loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 2000 شنبه 19 مرداد 1392 نظرات (0)

safapatogh.ir/

شيريني کنجدي مخصوص عيد فطر

اخبار،سرگرمي,آشپزي,مد,روانشناسي,اينترنت

نحوه پخت شيريني کنجدي, شيريني کنجدي مخصوص عيد فطر

شيريني کنجدي مخصوص عيد فطر
طرز تهيه اين شيريني هاي کنجدي بسيار راحت بوده و براي اعياد مختلف مانند عيد فطر بسيار مناسب هستند.

اين شيريني هاي کنجدي ها رو به حدي دوست دارم که امکان نداره بيشتر از نيم ساعت جلو من دوام بياره!!! شايد باورتون نشه ولي من بلافاصله بعد از خارج کردن سيني از فر کل سيني رو تنهايي تموم ميکنم!

من اين شيريني را زياد درست کردم و مدل هاي مختلفش رو توليد کردم. مدل بدون آرد، با آرد، با بيسکوييت، با پودر نون سوخاري،با کنجد سفيد ، با کنجد بوداده، با کنجد قهوه اي، با شکر، با پودر قند، با قالب، بدون قالب، با قيف و ماسوره، با اسکوپ، با لاينر، با ملون بالر، با سيني کاپ کيک..... خلاصه اينکه هزار بار مواد لازمش رو کم و زياد کردم و ورژنهاي مختلفي ازش درست کردم. همه شون بسيار خوشمزه هستند. ولي امروز يک مدل از اين شيريني به نام پفکيش رو آموزش ميدم که بهش پفک کنجدي هم ميگن:

مواد لازم :

 زرده تخم مرغ  1 عدد
پودر شکر  2 ق غ
 کنجد  5 ق غ
 وانيل 1 ق چ


طرز تهيه :
زرده و پودر شکر و وانيل رو خوب ميزنيم تا کرم رنگ بشه و بعد کنجد رو اضافه ميکنيم. من مخلوط اين شيريني رو گاها سفت تر درست ميکنم يعني کنجدش رو باز هم بيشتر ميريزم چون خيلي کنجد دوست دارم. و ترجيح ميدم که پفکش بيشتر طعم کنجد بده .

 

نحوه پخت شيريني کنجدي, شيريني کنجدي مخصوص عيد فطر


حالا مايه شيريني رو توي کاغذهاي کوچولوي شکلات ميريزيم . کاغذ رو فقط تا نصف پر کنيد چون پفکش پف ميکنه و دو برابر ميشه. بعد در فر 180 درجه سانتيگراد 350 فارنهايت که از قبل گرم شده به مدت 15 دقيقه قرار ميديم

نحوه پخت شيريني کنجدي, شيريني کنجدي مخصوص عيد فطر


يه مقطع عرضي هم از اين شيريني ها نشونتون دادم که ببينيد که در اثر پف کردن تو خالي شده. پفکش خيلي ترد و خوشمزه است و اگه کنجد دوست داريد مثل من مشتري دائمش ميشيد.

نحوه پخت شيريني کنجدي, شيريني کنجدي مخصوص عيد فطر

 

نحوه پخت شيريني کنجدي, شيريني کنجدي مخصوص عيد فطر


منبع : cheftayebeh.ir

safapatogh.ir/safapatogh.ir/safapatogh.ir/safapatogh.ir/http://www.beytoote.com

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 77
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 330
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 786
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,052
  • بازدید ماه : 1,052
  • بازدید سال : 20,363
  • بازدید کلی : 4,765,882
  • کدهای اختصاصی
    pr checker