loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 658 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)
safapatogh.ir/

توصيه‌ هاي سرآشپز براي خوشمزه تر شدن غذا

 

نکته هاي آشپزي , خوش طعم کردن گوشت

 

بهترين آشپز دنيا هم که باشيد، وقتي اسم ميهمان و ميهماني شام بيايد، دست و پايتان را گم مي‌کنيد و استرس مي‌گيريد که حالا چه کار کنم ...

 

 

و چطوري غذا درست کنم که باب ميل ميهمان‌ها باشد و چه جوري هنر آشپزي‌ام را به رخ همه بکشم؟!

 

حتماً شما هم «نيکول کيدمن» هنرپيشه معروف هاليوود را مي‌شناسيد و شايد فکر کنيد او آنقدر شهرت دارد و مشغول است که اصلاً وقتي براي آشپزي ندارد اما بهتر است بدانيد اين‌طور نيست!

 

خانم کيدمن دوست دارد تا حد امکان خودش آشپزي کند و غذاهاي خانگي را به غذاهاي محل کار يا رستوران ترجيح مي‌دهد. او هر وقت بي کار مي‌شود، سري به سايت‌هاي آشپزي مي‌زند تا با جديدترين و سالم‌ترين روش‌هاي پخت آشنا شود.

 

ما هم قصد داريم در اين مقاله، چند روش ساده اما کاربردي را براي خوش‌طعم کردن غذاها به شما آموزش بدهيم.

 

9توصيه براي خوش‌طعم کردن گوشت

 

1. براي طعم دار کردن گوشت، اول از همه بايد بدانيد که گوشت را مي‌خواهيد کبابي کنيد يا خورشتي يا استيک!

 

2. بهتر است گوشت قرمزي را که مي‌خواهيد کباب کنيد، از 3 ساعت قبل در کيوي رنده شده، نمک، فلفل قرمز، کمي سس مايونز يا ماست و کره بخوابانيد.

 

3. گوشت مرغ کبابي را بايد يک روز قبل در مخلوطي از آب‌ليمو، فلفل دلمه‌اي، روغن زيتون، فلفل سياه، زعفران و نمک قرار دهيد.

 

4. براي بهتر پختن و طعم گرفتن گوشت قرمز کبابي پيش از طعم دار کردن، بافت آن را با پشت چاقو کمي باز و نرم کنيد.

 

5. ترکيبي از زعفران، نمک، فلفل سياه و سرکه از بهترين طعم‌دهنده‌ها به گوشت ماهي است.

 

هرگز به سبزي‌هايي که قرار است پخته شوند، آب‌ليمو يا سرکه اضافه نکنيد.

اين کار باعث تلخ و بدبو شدن آن‌ها مي‌شود. شما مي‌توانيد آب‌ليمو و سرکه را بعد از پخت به سبزي‌ها اضافه کنيد.

 

6. اگر مي‌خواهيد گوشت قرمز يا مرغ را بپزيد، بهتر است پيش از اين کار، آن را با پياز، فلفل سياه و کمي زردچوبه خوب سرخ کنيد و بعد آن را بپزيد. با اين کار، هم گوشت طعم بهتري پيدا مي‌کند و هم از نظر ظاهري بافتش را از دست نمي‌دهد.

 

7. ساقه کرفس و فلفل دلمه‌اي عطر بسيار خوبي به مرغ پخته مي‌دهند.

 

8. مي‌توانيد براي بهتر شدن عطر و طعم گوشت استيکي، آن را از روز قبل در مخلوطي از سرکه، روغن کنجد، نمک، فلفل قرمز، فلفل‌دلمه‌اي و برگ کرفس خام و حتي کمي آب گوجه‌فرنگي بخوابانيد.

 

9. حواستان باشد که گوشت قرمز را با آب سرد و مرغ را با آب گرم بپزيد تا طعم بهتري پيدا کنند. براي پختن هر يک عدد مرغ کامل، يک ليوان آب کافي است و شما با افزودن آب بيشتر، فقط طعم مرغ را از بين خواهيد برد!

 

6 توصيه براي خوش‌طعم کردن سبزي‌ها

 

1. بهتر است برخي از سبزي‌ها مانند هويج، گل‌کلم، پياز و گوجه‌فرنگي را اصلاً نپزيد. چون اين سبزي‌ها به صورت خام خوشمزه‌تر هستند. شما مي‌توانيد آن‌ها را قطعه‌قطعه و با کمي آب‌ليمو طعم دار کنيد و کنار ظرف غذايتان بچينيد. اگر سفت و سختي هويج براي شما يا کودکتان قابل تحمل نيست، مي‌توانيد آن را رنده کنيد تا خوردنش آسان‌تر شود.

 

2. هيچ طعم‌دهنده‌اي مانند پودر سير، فلفل سياه و مقدار بسيار کمي نمک نمي‌تواند سبزي‌هاي شما را خوش‌طعم کند. افزودن کمي کره، روغن زيتون يا روغن کنجد به سبزي‌هاي پخته هم مي‌تواند طعم فوق‌العاده‌اي به آن‌ها ببخشد.

 

3. هرگز به سبزي‌هايي که قرار است پخته شوند، آب‌ليمو يا سرکه اضافه نکنيد. اين کار باعث تلخ و بدبو شدن آن‌ها مي‌شود. شما مي‌توانيد آب‌ليمو و سرکه را بعد از پخت به سبزي‌ها اضافه کنيد.

 

براي اينکه ويتامين‌ها، شکل و بافت سبزي‌ها از دست نروند و بي‌طعم نشوند، بهتر است به جاي آب پز کردن يا جوشاندن آن‌ها، از روش بخارپز استفاده کنيد.

 

حواستان باشد که گوشت قرمز را با آب سرد و مرغ را با آب گرم بپزيد تا طعم بهتري پيدا کنند. براي پختن هر يک عدد مرغ کامل، يک ليوان آب کافي است. و شما با افزودن آب بيشتر، فقط طعم مرغ را از بين خواهيد برد.

 

4. ذرت، نخودفرنگي، باقلا و لوبيا سبز را بلافاصله بعد از پخت از داخل ظرف خارج کنيد تا پوست رويي آن‌ها جدا نشود و ظاهر زشتي پيدا نکنند. در ضمن، افزودن کمي کره، نمک و آويشن مي‌تواند طعم اين سبزي‌ها را بسيار مطلوب‌تر کند.

 

5. اضافه کردن کمي نمک، گردوي آسياب شده، کره و پونه خشک به سيب‌زميني پخته‌شده، طعم فوق‌العاده جديدي را به اين خوراکي مفيد مي‌دهد.

 

6. پختن ساقه کرفس، کنگر و بروکلي با آب مرغ يا آب گوشت باعث خوش‌طعم شدن اين سبزي‌ها مي‌شود. البته به شرطي که زياد حرارت نبينند و بعد از پخت هم کمي سرکه بالزاميک به آن‌ها اضافه شود!

 

5 توصيه براي خوش‌طعم کردن برنج

 

1. اگر مي‌خواهيد برنج آبکش سفيد درست کنيد، بهتر است داخل آب در حال جوش برنجتان چند عدد دانه هل يا يک چوب دارچين بيندازيد. اين طوري هم برنجتان خوش‌طعم مي‌شود و هم رنگ نمي‌گيرد.

 

2. بهتر است به جاي اضافه کردن رب به لوبياپلو يا ساير پلوهايي که به رب نياز دارند، از گوجه‌فرنگي رنده شده يا آب آن استفاده کنيد.

 

3. هميشه اضافه کردن روغن زيتون، روغن کنجد و کره به برنج مي‌تواند طعم بهتري به آن بدهد.

 

4. اگر مي‌خواهيد ته‌چين درست کنيد، داخل برنج در حال جوش کمي زردچوبه بريزيد و پس از آبکش کردن، به برنجتان زعفران بزنيد. با اين روش هم طعم زعفران حفظ مي‌شود و هم رنگ برنج زردتر خواهد بود.

 

5. اگر عادت داريد برنج ميهماني را از يکي، دو روز قبل خيس کنيد، حتماً داخل آب آن چند عدد دانه هل، برگ بو، برگ پونه يا برگ نعناع تازه بريزيد تا برنج خوش‌طعم‌تري را جلوي ميهمان‌هاي‌تان بگذاريد.

 

منبع : tebyan

http://www.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 255
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 392
  • آی پی دیروز : 67
  • بازدید امروز : 4,188
  • باردید دیروز : 73
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 6,857
  • بازدید ماه : 6,857
  • بازدید سال : 26,168
  • بازدید کلی : 4,771,687
  • کدهای اختصاصی
    pr checker