loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 3756 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

safapatogh.ir/

روش هاي زيبايي 7 آرايشگر برجسته تهران

روش هاي زيبايي,آرايشگر برجسته

 

سراغ 7 آرايشگر ماهر در آرايشگاه‌هاي تهران رفتيم تا از آنها بخواهيم بايد‌ها و نبايدهاي زيباتر بودن را به ما بياموزند؛ نکته‌هايي که فقط مي‌توان از زبان متخصصاني شنيد که سال‌هاست در اين حوزه فعاليت مي‌کنند و راه‌هاي زيبايي را فهميده‌اند و مي‌دانند کدام روش به زيبايي لطمه مي‌زند.

 

پروانه دانايي: کارشناس آرايشگري در گريم و ميکاب

 

براي آرايش چشم چه کنيم؟

1- اگر چشم‌هاي شما درشت است درون چشم‌هايتان را سرمه يا مداد بكشيد زيرا چشم‌ها را بسيار جذاب مي‌كند مي‌توانيد خط چشم كلفت بكشيد و اگر مژه‌هاي شما كوتاه است از مژه مصنوعي استفاده كنيد اگر روي پلك‌ها را يك سايه سبز خوش‌رنگ بزنيد و بالاي پلك‌ها را و زير ابرو را سايه شيري بماليد جذاب خواهد شد.

 

2- اگر مژه‌هايتان كوتاه است يك‌بار ريمل بزنيد صبر كنيد تا ريمل خشك شود و سپس يك لايه‌ ديگر روي آن بزنيد همچنين براي پاك كردن آرايش چشم به جاي شيرپاك‌كن از چشم‌پاك‌كن دو فاز استفاده كنيد اگر چشم پا‌ك‌كن نداشتيد از شامپو بچه استفاده كنيد.

 

پريسا اويس قرن، کارشناس آرايشگري در کوپ و کوتاهي مو

 

براي حالت دادن موها چه کنيد

3- استفاده از انواع نرم‌كننده‌ها و آبرسان‌ها بعد از شامپو براي مو ضروري است چون موها در اثر استفاده تنها از شامپو خشك و شكننده مي‌شوند اما به خاطر داشته باشيد كه نرم‌كننده را فقط به ساقه مو بماليد نه ريشه موها. بعد از استفاده از نرم‌كننده‌ها موها را با آب نسبتا سرد بشوييد تا موهايتان نرم و براق باقي بماند.

 

4- هرگز از درجه تند و خيلي گرم سشوار براي حالت دادن به موها استفاده نشود چرا که باد داغ مي‌تواند حسابي به موها آسيب برساند وموها را آسيب‌ديده و شکننده‌ کند؛همچنين اگر مي‌خواهيد موها درخشنده‌تر شوند و حالت خود را بهتر نگه دارند، در انتها کمي باد سرد به موها داده شود.

 

5-بعضي از خانم‌ها براي زيباتر شدن، مهره‌ها يا وسايل تزئيني را به موهايشان اضافه مي‌کنند اما بايد بدانيد اضافه كردن مصنوعات تزئيني در درازمدت مي‌تواند احتمال صدمه به موها را افزايش دهد.

 

6- اگر موهاي خيلي پرپشت داريد از آرايشگرتان بخواهيد موهاي پشت سرتان را خيلي خرد نکند زيرا بهتر است در ناحيه پشت سر موها يك مقدار يكدست‌تر باشند تا هم مدل خود را بهتر نشان دهند و هم آرايش آنها آسان‌تر شود.

 

7- به هيچ وجه به آرايشگرتان اجازه ندهيد که موهاي شما را با تيغ كوتاه کند هرچند ممكن است در ابتدا موها زيباتر به نظر برسد اما عوارض جانبي بدي نصيب موهاي شما خواهد شد؛ عوارضي چون موخوره، ضخيم شدن نوك مو و... .

 

8- اگر احساس مي‌کنيد موهايتان نرم و نازك و كم حجم شده توصيه مي‌کنيم هرشب با يك برس معمولي با دندانه درشت به آرامي آنها را شانه كنيد. با اين كار جريان خون در اطراف پياز مو جريان پيدا مي‌كند و رشد مو تحريك مي‌شود.

 

9-به هيچ وجه موهايتان را خيلي محکم نبنديد يا سراغ مدل‌هايي که احتمال آسيب رساندن به موها را دارند، نرويد مثلا دم‌اسبي كردن موها با استفاده از كش‌هاي محكم صدمه زيادي به موها مي‌زند. همين كشيدن موها مي‌تواند منجر به ريزش مو هم شود. از طرف ديگر يادتان باشد هرگز موهاي خيس را دم‌اسبي نكنيد زيرا موهاي خيس بسيار آسيب‌پذيرترند و ممکن است به راحتي کنده شوند.

 

10- اگر موهاي کم‌پشتي داريد به هيچ وجه نبايد موها را يکدست كوتاه كنيد بلکه بهتر است در ناحيه جلوي سر موها را كوتاه و خرد کنيد تا حجيم‌تر به نظر برسند و کم‌پشتي به چشم نيايد.

 

11- هنگام انتخاب مدل مو حتما بايد به فرم و حالت صورتتان توجه کنيد مثلا صورت‌هايي كه پيشاني بلند دارند بهتر است سراغ مدل‌هاي چتري يا مدل‌هايي بروند که موها روي صورت ريخته مي‌شود.

 

12- وقتي جلوي موها خرد شود و حالت چتري پيدا کند و روي پيشاني ريخته شود نه تنها صورت جذاب‌تر و شاداب‌تر مي‌‌شود بلکه سن نيز بسيار کمتر جلوه مي‌کند.

 

13- وسايل حالت‌ دهنده و داغ به راحتي به موهاي شما آسيب مي‌زنند؛ بنابراين توصيه مي‌کنيم حتما قبل از براشينگ و اتو از مواد و محافظ‌هاي مو ‌و محلول‌هاي ‌آبرسان استفاده کنيد تا حرارت سشوار يا اتو با واسطه اين مواد به موها برسد و آسيب‌ کمتري به موها وارد ‌کند.

 

14- اگر مي‌خواهيد موها وز نشود يا بعد از سشوار حالت خود را بهتر حفظ کند و درخشنده‌‌تر به نظر برسد، بعد از براشينگ از سرم كريستال استفاده کنيد البته حواستان باشد كه بيشتر سرم را به نوك موها بزنيد.

 

نگار کلهري، کارشناس آرايشگري و کاشت ناخن

 

با ناخن‌هاي کاشته چطور رفتار کنيد

15- اگر ناخن‌هاي کاشته‌شده داريد از آستون براي پاك كردن لاك استفاده نكنيد چرا که آستون حلال مواد است و مي‌تواند به کاشت ناخن‌هاي شما آسيب برساند و بهتر است از لاك‌پاك‌كن‌هاي مخصوص استفاده كنيد.

 

16- توصيه مي‌کنيم براي كوتاه كردن ناخن كاشته شده از ناخنگير استفاده نكنيد زيرا ناخنگير مي‌تواند به راحتي به ناخن‌ها آسيب بزند و باعث شكسته شدن آنها شود. بهتر است به جاي ناخنگير از سوهان ناخن براي کوتاه کردن و آرايش كردن آنها استفاده کنيد.

 

17- هنگام شست‌وشو مثلا ظرف شستن براي مراقبت از ناخن‌هاي کاشته‌شده حتما از دستکش استفاده کنيد تا ناخن‌ها را از هرگونه آسيب‌ احتمالي حفظ کنيد.

 

18- اگر بعد از کاشت ناخن در اثر ضربه ناخن شما شکست به هيچ عنوان خودتان آن را ترميم نکنيد و به فکر چسباندن آن با چسب نباشيد براي ترميم آن به آرايشگاه برويد و از يک متخصص اين كار کمک بخواهيد زيرا ناخن‌هاي کاشته‌شده اگر شکسته شود بهترين مکان براي رشد قارچ‌هاست.

 

فاطمه کريمي، کارشناس آرايشگري در طراحي ابرو

 

ابروها را چطور برداريد

19- چشم‌هاي افتاده بهتر است ابروهايي نسبتا به حالت 8 داشته باشند كه اين مدل خطاي ديد ايجاد مي‌کند و باعث مي‌شود افتادگي چشم به نظر نيايد.

 

20- براي چشمان ريز بايد نسبتا ابروها پهن و صاف رو به بالا باشد. همچنين اين افراد نبايد سراغ ابروهاي بلند بروند چرا که ريزي چشمانشان بيشتر مشخص مي‌شود.

 

21- اگر ابروهاي تنکي داريد يا به دليل ديگري ترجيح مي‌دهيد ابروها را پر نشان دهيد براي پر کردن آنها از مداد استفاده نکنيد بلکه بهتر است از سايه ابرو استفاده كنيد.

 

22- اگر مي‌خواهيد هنگام اصلاح صورت درد کمتري را تحمل کنيد قبل از اصلاح بهتر است صورت خود را با هيچ مواد شوينده‌اي نشوييد.

 

23- براي جوش نزدن، با الكل سفيد بعد از اصلاح پوست را ضدعفوني کنيد.

 

24- ما آرايشگرها براي اصلاح صورت بيشتر وکس را توصيه مي‌کنيم تا بند، چرا که با وكس يك لايه‌برداري سطحي نيز براي پوست انجام مي‌شود و پوست طراوت بيشتري مي‌گيرد البته يادتان نرود که حتما بعد از وكس از لوسيون‌هاي ضدالتهاب استفاده كنيد.

 

25- اگر پوست خيلي حساسي داريد براي اصلاح صورت از وکس استفاده نکنيد و سراغ همان راه‌هاي قديمي مثل بند برويد.

 

26- توصيه مي‌کنيم تا نيم ساعت بعد از وكس از مواد آرايشي استفاده نكنيد.

 

بهتر است در خانه صورتتان را وکس نکنيد چون ممکن پوست را بسوزانيد و تاول ايجاد کنيد همچنين اگر وکس را بد از روي پوست بلند كنيد کبودي ايجاد مي‌شود. بعد از وکس نيز بهتر است از لوسيون ضدالتهاب و ضدجوش استفاده كنيد.

 

27- هنگام اصلاح صورت از پاكيزه بودن نخ اصلاح و بيش‌بند مطمئن شويد و همچنين براي پيشگيري از جوش صورت از آرايشگر بخواهيد نخ را آغشته به الكل کند و سپس از آن استفاده کند و بعد از اصلاح هم براي جلوگيري از التهاب و جوش از پماد بتامتازون يا ژل‌هاي ضدجوش استفاده کنيد، البته براي پوست‌هاي چرب مي‌توانيد از آب‌خيار هم استفاده كنيد تا حرارت و التهاب پوست‌تان گرفته شود.

 

عسل عرب‌زاده، کارشناس آرايشگري در رنگ و مش

 

چگونه به رنگ موي دلخواه برسيد

28- گاهي پيش مي‌آيد بعد از رنگ کردن مو با هاله قرمزي که در رنگ وجود دارد مشکل داريد و مي‌خواهيد اين قرمزي را به طريقي از بين ببريد؛ در اين حالت بايد موها را رنگساژ کنيد، رنگساژ يعني رنگ ضعيفي که با آب رقيق شده‌است. بايد يک پايه رنگ نرمال(بين 5 تا 7) يا دودي يا زيتوني را انتخاب کنيد بعد آن را با آب و اکسيدان مخلوط کنيد تا رنگ حالت ماست رقيقي را پيدا کند، حالا آن را به موها بزنيد و حدود 10 تا 20 دقيقه صبر کنيد و بعد موها را بشوييد.

 

29. اگر در رنگ موهايتان هاله زرد نامطلوبي وجود داشته باشد باز با رنگساژ مي‌توانيد آن را از بين ببريد؛ رنگي که بايد براي اين‌کار انتخاب کنيد يک پايه رنگ نرمال به همراه کمي رنگي با پايه عسلي يا صورتي است؛ حتما بايد همراه رنگ نرمال کمي از پايه رنگ قرمز هم استفاده کنيد چون در غير اين صورت ممکن است رنگ‌ موها بعد از رنگساژ به سبزي بزند.

 

30. اگر براي رنگ موهايتان از رنگ‌هاي فانتزي مثل قرمز و بنفش و... استفاده کرده‌ايد براي پايدار کردن آن بايد بعد ازيک هفته تا 10 روز از رنگ کردن و وقتي هنوز موها چندان رنگ خود را از دست نداده‌اند، آنها را رنگساژ کنيد تا رنگ ثابت شود.حواستان باشد که بعد از 15تا 20 روز رنگساژ ديگر فايده‌اي ندارد و براي به‌دست آوردن همان رنگ قبلي بايد مجددا موها را کامل رنگ کنيد.

 

31. اگر موهاي تيره‌اي داريد و مي‌خواهيد آنها را روشن کنيد تنها راه دکلره يا دکوپاژ(دکلره ضعيف) بامواد شيميايي است تا اين مواد بتوانند رنگ تيره را از موها بيرون بکشند.البته مسلم است که ماده شيميايي به راحتي هم به موها و هم به پوست کف سر آسيب مي‌زند اما براي کم کردن اين آسيب 2 توصيه داريم؛ يکي اينکه حتما اين کار در آرايشگاه و توسط فرد متخصص انجام بگيرد و ديگر اينکه آرام آرام رنگ موها را روشن کنيد مثلا هر بار فقط چند درجه موها را روشن کنيد تا به مرور به رنگ دلخواه برسيد، به يکباره روشن کردن موها مي‌تواند بسيار آسيب زننده باشد.

 

پروانه دانايي، کارشناس آرايشگري در گريم و ميکاپ

 

اصولي‌ترين تکنيک‌هاي آرايشي را بخوانيد

32. اگر مي‌خواهيد کرم‌پودر به خوبي روي پوست‌تان بخوابد زير كرم پودر پرايمر بزنيد پرايمر كرمي است كه مثل بتونه عمل كرده و تمام خطوط و منافذ پوست را پر و سطح پوست راصاف و آماده براي زدن كرم‌پودر مي‌كند و در ضمن باعث دوام بيشتر آرايش روي پوست مي‌شود.

 

33. براي اينکه رنگ سايه خود را بهتر نشان دهد روي پلك‌ها اول يك لايه پودر بزنيد بعد سايه چشم استفاده کنيد و در نهايت روي سايه خط چشم بكشيد.

 

34. توصيه مي‌کنيم دور چشم به جاي مداد چشم از خط چشم‌هاي ضدآب استفاده كنيد؛ همچنين ريمل‌‌ هاي ضد آب پايداري بيشتري خواهند داشت.

 

35. براي آرايش لب‌ها روي لب‌ها اول پودر بزنيد سپس مداد لب بکشيد بعد رژ لب بزنيد و در نهايت کمي براق‌کننده لب بماليد.

 

36. از رژلب‌هايي استفاده كنيد كه خاصيت مرطوب‌كنندگي دارند.

 

37. رژ لب‌هايي كه رنگ‌هاي نزديك به رنگ پوست صورت دارند لب‌ها را بزرگ‌تر نشان مي‌دهد.

 

38. اگر رنگ پوست‌تان زرد است بهتر است از رژ لب‌هايي كه رنگ‌هاي كرم دارند استفاده كنيد.

 

39. در طول روز بهتر است از رژ لب‌هاي رنگ طبيعي استفاده كنيد و رژ لب‌هاي پررنگ‌تر را بعدازظهرها وشب‌ها مورد استفاده قرار دهيد.

 

40. مهم است كه رنگ ريمل واقعا سياه باشد اگر احساس كرديد كه بيشتر خاكستري است تا مشكي از خريد آن منصرف شويد. اگر موهاي روشن يا تيره‌تر داريد مي‌توانيد از ريمل قهوه‌اي استفاده كنيد چون اين رنگ حالت طبيعي‌تر به شما مي‌دهد.

 

نگين ذهيبي، کارشناس آرايشگري دراپيلاسيون و اصلاح

 

آنچه بايد درباره اپيلاسيون بدن بدانيد

41. پيشنهاد مي‌کنيم براي اصلاح موهاي زائد از دستگاه‌هاي اپي‌ليدي استفاده نکنيد چرا که بسيار پيش مي‌آيد که موهاي اصلاح شده با اپي‌ليدي هنگام رشد مجدد به زير پوست برمي‌گردند و نه‌تنها موجب ناهمواري سطح پوست مي‌شوند بلکه گاهي هم جاي لک ايجاد مي‌ کنند و اين لك‌ها خيلي راحت و به طور طبيعي از بين نمي‌روند.

 

42. فرق بين موم دائم و طبيعي: اين روزها در آرايشگاه‌ها بسياري از آرايشگرها به مشتريان‌شان پيشنهاد مي‌کنند براي اپيلاسيون بدن از موم دائم استفاده کنند که مسلما قيمت بالاتري هم دارد اما ما توصيه مي‌کنيم که براي اپيلاسيون از همان موم طبيعي استفاده كنيد، چون چسبندگي زياد موم‌هاي دائم مي‌تواند به پوست‌ آسيب برساند چرا که فرق موم‌هاي دائم با موم‌هاي طبيعي اين است که آنقدر قدرت چسبندگي بالايي دارند که با يک‌بار استفاده تمام موها و حتي موهاي خيلي ريز را ريشه‌کن مي‌کنند و در نتيجه همين ريشه‌کن شدن رويش موها به تعويق مي‌افتد نه اينکه به طور کامل موها را از بين ببرد.

 

43- اپيلاسيون باعث افتادگي پوست نمي‌شود.

 

44- قبل از اپيلاسيون حمام نكنيد.

 

45- سعي كنيد بعد از اپيلاسيون كاري نكنيد كه بدن تعريق كند چون باعث حساسيت و جوش مي‌شود. لباس تنگ نپوشيد چون باعث جوش‌هاي زيرپوستي مي‌شود.

 

46- حتما بايد توجه شود در سالن اپيلاسيون از ظرف‌هاي يک‌بار مصرف، موم جدا و کاردک و پارچه مجزا براي هر فرد استفاده شود. بهتر است در مناطقي که موهاي ضخيم و پوستي حساس دارند (ناحيه تناسلي و زيربغل) به جاي پارچه يا زرورق و کاغذ از پدهاي مخصوص استفاده شود. پارچه‌هاي مصرفي بهتر است از انواع هيپوآلرژيک باشند و جنس خشن نداشته باشند.

 

پرديس شيري، کارشناس آرايشگري در رنگ و مش

 

موهايتان را چه رنگي کنيد

47- اگر بخواهيم رنگ‌هاي متداول امسال را بگوييم بايد به رنگ‌هايي چون بلوندهاي عروسكي همراه با لايت اشاره کرد. همچنين رنگ‌هايي با تركيب مسي، ماهاگوني، شرابي همراه با لايت‌هاي سايه روشن، لايت‌هاي فانتزي و چند رنگ و با كنتراستي ملايم مي‌تواند بسياري از سخت‌پسندان را راضي کند.

 

48- حتما از ماسك‌هاي ترميم‌كننده براي موهاي رنگ شده استفاده كنيد چون به شما كمك مي‌كند تا رنگ‌هاي درخشان‌تري را براي موهاي خود تجربه كنيد.

 

49- اگر موهاي كم‌پشتي داريد از رنگ‌هاي خيلي روشن و خيلي تيره خودداري كنيد زيرا اين نوع رنگ‌ها موهاي شما را کم‌حجم‌تر نشان مي‌دهد.

 

50- از استفاده مكرر دكلره روي موهاي ضعيف خودداري كنيد و اگر بارها دكلره پشت هم را امتحان كرده‌ايد، براي شب عيد به فكر يك كراتينه خوب باشيد.

منبع:مجله سيب سبز/برترين ها

http://www.beytoote.com

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 148
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 375
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 1,437
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,703
  • بازدید ماه : 1,703
  • بازدید سال : 21,014
  • بازدید کلی : 4,766,533
  • کدهای اختصاصی
    pr checker