loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 1292 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

safapatogh.ir/

خريد کرم هاي آرايشي

 

کرم هاي آرايشي, لوازم بهداشتي و آرايشي

 

خريد کرم هاي آرايشي

صنعت لوازم بهداشتي و آرايشي به طور مداوم در تلاش است تا نوآورانه‌ ترين و موثرترين محصولات مراقبت از پوست را به بازار ارائه کند، به گونه‌اي که با مصرف يک دوره از آن محصول، معجزه‌اي شگفت‌آور در پوست ايجاد شود و از آنجايي که تمامي اين محصولات ادعا مي‌کنند به گونه‌اي طراحي شده‌اند که موجب حفظ جواني پوست در مدت طولاني‌تري مي‌شوند، اکثر خريداران هنگام خريد اين محصولات دچار سردرگمي و گيجي مي‌شوند و بي‌درنگ پرسش‌هاي زيادي برايشان به وجود مي‌آيد. در اين مقاله، سعي شده است که با ارائه نکات اساسي، شما را در خريدتان راهنمايي کنيم.

 

نگهدارنده‌ها

براي جلوگيري از رشد باکتري در لوازم آرايشي، استفاده از مواد نگهدارنده در آنها لازم است. استفاده از روغن‌هاي ضروري و يا پارابن‌ها (اتيل‌ها، پروپيل‌ها، بوتيل‌ها)، بلامانع مي‌باشد. پارابن‌ها مواد غير سمي هستند که توسط، مقامات نظارتي، تأييد شده‌اند. امولسيفاير که موجب مخلوط‌ صاف و قوام کرم‌ها مي‌شوند؛ همچون اسيد لينولئيک   Humectants روغن‌ها و چربي‌هايي هستند که به طور معمول استفاده مي‌شوند؛ همچون گليسيرين و گليکول که همچون يک مرطوب کننده‌ عمل مي‌کنند و مانع از دست رفتن آب پوست مي‌شوند و از خشک شدن آن پيشگيري مي‌کنند.

 

سيليکون

بافت کرم را نرم و يکدست و کاربرد آن‌را براي مصرف کننده آسان‌تر مي‌کند. گاهي اوقات براي حفاظت پوست از آفتاب، به کرم‌ها، مواد ضد آفتاب همچون دي‌اکسيد تيتانيوم و اکسيد روي و يا متوکسي سيناميت Methoxy cinnramaate octyle اضافه مي‌شود. علاوه بر اين مواد، گاهي براي مراقبت بيشتر پوست، مواد خاص در مقادير کوچک به محصول اضافه مي‌گردد؛ مثل AHA که خاصيت ضد پيري دارد.

 

در فهرست زير به برخي از اين مواد خاص اشاره شده که البته خاصيت بعضي از آنها اثبات نشده است:

 

آلفاهيدروکسي اسيد

آلفاهيدروکسي و يا اسيد ميوه شامل اسيد سيتريک از اسيد ميوه و اسيد ماليک سيب و اسيد لاکتيک شير مي‌شود. اين سه گروه در ترکيب با يکديگر آلفاهيدروکسي اسيد را تشکيل مي‌دهند.

 

اسيد گليکوليک

اسيد حاصل از نيشکر است که اغلب براي AHA استفاده مي‌شود.AHA ، انقلابي در محصولات مراقبت از پوست به وجود آورد که خواص آن تقريبا از دوران رومي‌ها شناخته شده بود و اولين مقاله علمي در مورد آن در سال ???? به چاپ رسيد. در مقدار کم ممکن است موجب کمي سوزش شوند و در مقادير بالا در موارد زير موثر خواهند بود: کاهش علائم آشکار پيري درمان آکنه   افزايش رنگدانه‌هاي پوستي   مقادير قوي AHA فقط بايد توسط متخصصان و سالن‌هاي زيبايي استفاده شود. آنها بايد تحت نظر متخصص و همراه با کرم ضد آفتاب استفاده گردند.

 

اسيدهاي آمينه

اسيدهاي آمينه موجب ساخت پروتئين مي‌شوند که در مو و پوست انسان وجود دارند. شرکت‌هايي که ادعا مي‌کنند محصولات پروتئيني آنها از طريق پوست جذب بدن مي‌شود. اين ادعا به لحاظ علمي اثبات نشده است.

 

آنتي‌اکسيدان‌ها

راديکال‌هاي آزاد موجود در بدن به سلول‌هاي بدن آسيب مي‌رسانند و علل بسياري از بيمار‌ها هستند. اين راديکال‌ها روي پوست نيز تاثير منفي گذاشته و موجب چين و چروک و پيري پوست مي‌شوند. آنتي‌اکسيدان‌ها مي‌توانند فعاليت‌هاي راديکال‌هاي آزاد را کاهش دهند و به بدن کمک کنند تا سلول‌هاي آسيب‌ديده را ترميم کند. بسياري از ميوه‌ها و محصولات طبيعي حاوي آنتي‌اکسيدان هستند، مثل توت‌فرنگي، انگور، آلبالو و … امروزه بسياري از توليدکنندگان در محصولات آرايشي خود از عصاره هسته انگور و يا ويتامين C,A و E استفاده مي‌کنند؛ ولي در حال حاضر مدرک قطعي وجود ندارد که اثبات کند آنتي‌اکسيدان موجود در کرم‌ها نيز مي‌تواند موثر واقع شود.

 

اسيد اسکوربيک

نام شيميايي مولکول ويتامينC است که به نام‌هاي فسفات منيزيم نيز شناخته شده است. از آنجايي که اين ويتامين ناپايدار اما تحريک کننده پوست است، در بسياري از محصولات آرايشي به کار مي‌رود. ويتامين C نوعي آنتي‌اکسيدان است که مي‌تواند رنگ پوست را روشن کند و امروزه يکي از محبوب‌ترين ترکيبات در محصولات بهداشتي و آرايشي است.

 

اسيد بتاهيدروکسي(BHA)

رايج‌ترين اسيد ساليسيليک و از عوامل ضد التهابي و لايه‌برداري است و به همين دليل در درمان لک و جوش صورت بسيار مفيد مي‌باشد؛ اما توجه داشته باشيد که استفاده مکرر مي‌تواند موجب واکنش و حساسيت پوستي شود.

 

سراميدها

اين ماده که به صورت طبيعي در پوست يافت مي‌شود، به حفظ رطوبت پوست کمک مي‌کند. سراميد مصنوعي، امروزه يکي از موادي است که گفته مي‌شود مي‌تواند نشانه‌هاي پيري را به تاخير بيندازد. ممکن است اين ادعا در آينده‌اي بسيار نزديک به اثبات برسد.

 

کوآنزيم Q10

اين کوآنزيم که به طور طبيعي در پوست وجود دارد، يک آنتي‌اکسيدان و عامل ضد باکتري است که با افزايش سن مقدار آن کاهش مي‌يابد و موجب پيري پوست مي‌شود. تاکنون ادعاهاي توليد Q10 در کرم‌ها و لوسيون‌ها بي‌اساس بوده است و هنوز دانشمندان موفق به توليد آن به طور مصنوعي نشده‌اند. Idebenone نوع ضعيف‌تري از اين آنزيم و در واقع قوي‌ترين آنتي‌اکسيداني است که دانشمندان موفق به توليد آن شده‌اند که در کاهش پيري پوست موثر است و توسط Allergan (توليد کننده بوتاکس) توليد مي‌شود.

 

کلاژن

از آنجا که کلاژن مولکولي بسيار بزرگ است، نمي‌تواند مستقيما جذب پوست شود و فقط روي سطح پوست باقي مي‌ماند و خاصيت بسيار کمي خواهد داشت.

 

چاي سبز

يک عنصر محبوب است که امروزه در بسياري از محصولات آرايشي بهداشتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. چاي سبز حاوي پلي فنل و نوعي آنتي‌اکسيدان است که خواص ضد التهابي دارد؛ به همين دليل قرار دادن کيسه‌هاي چاي سبز (البته سرد) روي چشم، تورم آن را کاهش مي‌دهد.

 

اسيد هيالورونيک

پروتئين بسيار ضروري است که در پوست يافت مي‌شود و خواص مرطوب کنندگي بسيار قوي دارد و مي‌تواند بيش از ??? برابر وزن خودش آب جذب کند؛ ولي حتما بايد با غلظت صحيح مورد استفاده قرار گيرد.

 

انتخاب کرم مناسب

با توجه به گستردگي مواد تشکيل دهنده کرم‌ها، جاي تعجب نيست که اکثر افراد در انتخاب کرم مناسب دچار مشکل مي‌شوند؛ به همين دليل به جاي اينکه به ظاهر غلط انداز بسته‌بندي کرم‌ها توجه کنيد و در ميان قفسه‌هاي فروشگاه‌ها گيج شويد، بهتر است با يک متخصص پوست مشورت نماييد. حتما از فروشنده در مورد مواد تشکيل دهنده کرم‌ها سوال کنيد و اصلا خجالت نکشيد و قبل از خريد بروشور داخل کرم را مطالعه کنيد. فراموش نکنيد که مراقبت از پوست، بيش از خريد يک کرم مهم است و رژيم غذايي سالم و ترک سيگار و ورزش، در داشتن پوستي خوب و سالم موثر است. اگر واقعا دوست داريد از ايجاد چين و چروک روي پوست‌تان جلوگيري کنيد، روزانه از يک کرم ضد آفتاب با SPF15 استفاده نماييد، زيرا اشعه‌هاي ماوراي بنفش خورشيد عامل اصلي پيري پوست هستند.

 

لانولين

که از پشم به دست مي‌آيد، براي جبران کمبود آب در تهيه محصولات آرايشي استفاده مي‌شود و در عين حال، يکي از دلايل اصلي واکنش افراد و ايجاد حساسيت به کرم‌هاست. بنابراين قبل از خريد کرم‌ها حتما به ترکيبات آن توجه کنيد.

 

پالمتيات رتينول و پارتينول

تمامي آنها مشتقات ويتامين A هستند. پژوهشگران معتقدند که اسيد رتينوئيک در کرم‌هاي موضعي مي‌تواند مانع چين و چروک و کاهش رنگدانه‌ها شود که با نام تجاري Retinova به عنوان اولين محصول با مجوز براي درمان آفتاب سوختگي به بازار ارائه شد و شرکت معتقد است تا امروز عوارض جانبي محدودي داشته است. البته اين محصول مي‌تواند خود تحريک کننده باشد و حساسيت پوست را به آفتاب بيشتر کند؛ بنابراين با کرم‌هاي ضد آفتاب مصرف شود. در حال حاضر در بسياري از محصولات آرايشي نوع ضعيفي از مشتقات ويتامين‌هاي مختلف مانند رتينول (نوع ضعيف‌تري از ترتينوئين) به کار مي‌رود که در مطالعه اخير در دانشکده پزشکي ميشيگان اثبات کردند چين و چروک‌ها را از بين مي‌برند.

 

استات توکوفرول

ويتامين E يک آنتي‌اکسيدان قوي و عامل ضد التهابي است و اغلب در کرم‌هاي ضد آفتاب به کار مي‌رود تا از پوست در برابر آفتاب محافظت کند. برخي از داده‌ها اعلام کرده‌اند که ويتامين E به کاهش پيري پوست نيز کمک مي‌کند که اين مسئله اثبات نشده است.

- دکتر اميرهوشنگ احساني متخصص پوست، مو و زيبايي

منبع:آسموني

http://www.beytoote.com

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 144
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 384
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 2,145
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,411
  • بازدید ماه : 2,411
  • بازدید سال : 21,722
  • بازدید کلی : 4,767,241
  • کدهای اختصاصی
    pr checker