loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 562 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)
safapatogh.ir/

بلاهايي که سر موهاي خود مي‌آوريم

نگهداري از مو ,شکسته شدن تار موها

 

با اينکه نگهداري از مو کار دشواري نيست اما بعضي وقت ها کارهايي با موهاي خود مي کنيم که به جاي رسيدگي، موجب آسيب ديدن آنها مي شوند و خودمان هم از آن خبر نداريم. در اينجا راه هاي جلوگيري از اين آسيب ها را معرفي کرده ايم.

 

استفاده از وسايل قديمي

همه ما دوست داريم شانه و برس هاي خود را از انواع ميکروب هاي احتمالي، چربي و موهاي اضافه تميز کنيم. براي اين کار بايد حتما پس از هر بار استفاده از شانه، موهاي موجود در آن را بيرون بريزيم. سپس، هرماه يکبار شانه و برس را با جوش شيرين و آب تميز بشوييد. براي اين کار، همه جاي شانه را داخل محلول جوش شيرين و آب بگذاريد و اجازه دهيد چند دقيقه بماند. سپس با دقت و کامل آن را آبکشي کنيد. جوش شيرين باعث مي شود تا همه چربي ها و ميکروب هاي باقي مانده در لاي دندانه هاي شانه يا برس از بين بروند.

 

لاستيک زبر

بهترين کش پلاستيکي براي موها آنهايي است که روکش پارچه اي دارند. کش هاي لاستيکي باعث شکسته شدن تار موهاي شما مي شود. بهتر است براي بستن موهاي خود و جمع کردن آنها از صورت خود، از انواع کليپس يا سنجاق سر استفاده کنيد. کش مو به طور کلي باعث آسيب ديدن و شکستن موها مي شوند.

 

سشوار کردن با داغ ترين درجه

حرارت بسيار بالا باعث از بين رفتن آب موها و خشک شدن آنها مي شود و موها بسيار زبر و سوخته به نظر مي رسند. بايد تا حد امکان از حرارت ضعيف دستگاه خشک کن استفاده کنيد. اما از کجا بدانيد حرارت سشوار بالا است؟

 

سشوار را روي درجه متوسط قرار دهيد. پشت دست خود را جلوي باد آن بگيريد. اگر پوست دستتان اذيت نشد، درجه آن مناسب است. حرارت داغ و دايمي موهاي شما را از بين مي برد. در ضمن، هنگامي که مو کاملا خيس و آبدار است آن را سشوار نکشيد. آن را با حوله تا حدي خشک کنيد تا فقط نم‌دار باشد سپس با درجه متوسط براشينگ کنيد.

 

دير به دير کوتاه کردن موها

موها، مدتي پس از کوتاهي دچار موخوره مي شوند. اين موخوره باعث نازک و ضعيف شدن سر موها مي شود. بنابراين، براي اينکه موهاي سالم و زيبايي داشته باشيد، هر ماه حدود 1.5 سانتي‌متر از نوک موها را قيچي کنيد. اگر قصد بلند کردن موهايتان را داريد اين کار را هر دوماه يکبار انجام دهيد. موهاي مرده هيچ تاثيري در بلندي موهاي شما ندارند. پس بهتر است آنها را کوتاه کنيد تا جلوي رشد موهايتان را نگيرد.

 

خشن رفتار کردن با موهاي خيس

موها وقتي خيس هستند خيلي راحت تر آسيب مي بينند. بنابراين اگر با شانه يا برس هايي که دندانه هاي ريز دارد آن را شانه کنيد به آن آسيب مي زنيد. براي اين منظور بهتر است وقتي مو خيس است با شانه دندانه درشت اين کار را انجام دهيد. اين موضوع در مورد حوله هم مصداق دارد. خيلي خشن و محکم آب موهاي خود را نگيرد. با حوله نرم خيلي آرام اين کار را انجام دهيد.

 

شانه کردن از ريشه به پايين

اگر از همان ابتدا موهاي خود را از ريشه به پايين موها شانه کنيد، باعث آسيب ديدن و کنده شدن آنها مي شويد. براي جلوگيري از اين کار، موهاي خود را به چند دسته تقسيم کنيد. با دست، بالاي موها را بگيريد و از پايين دست تا آخر موها را شانه کنيد سپس کمي دست خود را بالاتر بياوريد و دوباره شانه کنيد و اين کار را تا ريشه تکرار کنيد. به اين ترتيب گره هاي پايين مو بهتر باز مي شوند و با يکبار شانه زدن از بالا به پايين باعث کنده شدن موهاي خود نمي شويد.

 

پوشاندن مو با انواع محصولات ترميمي

آخرين چيزي که بايد به آن توجه کنيد، حفظ چربي مو است. اگر سر خود را با انواع محصولات ترميمي و تقويتي بپوشانيد جاي نفس کشيدن براي مو نمي گذاريد و نمي تواند به خوبي سرم هاي تقويتي را به خود جذب کند. براي استفاده از مثلا سرم هاي براق کننده مو، ابتدا آنها را کف دست خود بريزيد، دست ها را به هم بماليد و سپس روي موها بکشيد تا حجم زيادي از آن يک جاي مو جمع نشود.

 

استفاده زياد از مواد شيميايي

انواع مواد شيميايي موجود در بازار براي بدن و موهاي انسان ضرر دارند و اين در مورد مواد شيميايي مخصوص موها نيز صادق است. زياد رنگ کردن، کراتينه کردن و صاف کردن مو باعث آسيب ديدن و شکستن موها مي شود. سعي کنيد تا حد امکان فاصله استفاده از مواد شيميايي را به حداقل کاهش دهيد. بعلاوه، هميشه پيش از رنگ، کراتينه يا صاف کردن موهاي خود با مواد تقويتي به موهاي خود رسيدگي کنيد تا کمتر آسيب ببينند.

 

شامپوي مناسب با مو

بيشتر مردم تصور مي کنند بايد هميشه از يک شامپو براي موهاي خود استفاده کنند. اما اين درست نيست. بايد هر بار که تغييري در موهاي خود ايجاد مي کنيد، مثلا دکلره، هايلايت يا رنگ مي کنيد، شامپوي مناسب آن مو را تهيه و استفاده کنيد.

منبع:برترين ها

http://www.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 75
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 339
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 856
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,122
  • بازدید ماه : 1,122
  • بازدید سال : 20,433
  • بازدید کلی : 4,765,952
  • کدهای اختصاصی
    pr checker