loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 787 چهارشنبه 05 تیر 1392 نظرات (0)
fanimani.rozblog.com

مصاحبه جالب وخواندني با شاهرخ استخري

شاهرخ استخري جوان بسيار مستعد و 27 ساله اي که به تازگي وارد عرصه ي هنر و بازيگري شده و به گفته ي خودش الف باي بازيگري رو خيلي خوب و نزد اساتيد بزرگي اموخته,جواني با انگيزه دوست داشتني و مودب که از گفت و گو با او بسيار لذت برديم.

 

بخوانيم مصاحبه با شاهرخ استخري

از يک رزومه شروع کنيم:
-اولين کارم در عرصه ي بازيگري يک نقش کوچکي بود در تئاتر اسب هاي اقاي محمد رحمانيان که سال 81-82 بازي کردم بعد يک دوره ي بازيگري هم ديدم زير نظر خانم نصيرپور و اقاي پيام دهکردي و اقاي هدايت هاشمي که هم در دوره ي مقدماتي و هم در دوره ي پيشرفته شرکت کردم و 5 تا کار کوتاه هم بازي کردم که بعضي هاشون براي جشنواره ها بود و زياد هم مهم نبودند ولي اولين کار بلند تصويري هم تلخون بود که نقش اصلي رو بازي ميکرديم با سياوش خيرابي و مجيد سالم که دوست دارم اسمش رو ببرم و اميدوارم موفق تر بشه و بعد از اون هم خود اقاي اميني من رو به اقاي مقدم براي فيلم پريدخت معرفي کردند
رشته ي تحصيلي ات چيه؟
- مهندسي صنايع برنامه ريزي و تحليل داده ها و سيستم ورودي 78
مهندسي صنايع برنامه ريزي و تحليل داده ها وسيستم چه ربطي داره به بازيگري؟
- هيچ ربطي نداره......تقريبا" سال اخر دانشگاه بودم که کار تئاتر اسب ها رو بازي کردم
از قبل علاقه داشتي؟
-از بچگي ولي يادمه روم نميشد بروم جلوي دوربين
آقاي اميني چي توي شما ديدند که براي اولين حضورتون يکي از نقشهاي اصلي رو بهتون پيشنهاد دادند؟
- آقاي اميني يک شخصيه که واقعا" دغدغه ي معرفي بازيگر داره من ميتوانم يک ليست بلند بالا از بازيگر تا عوامل پشت صحنه نام ببرم که اقاي اميني براي اولين بار معرفي شون کرده
اولين جرقه براي بازيگر کي در ذهنتون زده شد؟
-به دليل حساسيت خانواده ام به تحصيل سال اخر بود که چند اموزشگاه رفتم براي ثبت نام بازيگري و حداقل کاري که ميتونستم انجام بدهم اين بود که يک دوره ي اموزشي ببينم و اينکه با يک سري جوون در يک موسسه باشي و بين اون همه جوون مستعد بازي کني و با اونها تمرين ميکني چرا از بين اون همه جوون شاهرخ استخري شد؟
- خيلي ها هم شدند ولي خيلي هايي که نشدند اميدوارم بشوند چون ما ديديم که چه استعدادهايي دارند ولي خودم واقعا" نميدونم شايد خدا خواسته من تو اين زمان وارد اين عرصه بشوم نه شش سال قبل و چقدر خوب
اگه پدرتون به درس خواندنتون علاقه داشت چرا نرفتيد دنبال تحصيلات رشته ي هنر؟
- اتفاقا" رفتم براي فوق ليسانس رشته ي هنر رو امتحان دادم ولي رتبه ام شد 400 و نتونستم چون نخواندم.


از کدوم بازي که انجام دادي راضي تري؟
- فقط تلخون
دوتاي ديگه چطور؟
- کار خوبي بودند اما من از بازي خودم راضي نبودم
سکوي پرتابتون کدوم يکي از اين فيلم ها بود؟
- قطعا" تلخون
نظرت راجع به سريال هاي مناسبتي چيست؟
- سريال پريدخت من هم براي محرم بود اما سريال هاي ماه رمضان و عيد برد بيشتري دارد و در حداقل حالت ممکن بالاي 60 درصد بيننده داره و از لحاظ ديده شدن خيلي خوبه و اگر خوب باشي که خيلي بهتر
فيلم هاي مناسبتي امسال را چه طور ديدي؟
- احساس ميکنم امسال خيلي قوي نبود
چرا توي سينما داريم يک روند رو به رشد رو ادامه ميدهيم ولي اين روند در تلويزيون رو به نزول؟
- نه فکر ميکنم اين يک اتفاق و ممکنه سال بعد سريال هاي قويتري ببينيم
چگونگي وارد شدنتون در سينما براتون مهمه؟
- آره يه چندتا نقش هم بهم پيشنهاد شد ولي سر کار بودم و نتونستم
خودتون کدوم سريال ماه رمضان امسال رو قوي تر ديدي؟
- شرايط توليد سريال ها خيلي متفاوت بود ما زمان زيادي داشتيم و از فروردين تا شهريور روي فيلم کار ميکرديم و به خاطر همين ترجيح مي دهم قضاوت نکنم
چي شد اين کار بهتون پيشنهاد شد؟
- سر کار پريدخت اقاي سيد مهرداد ضيايي از اساتيد تئاتر که حتي من با ايشون سکانس رو در رو هم نداشتم ايشون من رو به اقاي نجاريان معرفي کردند و بعد هم شنيدم که اقاي پيام دهکردي هم درباره ي من با اقاي نجاريان صحبت کردند و اقاي نحاريان هم خيلي پشت من ايستادند تا بالاخره اعتماد اقاي برزيده ي سخت گير رو جلب کردند
و من فکر ميکنم خيلي هم خوب بازي کردي.........حالا به پارتي اعتقاد داري؟
-بله.....
پارتي ميتواند بازيگر رو موفق کنه؟
- تجربه که نشون داده ميتونه البته تا اسم موفقيت رو چي بذاري
خودت که پارتي نداشتي؟
-چرا من بزرگترين پارتيه دنيا رو دارم........خدا
رابطه ات با خدا خيلي قويه؟
- خيلي
مديون کسي يا چيزي هستي؟
-مديون خيلي هام ولي در اين عرصه مديون اقاي اميني هستم که در شرايطي که واقعا" ناميد شده بودم به من اعتماد کردند
بازيگري رو به عنوان يک شغل ميبيني؟
- آره چرا که نه
خيلي ها حتي خيلي از اساتيد بر اين باورند که سينما و بازيگري اصلا" تضمين شغلي ندارد؟
- درست ميگويند اما من نميتوانم شغل ديگري داشته باشم
تعريفت از سوپر استار چيه؟
- سوپر استار بازيگري که فروش رو تضمين ميکنه
ايا در ايران سوپر استار داريم؟
- بله فقط محمدرضا گلزار
دستمزد بالاي سوپر استارهايي چون محمدرضا گلزار ايا حقشونه؟
-آره بيشتر از اين هم حقشونه هرچقدر دلش مي خواهد بايد بگيره
چرا؟
-وقتي يک فيلم رو بازي کنه اون فيلم به خاطر همون سوپر استار حداقل 400 ميليون در تهران ميفروشد
حالا اگر يک زماني به اميد خدا شما خودتون سوپر استار بشين براي بازي در فيلم دستمزد بالا طلب ميکنيد؟
- بله
يعني اگر يک فيلم رو دوست نداشته باشيد به خاطر دستمزد بالاش قبولش ميکنيد؟
-نميخواهم اين طوري باشه من همين الان هم يک تله فيلم بهم پيشنهاد شده با مبلغ خوب ولي قبول نکردم
سينماي تجاري رو مي پسندي يا سينماي منتقد پسند؟
- دوست دارم هر دو دريک فيلم باشه
همچين فيلمي داريم؟
-فکر نميکنم......نميدونم....سگ کشي چقدر فروخت؟
نميدونم اون زمان فکر نميکنم زياد فروخت:
-شوکران چقدر فروخت؟
اون هم فکر نکنم به ميليارد رسيد.............فکر ميکنم اين اواخر دايره ي زنگي قابل قبول بود؟
-آره دايره زنگي خوب بود
خودت دوست داري در کدوم کار بازي کني؟
- هر دو کار رو دوست دارم ولي نقشش هم مهمه
مهمترين عامل براي انتخاب کار چيست؟
- اول کارگردان بعد فيلمنامه به خاطر اينکه من تلخون رو يادمه فيلمنامه کنار بود اصلا" و ديالوگ هاي من اصلا" ديالوگ هاي فيلم نامه نبود و اقاي اميني من و ازاد گذاشته بودند که در مورد نقش کار کنم واقعا" اقاي اميني يک بيوگرافي درباره ي شخصيت به من گفت و بقيه رو به عهده ي من گذاشت و بدترين کار اينه که بگن يک چيز رو حفظ کن و بگن بيا و اين رو بگو
در کارهاي بعدي چه طور؟
-در فيلم پريدخت که فيلمنامه اماده نبود و همونجا سر صحنه مي نوشتند و به ما ميدادند که ما اجرا کنيم با بازيگران ديگه و تجربه ي عجيبي بود براي من و در فيلم مثل هيچ کس فيلمنامه رو دادند و ما کامل خوانديم و من يادمه سکانس تولد نيلوفر بود که من به همراه خانم حنانه شهشهاني بازيگر مقابلم سکانس رو نوع ديگري تغيير داديم تمرين کرديم و به اقاي برزيده نشون داديم و ايشون هم گفتند که به همين شکل اجرا ميکنيم
پس اين سبک رو بيشتر ميپسندي که مشورت کني در کار؟
-اصلا" اگه کارگرداني به من اعتماد بکنه من از جون مايه ميذارم ساعت ها روي فيلمنامه کار ميکنم
الان دغدغه ات سينماست يا تلويزيون؟
-دغدغه ام بازيگري اگر قدم ها رو خوب برداري در همه ي زمينه ها موفق ميشي
چرا تلويزيون انقدر ترس داره که ميگن اگه بياي تو تلويزيون انگار دم دستي شدي؟
-خودمم هنوز نميدونم که چرا به يکي اين طوري ميگن ولي چون تلويزيون يک رسانه ي قدرتمند است نميشه ازش غافل شد
براي خودت تئاتر و تلويزيون و سينما رو اولويت بندي نميکني؟
-اگه بخواي از کار بازيگري ت لذت ببري فقط تئاتر چون تئاتر اجرا کردم مزه اش زير زبونم مونده
اخرين تئاتري که ديدي کي بود؟
-قبل از کار مثل هيچ کس يک سال قبل تئاتر کلبه ي عمو تم اقاي بهروز غريب پور اما در حين کار چند نمايشنامه خواني ديدم
چرا تئاتر انقدر مظلومه؟
-اولا" تبليغات روش خيلي ضعيفه و سالن خيلي کم داريم و به دليل تعدد کار مدت اجرا کار هم مياد پايين در کار مثل هيچ کس انتخاب بازيگر بر عهده ي چه کسي بود؟
-به عهده ي اقاي نجاريان برنامه ريز و دستيار اول کارگردان بود که خودشون هم در کارهاي درخشان بازي کردند و کانديد هم بودند و ايشون بسيار بازي رو ميفهمه و اگر هم کارگرداني کنه خيلي خوب اين کار رو انجام ميده
شاهرخ استخري مينويسه؟
-من مينويسم ولي هنوز اعتماد بنفس کافي رو ندارم من داستان کوتاه مينويسم و فيلمنامه کوتاه هم مينويسم ولي اگر بهم اعتماد کنند چون ما هم نسلي هاي خودمون رو بهتر ميشناسيم ميدونم که چي دوست دارند حداقل در ديالوگ هاي خودم بهم اعتماد کنند
اگر از نقشت در مثل هيچ کس راضي نبودي چرا بازي کردي؟
-خب يک سريال مناسبتي اي بود که خيلي دوست داشتم درش بازي کنم بعدش هم ادم در ابتداي کار فيلم هايي رو بازي ميکنه که شايد دوست نداشته باشه و من در اين سريال فقط ديده شدم
اگر الان با اين شرايط و جايگاهي که داري بازهم همين نقش رو بهت پيشنهاد بدهند بازي نميکني؟
-نه قطعا" بازي نميکنم
الان که ديگه اول کار نيستي؟
-چرا هنوز هم اول کار هستم تو سينما که اول اول کارم
کي به اون جايگاه ميرسي؟
-نميدونم ميتونم مثال بزنم اقاي فروتن رو که وقتي رسيدند به فيلم هاي مرسدس و قرمز و بعد شب يلدا اون شب يلدا اون جايگاه است
سراغ کارهاي تبليغاتي هم ميري؟
-الان که فکر ميکنم يکم به مشکل برخورده نميدونم اگه يک برند خوبي باشه شايد
تفاوت کيفي سينماي ايران و هاليوود در چيست؟
-به عنوان مثال وقتي در يک فيلم ايراني داريم يک صحنه ي خشونت رو استفاده ميکنيم حتي اگر از يک فيلم خارجي که ديديم تقليد کنيم و عين همون رو بسازيم خيلي بهتر از اين چيزي ميشه که خودمون ميسازيم
چه نقشي رو دوست داري بازي کني؟
-نقشم در تلخون رو خيلي دوست دارم يک ادمي که پر از عقده باشه و يک سري نقش ها هست که من الان اعتقاد دارم در توانم نيست بازي کنم ولي بايد تا چند سال ديگه اون نقش رو بازي کنم چون اگر بازهم نتونم هيچ پيشرفتي نکردم و اصلا" فايده ندارد
توي اين سه کار سه فيلم با يک ويژگي تلخ گونه ي اجتماعي بازي کردي.....فکر نميکني اگه بخواي ادامه بدي در همين سبک بموني؟
-اخه حقيقت تلخه
البته من فکر ميکنم نقش ها رو هم خيلي متفاوت بازي کردي
- تا اخر عمرم هم اگر فيلم تلخ بازي کنم سعي ميکنم نقش ها رو متفاوت بازي کنم
کار طنز هم بازي ميکني؟
-دوست دارم ولي الان نه
طنازي رو بلدي؟
-همه ي ادم ها براي نزديکانشان طنازي بلدند
سيمرغ بلورين؟
-به نظر من بالا ترين جايزه ي ايرانه و خيلي دوست دارم که بگيرمش اگر بگيري دليل بر اين نيست که خيلي خوبي و اگر نگيري اينکه بد باشي نبايد خيلي بزرگش کنم
هاليوود؟
-دوست دارم يک روزي اتفاقي بيفته که بازيگرهاي بتوانند انجا هم کار کنند و موفق باشند مثل ورزش و فوتبال که از يک زمان دريچه براي حضور بازيکنان ايراني در کشورهاي اروپايي باز شد
داستان بازي کردن خانم فراهاني رو در فيلم هاليوودي شنيدين؟
-واقعا" عالي بود من خيلي خوشحال بودم وقتي شنيدم اين اتفاق افتاده چون گلشيفته فراهاني بهترين گزينه بود که ميتونست با رفتنش دريچه رو براي بقيه باز کنه و من اين رو واقعا" توي رويا ميديدم
شما کدوم رو مي پسنديد؟هاليوود يا ايران؟
-هر دوتا رو چون عاشق زبان فارسي هستم
سينماي ايران ابتذال داره؟
-اين حرفها هميشه بوده و اين تفکرات خيلي وحشتناکه و چيزيه که همه جا هست و هنرمندان توي ديدترند و اغراق در موردشون بيشتره
از روي کسي هم مينويسي و الگو برداري ميکني؟
-تا به حال سعي کردم تمام بازيهاي درخشان تاريخ سينما رو ببينم و تمرين کنم
دوست داري شاهرخ استخري رو مقايسه کنند؟
-نه
نميخواهي نقش هات رو با صداهاي مختلف بازي کني؟
-اين يک کار فوق العاده سخته که بخواي 5 ماه با صداي ديگري يک فيلم رو بازي کني ولي دوست دارم و به نظرم خانم مريل استريپ بانوي هزار لهجه يک فوق ستاره است که ميتونست هر نقش رو با يک صدا و لهجه بازي کنه

نظرت درمورد اسامي زير:
بهروز وثوقي:تکرار نشده
عليرضا اميني:واقعا" بهش مديونم خيلي دوسش دارم و در بازي گرفتن استادن
سياوش خيرابي:اولين هم نسلي اي باهاش کار کردم و پارتنر خوب و مستعد من در تلخون
محمد رحمانيان:از قطب هاي نويسندگي و کارگرداني تئاتر در ايران
شاهرخ استخري:از خدا ميخوام يک جايگاه محبوب نزد مردم و اهالي سينما بهش بده
حرف اخر؟
-مرسي از اينکه حرف ها و درد دلهاي ما رو شنيديد اميدوارم به کسي توهين نکرده باشم برام دعا کنيد

 

 

 

شاهرخ استخري , عکس شاهرخ استخري , بيوگرافي شاهرخ استخري , زندگي نامه شاهرخ استخري شاهرخ استخري , عکس شاهرخ استخري , بيوگرافي شاهرخ استخري , زندگي نامه شاهرخ استخري fanimani.rozblog.comfanimani.rozblog.comwww.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 142
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 379
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 1,661
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,927
  • بازدید ماه : 1,927
  • بازدید سال : 21,238
  • بازدید کلی : 4,766,757
  • کدهای اختصاصی
    pr checker