‌ريزند. اگر غذايشان استخوان‌دار باشد استخوان آن را روي ميز نمي‌گذارند، آن را داخل يک دستمال کاغذي مي‌ريزند و براي غذاهاي خام يا انواع سس‌ها از بشقاب‌هاي جداگانه‌اي استفاده مي‌کنند. غذاهاي کره‌اي‌ها شامل غذاهاي گرم و آبکي است که در قسمت راست ميز غذا قرار دارند و غذاهاي سرد مانند برنج در قسمت چپ گذاشته مي‌شوند. به علاوه، موقع خوردن سوپ يا برنج آن را در دست نمي‌گيرند. حتما ظرف بايد روي ميز قرار داشته باشد برخلاف کشورهاي چين و ژاپن، اما در مورد نوشيدني‌ها کاملا متفاوت‌اند يعني براي نشان دادن احترام فنجان‌شان را دو دستي مي‌گيرند و چاي را مي‌ريزند و بعد با دست راست آن را سر مي‌کشند. کره‌اي‌ها به غذا خوردن به عنوان يک امر مقدس و معنوي مي‌نگرند در نتيجه هيچ کره‌اي را نمي‌بينيد که هنگام غذا خوردن مشغول کتاب يا روزنامه خواندن يا تلويزيون ديدن باشد. نکته آخر اينکه با وجودي که کره‌اي‌ها براي غذا خوردن از قاشق‌هاي فلزي بزرگ و دو تا چوب استفاده مي‌کنند اما هرگز هنگام غذا خوردن آنها، صدايي به گوش نمي‌رسد.

مواد لازم (براي4 نفر) :

 پيازچه 2 ليوان  50 کيلوکالري
 هويج 1 ليوان  25 کيلوکالري
 فلفل دلمه‌اي قرمز 1 ليوان  25 کيلوکالري
 کدو سبز 1 ليوان  25 کيلوکالري
 پياز قرمز نصف ليوان 15 کيلوکالري
آرد برنج 3 قاشق غذاخوري 80 کيلوکالري
آرد گندم 6 قاشق غذاخوري 160 کيلوکالري
تخم مرغ 3 عدد 300 کيلوکالري
روغن کنجد 2 قاشق غذاخوري 180 کيلوکالري


طرز تهيه :
براي شروع پيازچه‌ها را به صورت حلقه‌هاي ريزي در آوريد سپس فلفل دلمه‌اي، هويج و کدوسبز را به صورت نوارهاي نازک برش دهيد. پياز را نيز خلالي کرده و همه را با هم مخلوط کنيد. آردها و نمک را به اين مخلوط بيفزاييد. زرده را نيز از سفيده جدا کنيد و با همزن برقي، سفيده را آنقدر بزنيد تا به صورت خامه‌اي سفت درآيد. زرده را نيز به مخلوط اضافه کنيد. در مرحله بعدي سفيده زده شده را افزوده و به عنوان آخرين مرحله دو طرف آن را در تابه‌اي که روغن کنجد در آن داغ شده، سرخ کنيد.

مقدار کالري
اين پنکيک تقريبا داراي 900 کيلوکالري انرژي است. بنابراين اگر آن را به 10 برش تقسيم کنيد هر قسمت تقريبا داراي 90 کيلوکالري انرژي خواهد بود.

درباره پيازچه و اسيدفوليک
اين سبزي منبع اسيدفوليک و پتاسيم است پس مصرف منظم و به اندازه آن مي‌تواند به تنظيم فشارخون کمک کند و از سوي ديگر بروز بيماري‌هاي قلبي را به حداقل ممکن برساند. جالب است بدانيد که بررسي‌ها نشان داده‌اند که خوردن 100‌گرم از اين سبزي، 54 ميکروگرم اسيدفوليک را وارد بدن مي‌کند و احتمال بروز کم خوني که ناشي از کمبود اين ويتامين است به حداقل ممکن مي‌رسد. البته کساني که سبزيجات برگ سبز تيره و غلات کامل را کمتر استفاده مي‌کنند، باردار يا شيرده هستند و در سنين رشد قرار دارند بيش از ديگران به اين ويتامين نيازمندند بنابراين بهتر است منابع غذايي آن را در برنامه غذايي خود بگنجانند. در ضمن کمبود ويتامين 12 Bو C نيز کمبود اسيدفوليک را به همراه دارد پس بهتر است منابع آنها از جمله انواع گوشت و مرکبات در برنامه غذايي اين افراد باشد.

اين هويج‌هاي نارنجي
بزرگ‌ترين مزيت هويج و عادت به خوردن آن به وجود بتاکاروتن برمي‌گردد. ترکيبي که آنتي‌اکسيداني قوي است و موجب خنثي شدن راديکال‌هاي آزاد مي‌شود و به اين ترتيب از بروز سرطان، تنگي عروق و حملات قلبي جلوگيري مي‌کند. جالب است همين‌جا يادآور شويم که با مصرف هر 100‌گرم يا يک ليوان هويج خام 5330 ميکروگرم بتاکاروتن وارد بدن مي‌شود و تقويت سيستم دفاعي بدن اولين خاصيتي است که اين عادت غذايي براي مصرف‌کننده‌اش در پي خواهد داشت. هميشه شنيده‌ايد که ويتامين C به جذب آهن کمک مي‌کند اما فراموش نکنيد که علاوه بر اين ويتامين، بتاکاروتن نيز در انتقال آهن و توليد گلبول‌هاي قرمز دخالت دارد و اين خاصيت در کنار توليد آنتي‌بادي توسط گلبول‌هاي سفيد و فعال کردن آنها زمينه بروز انواع عفونت‌ها و سرطان‌هايي مانند سرطان ريه، مثانه، رحم و پروستات را به حداقل ممکن مي‌رساند.

کدو سبز، منبع پتاسيم
اين سبزي در خانواده بزرگ کدو جاي مي‌گيرد و در واقع کدوي فصل تابستان محسوب مي‌شود و از منابع مناسب بتاکاروتن است اما علاوه بر بتاکاروتن، پتاسيم نيز دارد به طوري که با خوردن 100‌گرم کدوي خام، 360 ميلي‌گرم پتاسيم دريافت خواهد شد. بنابراين کساني که فشار خون بالايي دارند مي‌توانند از اين سبزي براي کنترل بيماري‌شان استفاده کنند. البته کمبود اين ماده معدني عوارضي مانند يبوست، خواب آلودگي، ضعف عضلاني و بي نظمي در ضربان قلب را نيز به همراه دارد بنابراين عادت به خوردن اين سبزي براي تامين پتاسيم مورد نياز بدن برطرف کننده مشکلات ياد شده است. فقط فراموش نکنيد که هر ليوان کدوي خام داراي 25 کيلوکالري انرژي است و يک واحد سبزي به حساب مي‌آيد پس در خوردن آن نيز حد اعتدال را نگه داريد.

اگر فشار خون داريد
بهتر است پيازچه و کدوي اين غذا را بيشتر کنيد و ميزان مصرف نمک را به حداقل ممکن برسانيد. در ضمن غذايتان را با يک ليوان آب گريپ‌فروت ميل کنيد. به اين ترتيب بيش از پيش به کنترل فشارخونتان کمک کرده‌ايد.

اگر اضافه وزن داريد
مايه پنکيک‌تان را در قالبي که ته آن کمي با روغن چرب شده قرار دهيد و آن را براي پخت در فر بگذاريد. به اين ترتيب ميزان روغن مصرفي‌تان کاهش چشمگيري پيدا خواهد کرد.

اگر يبوست داريد
اين غذا گزينه مناسبي براي شماست زيرا فيبر فراواني را به شما خواهد رساند به خصوص اگر همراه آن از نان‌هاي تهيه شده از آرد کامل و سبوس‌دار نيز استفاده کنيد. به اين ترتيب فيبرهاي دريافتي حرکات روده‌اي را بيشتر مي کند و شدت يبوست کاهش مي‌يابد.
منبع : هفته نامه سلامت - rasekhoon.net

http://www.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 146
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 384
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 2,187
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,453
  • بازدید ماه : 2,453
  • بازدید سال : 21,764
  • بازدید کلی : 4,767,283
  • کدهای اختصاصی
    pr checker