loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 496 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)
safapatogh.ir/

ساده‌ترين راهکارها براي پيشگيري از سرطان پوست

سرطان پوست,پيشگيري از سرطان پوست

 

ساده‌ترين راهکارها براي پيشگيري از سرطان پوست

آمار نشان مي‌دهد امروزه سرطان پوست از رايج‌ترين انواع سرطان‌ها در ميان مردم جهان است و در ايالات متحده نيز از هر شش آمريکايي يک نفر به اين سرطان مبتلا مي‌شود.

 

متخصصان و محققان در عرصه دانش پزشکي مدتي است که به دنبال توليد واکسني براي حفاظت از پوست در مقابل اين بيماري مرگبار هستند اما آيا واقعا واکسن براي پيشگيري از سرطان پوست راهکار موثري است يا روش‌هاي ديگري وجود دارند که مي‌توانند انسان‌ها را در برابر اين بيماري در امان نگه دارند؟

 

در اين گزارش که در روزنامه گاردين چاپ انگليس منتشر شده به برخي از پيشنهادات سالم و مفيد که به حفاظت و حتي مبارزه با سرطان پوست کمک مي‌کنند اشاره شده که به شرح زير است:

 

1- استفاده از رژيم‌غذايي مديترانه‌اي

دنبال کردن يک رژيم‌غذايي مملو از سبزيجات شامل هويج، چغندر، کدو حلوايي، کلم و بروکلي و استفاده از غلات سبوس‌دار، ماهي، آرد سبوس‌دار و روغن زيتون، مقاومت بدن را بيش از 50 درصد در مقابل ابتلا به سرطان پوست افزايش مي‌دهد. اسيدهاي چرب امگا 3 به همراه فيبر خوراکي و ويتامين‌هاي E و D نيز مواد مغذي‌اي هستند که ترکيبات مورد نياز براي مقابله با سلول‌هاي سرطاني را در اختيار بدن قرار مي‌دهند.

 

2- استفاده از موم زنبور عسل

بيش از 20 تحقيق علمي و پزشکي نتايج شگفت‌انگيز تاثير موم عسل را بر جلوگيري از رشد سلول‌هاي بدخيم به اثبات رسانده است. موم عسل همچنين قدرت سيستم ايمني بدن را افزايش داده و تعادل دوباره را به سلول‌هايي که به واسطه سرطان آسيب ديده‌اند، باز مي‌گرداند. مصرف روزانه تنها 30 تا 50 قطره از موم عسل اثرات حيرت‌آوري در کاهش خطر بروز انواع سرطان‌ها به ويژه سرطان بدخيم پوست دارد. موم عسل همچنين در کاهش انواع ديگر سرطان‌ها نظير سرطان سينه، سرطان روده بزرگ و سرطان اندام تناسلي موثر است. در يوگسلاوي نقش موم عسل در مقابله با اثرات مخرب پرتودرماني، بسيار مفيد شناخته شده است.

 

3- مصرف قهوه و چاي سبز

کافئين موجود در قهوه در صورت استفاده موضعي بر روي پوست مانند يک عينک ضد اشعه ماوراء بنفش عمل مي‌کند. چاي سبز و قهوه هر دو حاوي پلي‌فنول و آنتي‌اکسيدان‌هايي هستند که در ترميم و حفاظت از مولکول‌هاي DNA در برابر آسيب ناشي از اشعه ماوراء بنفس موثر هستند. پلي‌فنول موجود در قهوه و چاي سبز از ترشح آنزيم‌هايي که سبب رشد تومورهاي سرطاني مي‌شوند، جلوگيري مي‌کند.

 

4- استفاده از روغن عصاره کندر

اين روغن که سال‌هاست براي درمان جراحت استفاده مي‌شود، يکي از عوامل اصلي در مقابله با سرطان‌ها به ويژه سرطان پوست است. استفاده موضعي چند قطره از روغن کندر، لکه‌هاي مشکوک به سرطان را تقريبا ناپديد مي‌کند.

 

5- استفاده از جايگزين‌هاي طبيعي کرم ضدآفتاب

از آنجا که کرم ضدآفتاب از جذب ويتامين D جلوگيري مي‌کند سعي کنيد از جايگزين‌هاي طبيعي استفاده کنيد. چرا که بدن انسان براي مقابله با سلول‌هاي سرطاني نياز به ويتامين D دارد. تمام انسان‌ها روزانه نياز به 20 دقيقه قرار گرفتن در برابر آفتاب دارند، پس شما هم خود را از آن محروم نکنيد. سعي کنيد به جاي استفاده از کرم‌هاي شيميايي از انواع طبيعي آن نظير روغن کنجد، روغن نارگيل يا ژل کاکتوس آلوورا استفاده کنيد. روغن نارگيل و ژل آلوورا علاوه بر فوايد طبيعي تا 20 درصد تشعشعات خورشيدي را نيز دفع مي‌کنند.

 

6- خوردن انگور

آنتي‌اکسيدان «رزوراترول» که در پوست انگورهاي سبز و قرمز وجود دارد و همين طور از هسته انگور استخراج مي‌شود نه تنها از پوست در برابر اشعه‌هاي خطرناک حفاظت مي‌کند بلکه تا 98 درصد خطر بروز تومورهاي سرطان پوست را کاهش مي‌دهد. اين آنتي‌اکسيدان همچنين از توليد سلول‌هاي سرطان خون جلوگيري مي‌کند.

 

7- دنبال کردن رويکرد و افکار مثبت در زندگي

تحقيقات نشان مي‌دهد داشتن روحيه و احساس منفي سبب جلوگيري از توليد سلول‌هاي ايمني لنفوسيت مي‌شود. به عبارت ديگر افسردگي و ناراحتي‌ روحي طولاني مدت، افراد را بيشتر مستعد ابتلا به سرطان مي‌کند. با غلبه بر استرس و دست يافتن به احساسات بهتر نسبت به زندگي و آينده مي‌توانيد فعاليت‌ سلول‌هاي ايمني لنفوسيت را بهبود دهيد. به واسطه داشتن شرايط ذهني مثبت و اميدوارانه، سلول‌هاي ايمني لنفوسيت در نابودي سرطان فعال‌تر خواهند شد.

 

8- يوگا

انجام تمرينات ساده يوگا سبب تعادل و تناسب بدن مي‌شود که اين امر به نوبه خود سبب بهبود سيستم ايمني و کاهش طبيعي استرس خواهد شد. انجام اين فعاليت‌ها باعث مي‌شود ذهن نواحي سمي را پاکسازي کرده و افکار منفي را از شما دور مي‌کند. در نتيجه بدن را از انواع بيماري‌ها و سرطان حفاظت خواهد کرد.

 

9- آگاهي از ميزان آفتاب مورد نياز بدن

بهترين شيوه حفاظت در مقابل سرطان پوست اين است که بدانيم چه موقع نياز بدن ما به آفتاب تامين شده است و چه موقع بايد از آفتاب دوري کنيم. افرادي که پوست تيره دارند از افرادي که داراي پوست روشن هستند، کمتر نسبت به اشعه ماوراي بنفش حساسيت دارند. پس يادتان باشد افرادي که پوست روشن دارند مدت زمان کمتري بايد در معرض نور خورشيد قرار بگيرند.

منبع:ايسنا/صدف نيوز

http://www.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 144
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 363
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 1,127
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,393
  • بازدید ماه : 1,393
  • بازدید سال : 20,704
  • بازدید کلی : 4,766,223
  • کدهای اختصاصی
    pr checker