loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 967 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)
safapatogh.ir/

رژ لب سرطاني نخريد!

رژ لب ,رژ لب سرطاني

 

اگر يادتان باشد بيشتر ما وقتي تنها يک دختر بچه بوديم دوست داشتيم يخمک‌هاي قرمز و نارنجي بخوريم تا لب‌هايمان رنگ بگيرد تا به همه بگوييم: «ببينيد چه قشنگ شدم»، «ببينيد لب‌هايم چقدر رنگي شده‌ است.» همان ذوق همراه ما بزرگ شده‌ و جايش را به رژهاي رنگارنگ داخل مغازه‌ها داده است.

 

اما بعضي‌ها در اين کار زياده‌روي مي‌کنند يعني رنگ و حالتي به لب‌هايشان مي‌دهند که بيشتر از آنکه زيبايشان کند، چهره‌اي مصنوعي و عروسکي از آنها مي‌سازد. ما مي‌خواهيم به شما ياد دهيم چطور هم به لب‌هايتان رنگ دهيد و هم کاري کنيد که هيچ چيز در صورت شما جلب توجه نکند.

 

راهي براي پاک نشدن رژ

بعضي از رژلب‌ها دوام زيادي دارند اما معمولا فرمولاسيون مواد تشکيل‌دهنده آنها بسيار خشک است؛ بنابراين پوست لطيف لب را آزار مي‌‌دهند اما ما مي‌خواهيم به شما ياد دهيم چگونه از همان رژهاي هميشگي استفاده کنيد اما دوام آنها را بالا ببريد:

 

يک مداد لب با رنگ طبيعي لب انتخاب کنيد يعني رنگش به گونه‌اي باشد که چندان روي لب جلب توجه نکند و همچون هاله‌اي روي لب بنشيند.با مداد خطوط مرزي لب را کاملا مشخص کنيد. علاوه بر اينها داخل لب را نيز با مداد رنگ دهيد؛ چرا که اين پايه رنگ به نگه داشتن رنگ لب کمک مي‌کند. روي همين لايه رژلب بزنيد.

 

بعد از زدن رژلب، با مداد خط مرزي بالاي لب را پررنگ کنيد.

با انگشت آرام روي لب‌ها بزنيد تا هم رژلب‌هاي اضافي پاک و هم رنگ لب‌ها يکنواخت شود.

کمي پودر پنکيک يا رژگونه روي لب‌ها بزنيد تا ماندگاري رژلب را باز هم بيشتر کند.

 

چند نکته در استفاده از خط لب

هميشه قبل از استفاده از خط لب نوک مدادتان را تيز کنيد و سپس با نوک انگشت آرام روي آن بزنيد تا نرم و گرم شود.

 

هرگز از رژ و خط لب با رنگ‌هاي متضاد استفاده نکنيد.

هنگام زدن رژ، ابتدا لبان‌تان را با خط لب رنگ کنيد، به اين ترتيب لايه دوم رژي که مي‌زنيد دوام بيشتري خواهد داشت.

 

مي‌توان مداد لب را قبل از رژ لب يا بعد از آن کشيد؛ هيچ قانوني در اين مورد وجود ندارد.

مداد لب در لب بالا بهتر است کمرنگ‌تر از لب پايين کشيده شود.

 

1. با يک مداد همرنگ لب يا رژلب‌تان کار را شروع کنيد؛ اول خط بالايي لب را پررنگ کنيد.

 

2. خط بالايي لب را کمي به سمت داخل گســترش دهيــد تا لب‌ها حالتي يکنواخت پيدا کنند.

 

3. حالا با همان مداد خط پايين لب را پررنگ کنيد.

 

4. خط را کمي پهن‌تر بکشيد تا حالت لب کاملا خود را نشان دهد.

 

5. در نهايت تمام جاهاي خالي لب را با مداد پررنگ و رنگ لب را کامل يکنواخت كنيد.

 

ترکيب رنگ را فراموش نکنيد

مخلوط و قاطي کردن رنگ‌ها، هم يک تفريح است و هم روشي براي به دست آوردن رنگ دلخواه مورد نظر. رنگ‌هاي مواد آرايشي را هم مي‌توان با هم مخلوط کرد و به يک رنگ جديد رسيد؛ اگر دقت کرده‌باشيد آرايشگران حرفه‌اي هم هيچ‌گاه از يک رنگ رژ استفاده نمي‌کنند و به همين دليل هم هست که نتيجه نهايي کارشان متفاوت و تک مي‌شود.

 

چگونه مشکلات را حل کنيد

براي لب‌‌هاي رنگ پريده: سراغ رنگ‌‌هاي مات برويد، مثل صورتي کمرنگ يا بژ روشن؛ چرا که رنگ‌هاي تيره روي لب‌هاي رنگ‌‌پريده بيش از اندازه جلب توجه مي‌کنند؛ بنابراين چنين رنگ‌هايي را خيلي ملايم روي لب‌ها بنشانيد.

 

براي لب‌هاي خيلي تيره:رژهاي پررنگ و رژ‌هايي با تم رنگ آبي براي شما مناسب است. رنگ‌‌هاي روشن روي لب‌هاي تيره خاکستري و متمايل به سياه جلوه مي‌کند.

 

لب‌هايي با رنگ غير يکنواخت: اگر سراغ رنگ‌هاي تيره مي‌رويد قسمت داخلي لب پايين را صورتي کنيد يا يک لب را رنگ روشن بزنيد و لب ديگر را تيره.شما مي‌توانيد با اين روش رنگ‌ طبيعي لب‌هاي خودتان را هم بپوشانيد و هم در صورت تمايل آن را برجسته‌تر کنيد. يعني از يک رنگ ملايم براي لب کمرنگ‌تر استفاده کنيد و رنگ تيره‌تر براي قسمت ديگر لب. براي پوشاندن اين حالت اول روي قسمت کمرنگ‌تر لب به عنوان پايه کمي رنگ تيره بزنيد و بعد رژلب هميشگي را استفاده کنيد.

 

راهنماي خريد رژلب

1 – اگر مي‌خواهيد رژلب به‌رنگ طبيعي بخريد رنگي را انتخاب کنيد که يک يا دو پرده از رنگ طبيعي لب‌هايتان تيره‌تر باشد هيچ‌وقت رنگ روشن‌تر از لب‌هاي‌تان نخريد زيرا صورت را بي‌روح و بيمارگونه نشان مي‌دهد.

 

2 – هميشه رژلب را روي لب پايين امتحان کرده و با لب بالا که رژ ندارد مقايسه کنيد.

 

3 – موقع امتحان رژلب بهتر است هيچ آرايش و رنگي روي صورت‌تان نباشد.

 

4 – مداد لب بايد دقيقا به رنگ لب‌هاي‌تان باشد نه تيره‌تر. مداد لب تيره غيرطبيعي به نظر مي‌آيد و اصلا زيبا نيست.

 

5 – مي‌توان مداد لب را قبل از رژ لب يا بعد از آن کشيد؛ هيچ قانوني در اين مورد وجود ندارد.

 

6 – مداد لب در لب بالا بهتر است کمرنگ‌تر از لب پايين کشيده شود.

 

7 – قبل از امتحان رژلب روي لب‌هايتان کمي پودر بزنيد تا رنگ واقعي رژ را ببينيد.

 

8 – اگر مي‌خواهيد براي لباس خاصي رژلب بخريد موقع خريد آن لباس را به تن کنيد يا همراه خود ببريد و آن را در کنار صورت خود نگهداريد تا دقيقا همان رنگي را که مي‌خواهيد انتخاب کنيد.

 

1. از گوشه دهان کار را آغاز کنيد و به طور يکنواخت با يک لايه روي تمام لب را رنگ دهيد.

 

2. اگـــر مي‌خواهيـــد چهــره‌تــان طبيعي باشد به هيچ عنوان نبايد رنگ از مرزهاي طبيعي خود لب بيرون بزند؛مي‌توانيد اين خطوط کناري لب را با برس رنگ بزنيد تا دقيق‌تر کار انجام شود.

 

3. حالا سراغ گوشه ديگر لب برويد؛ يادتان باشــد حتما همان قدر که به لب‌هاي بالا و پايين رنگ مي‌دهيد بايد به گوشه‌ها هم رنگ دهيد.

 

4. دوباره سراغ لب پايين برويد و تمام قسمت‌هاي رنگ جامانده را دوباره رنگ بزنيد؛ حال لب‌هايتان را به هم فشار دهيد و بماليد تا رنگ کاملا پخش شود.

 

رژ لب‌هاي حجم‌ دهنده التهاب مي آورند

رژ لب حجم دهنده يا lip explosion، نماي لب‌ها را ظرف چند دقيقه، حجيم و قرمزتر مي‌کند. اين محصولات حاوي پپتيدي جديد به نام Pal-GHK (پاليتونيل تري‌ پپتيد) است که يک مرطوب کننده، پف‌دهنده، افزايش‌دهنده قرمزي لب، آنتي‌اکسيدان و البته معطر است.اما چون برخي از اين محصولات حاوي عصاره گياه گزنه هستند مي‌توانند باعث التهاب شديد و ورم لب‌ها ‌شوند و در افرادي که آلرژي دارند، اين واکنش حساسيتي مي‌تواند بسيار شديد و خطرناک باشد.

 

رژ قرمز سرطان‌زاست

سازمان غذا و داروي آمريکا اعلام کرده است که رژ لب‌هايي که رنگ‌هاي قرمز دارند، حاوي مقادير زيادي سرب هستند که براي سلامت مصرف‌کنندگان خطرناک است و بايد با مواد بي‌خطر جايگزين شوند.سرب ماده‌اي است که قابليت جذب شدن از راه پوست را دارد. اين ماده وقتي وارد بدن مي‌شود علائم مسموميت ايجاد مي‌کند و نخستين علامتش هم کم‌خوني شديد است. البته خوشبختانه سرب به هيچ وجه خاصيت ايجاد سرطان پوست ندارد و فقط به‌دليل اينکه ممکن است در محصولاتي مثل رژ لب که خورده مي‌شوند، و جذب دستگاه گوارش مي‌شوند، ايجاد مسموميت کند.

 

بهترين استفاده از برق‌ لب‌

برق‌لب‌ها يا رژمايع‌ها مي‌توانند حالت درخشندگي زيبايي به لب‌ها بدهند و آنها را پرحجم‌تر نشان دهند؛ البته بايد يادتان باشد که نبايد در استفاده از آنها زياده‌‌روي کرد.

 

کدام برق‌ لب‌ها مناسب نيستند؟

بايد توجه کنيد که بالم‌هايي(پماد لب) وجود دارند که ظاهري فريبنده دارند، اما مواد درون آنها لب‌هاي شما را حتي از قبل هم خشک‌تر مي‌کنند. اسيد ساليسيليک که درمان خيلي خوبي براي آکنه است، مي‌تواند لب‌هاي شما را به شدت خشک کند، درون کرم‌هاي ضدآکنه موادي است که جوش‌ها را خشک مي‌کند و در نتيجه اين کرم‌ها دقيقا همين تاثير را روي لب‌هاي شما مي‌گذارند وآنها را خشک مي‌کنند، بنابراين مواظب باشيد که با لب‌هايتان تماس پيدا نکنند. کرم‌هايي که داراي منتول(نعناع) و کافور هستند با اينکه خواص التيام دهنده‌اي دارند ولي مي‌توانند باعث به وجود آمدن مشکلاتي هم شوند. از هر کرمي که داراي مواد عطري يا سيليکون است هم اجتناب کنيد چون اين مواد رطوبت لب‌هاي شما را مي‌گيرند.

 

اين نكات را فراموش نكنيد

رژ لب و عطرهاي‌تان را در يخچال نگه داريد تا دوام بيشتري داشته باشند.

هرگز تستر را روي لب‌تان آزمايش نکنيد چون غيربهداشتي است.

 

رژ لب را روي نوک انگشت تست کنيد نه روي پشت دست. چون رنگ و بافت پوست نوک انگشت به پوست لب نزديک‌تر است.

 

براي پاک کردن لکه رژ لب کمي گليسيرين روي لکه رژ بزنيد و بعد آن را مانند باقي لباس‌هايتان بشوييد.

 

يک پماد مناسب لب چگونه است؟

اگر هنوز يک پماد مناسب لب(بالم لب) نداريد به دنبال خريد پمادي برويد که درون آن موادي چون موم، وازلين(petroleum jelly) و پارافين وجود داشته باشد. اين مواد به خوبي رطوبت را درون خود نگه مي‌دارند و مثل بالم‌‌هاي سبک و نازک نيستند که رطوبت از ميان آنها به‌سرعت تبخير مي‌شود. اگر احساس مي‌کنيد که لب‌هايتان خيلي ملتهب و خشک و داراي سوزش هستند، آلو‌ورا مي تواند به شما کمک زيادي کند، اين گياه داراي خواص التيام‌دهنده زيادي است که مي‌تواند بسياري از التهابات خفيف و از جمله آفتاب‌سوختگي را درمان کند. هم به صورت موضعي مي‌توانيد از آن استفاده کنيد و هم به صورت خوراکي.

 

1. رژمايع يا برق‌لب را با برس يا به طور مستقيم روي لب‌ها بماليد.

 

2. با استفاده از برس لب يا نـــــوک انگشت‌ها از ميانه يا وسط لب کار را شروع کنيد.

 

3. برق لب را به هر دو لب بالا و پايين به طور يکنواخت بماليد.

 

4. حالا گوشه‌هاي لب را با انگشتان پاک کنيدتا لب‌ها حالتي يکنواخت پيدا کنند.

 

5. حالا مي‌بينيد که لب‌ها پرحجم‌تر جلوه مي‌کنند و احساس بهتري خواهيد داشت.

منبع:صدف نيوز 

http://www.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 133
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 378
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 1,624
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,890
  • بازدید ماه : 1,890
  • بازدید سال : 21,201
  • بازدید کلی : 4,766,720
  • کدهای اختصاصی
    pr checker