loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 1551 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)
safapatogh.ir/

طرز تهيه چيزکيک

نحوه پخت چيز کيک , طرز تهيه چيز کيک
خيلي از ايرونيها با اين کيک آشنايي ندارند و بعضا حتي تصور کيکي که از پنير ساخته شده باشه واسشون عجيبه. من در خوردن شيريني ها حساسيت به خرج ميدم و زياده روي نميکنم ولي وقتي پاي چيزکيک درميون باشه خون جلو چشمم رو ميگيره و رژيم مژيم حاليم نميشه!

پنير خامه اي که اين نوع کيک باهاش ساخته ميشه پنير فيلادلفيا هستش که متاسفانه در ايران به صورت پروسس شده و شور در بازار موجوده و با اون کيفيت مطلوب نميشه کيک رو درست کرد. من بارها اين کيک رو درست کردم و به نظرم عالي ميومد ولي هميشه اين ابهام واسم وجود داشت که مزه چيزکيکي که با پنير خامه اي درست و حسابي درست ميشه چجوريه.

تا اينکه چندباري در بلاد عجانب چيزکيک خريدم و خوشبختانه طعمش دقيقا هميني بود که خودم درست ميکردم ( ان شالله خدا قسمت کنه روبروي مسجدالحرام ، خروجي باب فهد، توي "بيت دونات" چيزکيک بخوريد! قبول باشه)  اگه قرار نيست حالا حالاها خارج تشريف ببريد شايد بد نباشه اينجا شانستون رو امتحان کنيد! کيک ساده اي نيست و درست درآوردنش کمي مهارت ميخواد ولي نگران نباشيد شايد خدا خواست و تونستيد يه چيزکيک خوب درست کنيد.
چيزکيکها دو نوع هستند؛ سرد و گرم. اولي آسون و دومي سخت. مدل سردش نيازي به پختن نداره و فقط با يخچال سرو کار خواهيد داشت. مدل گرمش باز به چند گروه تقسيم ميشه که سخت و ساده داره و در هرصورت با فر سروکار داريد. من امروز ميخوام از مدل گرمش ورژن سختش رو آموزش بدم :p ميدونم که قراره من از ساده شروع کنم تا به سخت برسيم ولي چون به پروفسور فرانسه ام قول يه چيزکيک اصيل رو داده بودم بايد حتما يه کيک حرفه اي درست ميکردم که طعم چيزکيک کلاسيک رو داشته باشه! نگران نباشيد، از اونجايي که من عاشق چيزکيکم شما انواع و اقسام کيکهايي که با پنيرخامه اي درست ميشه رو خواهيد آموخت. واما رسپي:

براي کراست:

 پودر بيسکوييت  2 ليوان
 کره  115 گرم
 پودر دارچين  1 ق چ


براي فيلينگ:

 پنيرخامه اي  440 گرم
 شکر  1 ليوان
 تخم مرغ  3 عدد
 ماست خامه اي  1 ليوان
 رنده پوست ليمو  1 ق م
وانيل 1 ق چ

نحوه پخت چيز کيک , طرز تهيه چيز کيک
طرز تهيه :
فر را روي درجه 170 درجه سانتيگراد قرار دهيد. پودر بيسکوييت و کره ذوب شده و پودر دارچين را با دست مخلوط کنيد .

توصيه : پودر دارچين رو حذف نکنيد. چون عطر بسيار خوبي به کيکتون ميده و در طعمش هم مؤثره. اين رو ميدونيد که ... دارچين قند خون رو پايين مياره؟ پس حذفش نکنيد. من که بيشتر از 1 قاشق ريختم چون از عطرش خيلي خوشم مياد! براي بيسکوييت من از بتي بور مينو استفاده کردم و توي يک پلاستيک بگ ريختم و کوبيدم و بعد آسياب کردم و بعد الک کردم. خلاصه اينکه کاملا پودرِ پودر شد! بعد از اضافه کردن کره توقع نداشته باشيد که خميري بدست بياد که بشه باهاش گلوله درست کرد. توي تصوير مشاهده ميکنيد که مواد من زياد خميري نيست. شما بايد با پرس کردن کراست رو توليد کنيد.

نحوه پخت چيز کيک , طرز تهيه چيز کيک
(براي اين کيک بايد حتما از قالب کمربندي استفاده کنيد و هيچ راه ديگه اي هم نداره! قبلا هم گفته بودم که سريعا تشريف ببريد و يه دونه از اين قالبها خريداري بفرماييد!) خمير بيسکوييت را به کف و ديواره قالب پرس کنيد. ( براي اينکار ميتونيد از يک ليوان استفاده کنيد تا ضخامت کراستتون يک اندازه از آب دربياد. ليوان رو به ديواره قالب فشار بديد تا دورتادور قالب کراست داشته باشيد . اين کار باعث ميشه که در هنگام برش کيک و انتقالش به بشقاب و يا خوردنش مشکلي نداشته باشيد چون خود کيک بسيار لطيفه و به تنهايي قابل جابجايي نيست.) قالب را به مدت 5 دقيقه در فريزر قرار دهيد.

نحوه پخت چيز کيک , طرز تهيه چيز کيک
پنير خامه اي را خوب هم بزنيد تا يکنواخت شود. تخم مرغها را دانه دانه اضافه کنيد. شکر را اضافه کنيد و هم بزنيد تا کاملا مخلوط شود. وانيل و رنده پوست ليمو و ماست را اضافه کرده و خوب مخلوط کنيد. ( اين قسمت کار توضيح خاصي نداره و هيچ نکته مهمي هم در کار نيست. فقط کافيه کل مواد رو به مدت 5 دقيقه با همزن برقي خوب هم بزنيد تا تخم مرغها توي مخلوط حباب ايجاد کنند و حجم مخلوط دو برابر بشه.

نحوه پخت چيز کيک , طرز تهيه چيز کيک
دور و زير قالب فويل آلومينيوم بپيچيد و قالب کيک را توي ظرفي ديگر قرار دهيد. ( فويل باعث ميشه که آب توي کيکتون نفوذ نکنه و کراستتون له و شل نشه) .

نحوه پخت چيز کيک , طرز تهيه چيز کيک
مخلوط فيلينگ را توي قالب بريزيد و درون فر قرار دهيد و ظرف زيرين را تا نيمه قالب از آب پرکنيد. ( قالب کمربندي من 23 سانتيه. حمام آب باعث ميشه که کيکتون رطوبت خودش رو حفظ کنه و يک چيزکيک مويست داشته باشيد) .

نحوه پخت چيز کيک , طرز تهيه چيز کيک
کيک بايد براي 45 دقيقه در فر قرار گيرد. ( تجربه به من ثابت کرده که کيک زودتر از 1.5 تا 2 ساعت نميپزه! ممکنه از جنس پنيرش باشه. در هر صورت وقتي کيکتون کاملا پف کرد و روش زرد رنگ شد يعني پخته. توجه داشته باشيد که در هر حال بعد از خارج کردن از فر باز هم کيکتون شل و وله و تلو تلو ميخوره!) کيک را براي حداقل 4 ساعت در يخچال قرار دهيد ( که باز مثل هميشه براي من که کارمند هستم و کيکهام رو شب درست ميکنم اجبارا کيک تا فردا عصرش که از اداره برگردم بايد توي يخچال منتظرم بمونه) .

نحوه پخت چيز کيک , طرز تهيه چيز کيک
خيلي راحت فويل رو جدا کرده و کمربند رو باز کنيد و کيک رو به ظرف سرو منتقل کنيد. و اما برش کيک....براي اينکار بايد کاردتون گرم باشه تا خط برش تميزي بدست بياد. بعد از هر برش کارد رو با حوله اي که در آب داغ فرو کرديد تميز کنيد و برش بعدي رو بزنيد.

نحوه پخت چيز کيک , طرز تهيه چيز کيک

منبع : cheftayebeh.ir

safapatogh.ir/safapatogh.ir/safapatogh.ir/safapatogh.ir/safapatogh.ir/safapatogh.ir/safapatogh.ir/safapatogh.ir/http://www.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 127
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 352
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 1,016
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,282
  • بازدید ماه : 1,282
  • بازدید سال : 20,593
  • بازدید کلی : 4,766,112
  • کدهای اختصاصی
    pr checker