loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 538 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)
safapatogh.ir/

کرم دورچشم گران قيمت نخريد

پوست حساس,پوست حساس دور چشم‌ها

 

پوست حساس دور چشم‌ها نياز به مراقبت‌هاي ويژه‌اي دارد؛ شايد استفاده از يک کرم خوب يک قدم اساسي در حفظ زيبايي چشم‌ها باشد.

 

پوست اطرف چشم يکي از حساس‌ترين قسمت‌هاي بدن است و معمولا روي تمام محصولات و کرم‌هاي مختلف نوشته شده که در زير چشم استفاده نشود. اما براي خريد کرم دور چشم چه بايد کرد؟ در اين مورد بايد دقت ويژه‌اي داشت تا مبادا به پوست اين قسمت آسيبي برسد. در داروخانه‌ها انواع مختلفي از اين نوع کرم‌‌ها وجود دارد که به راحتي شما را گيج مي‌کنند تا در نهايت نتوانيد کرم مناسب را شناسايي کنيد اما اگر نکات خاصي را بدانيد و روش‌هاي تشخيص يک کرم خوب را ياد بگيريد به راحتي مي‌توانيد بهترين کرم را انتخاب کنيد.

 

براي چه کرم مي‌خريد

اول از همه هدف خود را از خريد کرم دور چشم مشخص کنيد مثلا کرمي براي درمان چروک‌ها مي‌خواهيد يا مي‌خواهيد سياهي‌هاي زير چشم را برطرف کنيد يا مي‌خواهيد پف چشم‌ها را برطرف کنيد و. . . کرم‌هاي مختلفي براي درمان مشکلات متفاوتي طراحي شده‌اند و هرکدام يک مشکل را برطرف مي‌کنند.

 

چه موادي بايد در کرم شما باشد

وقتي قرار است براي يک کرم هزينه کنيد بهتر است از مواد اوليه آن مطلع شويد تا مطمئن شويد کرم را درست مي‌خريد ،به همين دليل حتما به برچسب کرم خريداري شده دقت کنيد و آن را بخوانيد؛ مثلا يک کرم ضدچروک و ضدپيري چشم بايد حاوي موادي چون رتينوئيد، کافئين، آلفاهيدروکسي اسيد، آنزيم Q10 و ويتامين C باشد. کرمي هم که براي از بين بردن حلقه‌هاي دور چشم به کار مي‌آيد بايد حاوي موادي چون ويتامين K يا هيدروکينون يا کافئين يا عصاره چاي سبز يا رتينول باشد. توجه کنيد حتما کرم شما يکي از اين مواد را داشته ‌باشد.

 

کرم شب يا روز؟

با خود فکر کنيد که قرار است چه زمان‌‌هايي از کرم خود استفاده کنيد مثلا مي‌خواهيد در طول روز کرم بزنيد يا تنها شب‌ها از کرم دور چشم‌ استفاده ‌کنيد يا اينکه به دنبال کرم‌هاي مختلفي براي هردو اين حالت‌ها هستيد. به عنوان مثال بعضي افراد کرم ضدچروک روشن کننده‌اي مي‌خواهند که زير آرايش از آن استفاده کنند اگر شما هم چنين کرمي مي‌خواهيد حتما بايد در آن فيلترهاي محافظت‌کننده در اشعه ماوراي‌بنفشSPF وجود داشته باشد. البته اگرهم‌ درون کرم شما موادي چون دي‌اکسايد تيتانيوم يا زينک اکسايد وجود داشته باشد مي‌تواند از پوست در مقابل آفتاب محافظت کند.

 

چه کرم‌هايي نخريد

پوست زير چشم بسيار حساس است به همين دليل به راحتي تحريک مي‌شود و مي‌تواند دچار التهاب شود پس توجه کنيد حتما کرمي بخريد که هيچ‌گونه مواد عطري در آن وجود نداشته‌ باشد و PH درون آن نيز نزديک پوست و اشک چشم باشد. علاوه بر اينها وجود هرگونه الکل و منتول نيز مي‌تواند باعث التهاب پوست شما شود. علاوه بر اين بهتر است از خريد کرم‌هايي که بسته‌بندي شيشه‌اي دارند صرفنظر کنيد و به دنبال کرم‌هايي باشيد که در تيوب هستند. به اين دليل که بيشتر شيشه‌ها در گشادي دارند و اين سبب مي‌شود که کرم بيشتر در معرض هوا و نور قرار گيرد و همين موجب کم شدن کيفيت کرم و رشد بيشتر باکتري‌ها مي‌شود.

 

کرم گران نخريد

پيشنهاد مي‌کنيم خيلي به دنبال کرم‌هاي دور چشم گران‌قيمت نباشيد، به همين دليل اول از همه انتخاب‌هاي‌تان را محدود کنيد و بعد بين آنها ارزان‌ترين را بخريد و اگر ديديد بعد از چند هفته فايده چنداني نداشت، يکي ديگر بخريد. با اين روش شما پول زيادي را صرف خريد محصول اول نکرده‌ايد و مي‌توانيد به راحتي کرمي ديگر انتخاب كنيد. توجه داشته باشيد که هيچ گاه قيمت بالا نشانه کيفيت خوب يک محصول نيست. گاهي مارک‌هاي تجاري تنها به دليل نامي که دارند از شما پول زيادي مي‌گيرند. انجمن متخصصان پوست ايالات‌متحده در گزارشي گفته‌است که حتي محصولات ارزان‌‌قيمت هم مي‌توانند کيفيت خوبي داشته باشند.

 

چگونه کرم را استفاده کنيد

استفاده از کرم دور چشم نيز تکنيک‌هاي خاصي دارد شما بايد اول از گوشه داخلي چشم‌هايتان شروع کنيد و سپس به سمت بيرون حرکت کنيد يا اينکه از گوشه بيروني چشم‌ها شروع کنيد و به سمت داخل بياييد تا به بيني برسيد. اما آيا بايد روي پلک‌هايتان نيز کرم بزنيد؟نه لازم نيست،البته اگر اصرار داريد ضرري ندارد اما بهتر است فقط شب‌ها بزنيد چون وقتي روي پلک‌ها کرم مي‌زنيد در طول روز کرم با مواد آرايشي مخلوط مي‌شود و ممکن است وارد چشم شود و مشکلاتي را به وجود بياورد. البته بستگي به کرم مصرفي شما هم دارد. بعضي از کرم‌ها را نبايد اصلا روي پلک‌ها زد البته روي بعضي از کرم‌ها نوشته شده که روي پلک‌ها نيزمي‌توان استفاده کرد.

 

براي پف چشم‌ها چه کنيد

پف چشم‌ها مي‌تواند به دليل واکنش‌هاي حساسيتي يا جمع شدن مواد مايع در زير آن باشد. گاهي هم پف چشم‌ها به دليل سينوس‌ها يا سندرم‌هاي پيش از قاعدگي است. قبل از آنکه براي پف‌چشم‌هاي‌تان از کرمي استفاده کنيد بايد بدانيد مواد مرطوب‌کننده داخل اين کرم‌ها مي‌تواند باعث پف بيشتر زير چشم‌ها شود.

 

کدام ضدچروک

وقتي مي‌خواهيد استفاده از کرم‌هاي ضدچروک را آغاز کنيد بهتر است هم از کرم دورچشم و هم کرم ضدچروک صورت استفاده کنيد. گاهي شنيده مي‌شود که مي‌گويند کرم زيرچشم از همه مهم‌تر است ولي اين اصلا صحيح نيست.

کرم دور چشم هم از نظر ترکيبات مثل کرم ضدچروک صورت است فقط به دليل نازکي و حساسي پوست دور چشم غلظت آن کمتر است. البته بايد يادآوري کنيم که معمولا نمود چروک‌ها زير چشم زودتر اتفاق مي‌افتد.

 

کرم‌هاي بوتاکس فايده‌اي ندارند

کرم‌هاي شبه بوتاکس از حدود 2 تا 3 سال پيش وارد بازار شده‌اند و سازندگان آن ادعا دارند که به جاي تزريق بوتاکس به خصوص در دور چشم از اين کرم‌ها استفاده کنيد. استدلال آنها اين است که اين کرم‌ها در عضله نفوذ و آن را فلج مي‌کند اما بايد بگويم که تمام مستندات علمي اين کرم‌ها را رد مي‌کنند و هيچ مدرکي مبني براينکه بتوان کرم موثري از بوتاکس داشت، وجود ندارد و اصلا نمي‌توان چنين کرمي ساخت اما چون به مدت خيلي کمي در زمان مصرف عضله را منقبض و بي‌حس مي‌کند فرد گمان مي‌برد که تاثير دارد و کمي چروک‌هايش کم شده در صورتي که بعد از 2 ساعت همه چيز مثل اول مي‌شود و چروک‌ها برمي‌گردند. کرم‌هاي شبه بوتاکس به هيچ وجه علمي نيستند و صرفا تبليغاتي‌اند.

 

سياهي زير چشم هيچ ربطي به بي‌خوابي ندارد

بسياري از مردم فکر مي‌کنند علت سياهي زير چشم‌ مي‌تواند تماشاي زياد تلويزيون تا دير وقت يا چند شب نخوابيدن يا زياد با کامپيوتر کار کردن يا... باشد.در واقع خيلي از مردم فکر مي‌کنند اگر زير چشم‌هايش سياه است به دليل طرز زندگي آنهاست اما بايد بدانيد اين باور اصلا درست نيست. شما هيچ تقصيري در سياهي زير چشم‌هاي‌تان نداريد،آنها به دليل کم‌خوابي يا استرس يا کار زياد يا... به وجود نيامده‌اند. دليل سياهي زير چشم‌ها چيزي شبيه کبود شدن دست يا پاست و در واقع به دليل رگ‌هاي خوني بسيار ريزي است که زير پوست ظريف اين قسمت قرار دارد.

 

دورچشم سياه‌ها توجه کنند

برخي پزشکان هم اعتقاد دارند سياهي دور چشم مشکلي است که بيماري محسوب نمي‌شود و يک صفت ارثي غالب است و اگر يکي از والدين به اين مشکل دچار باشند معمولا نصف فرزندان آن خانواده نيز به اين مشکل دچار مي‌شوند. البته در بعضي از مواقع نيز والدين دچار سياهي دور چشم نيستند اما فرزندان آنها دچار اين مشکل هستند و به دليل ارثي بودن اين مشکل درماني دائم براي آن وجود ندارد البته مصرف بعضي کرم‌ها براي تيرگي دور چشم تا حدي مفيد است اما به طور کامل اين مشکل را برطرف نمي کند. توصيه مي‌شود افراد از عينک آفتابي جهت محافظت از چشم و پوست اطراف چشم و پلک‌ها استفاده کنند و استفاده از مرطوب‌کننده را هم فراموش نکنند.

 

درمان دائم سياهي دور چشم چيست؟

دور چشم درجاتي دارد و بايد گفت افرادي که داراي پوستي تيره هستند معمولا تيرگي دور چشم آنها بيشتر است و سياهي دور چشم افرادي که پوست روشني دارند کمتر است ولي به هر صورت از آن مشکلاتي است که مي‌تواند حسابي آزاردهنده باشد. همه کساني که اين مشکل را دارند هميشه به دنبال راه‌حل‌هايي براي از بين بردن اين مشکل هستند. براي از بين بردن اين مشکل از راه‌حل‌هاي مختلفي وجود دارد. يکي از راه‌حل‌هاي اساسي جراحي زيبايي اين قسمت است، البته با ليزر هم مي‌توان اين سياهي‌ها را کمتر کرد. ليزر با تحريک و توليد کلاژن پوست را جوان مي‌کند و سياهي‌ها را از بين مي‌برد، البته اين روش هزينه نسبتا بالايي دارد و مي‌تواند خطرهايي هم داشته باشد.

منبع:مجله سيب سبز

http://www.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 92
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 223
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 336
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 602
  • بازدید ماه : 602
  • بازدید سال : 19,913
  • بازدید کلی : 4,765,432
  • کدهای اختصاصی
    pr checker