loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 3922 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

safapatogh.ir/

راهنماي قدم به قدم آرايش چشم

آرايش چشم,آرايش صورت,زيبايي چشم‌ها

 

چشم‌ها همان قدر که حساس هستند، همان قدر تاثيرگذارند. با چشم خيلي حرف‌ها را مي‌شود گفت و مي‌شود شنيد که هيچ جور ديگري بيان آن ممکن نيست.

 

در آرايش صورت سخت‌ترين قسمت ماجرا، آرايش چشم‌هاست و بيشتر خانم‌ها بيشتر از همه در همين منطقه مشکل دارند تا جايي که بيشتر اوقات مجبور مي‌شوند چشم‌ها را ناديده‌ بگيرند.

 

قدم اول: مژه‌ها

شايد در نگاه اول دستگاه فرمژه کمي ترسناک به نظر بيايد ولي آنقدرها خطرناک نيست؛ اگر کمي دقت کنيد آسيبي به مژه‌ها وارد نمي‌شود در حالي که واقعا مي‌تواند به فر دادن مژه‌ها کمک کند و باعث شود هم چشم‌ها خود را بيشتر نشان دهند و هم سايه چشم بهتر روي پلک بخوابد.

 

نکته: هيچ‌گاه نبايد مژه‌هاي پلک پايين خود را فر دهيد، چون بسيار حساس هستند و احتمال ريزش آنها خيلي زياد است.

 

1. مستقيم در آينه نگاه کنيد و فرکننده را اطراف مژه‌ها نگه داريد؛ مانند شکل فرکننده را طوري روي مژه‌ها قرار دهيد که تمام آنها را در بربگيرد.

 

2. حالا آرام دسته‌ها را به هم نزديک کنيد تامژه‌ها کاملا در ميان نوار لاستيکي فرکننده به سمت بالا قرار بگيرند.

 

3. فرمژه‌ها را بايد حدود 10 ثانيه روي مژه‌‌ها بسته نگه داريد؛ بعد دسته‌ها را از هم جدا کنيد و آرام از چشم دور کنيد؛ مژه‌ها بايد به سمت بالا فر خورده باشند.

 

همين کار را براي چشم ديگر انجام دهيد.

 

قدم دوم: سايه چشم

اگر براي سايه از برس مناسبي استفاده کنيد، ممکن است ديگر نيازي به خط چشم نداشته‌ باشيد و تنها با سايه چشم‌هايتان شکل دلخواه را به دست آوريد.

 

1. برس سايه را کاملا به سايه آغشته كرده، بعد خيلي ملايم به آن فوت کنيد تا سايه‌هاي اضافي بريزد.

 

2. حالا چشم‌هايتان را کاملا باز کنيد و آرام برس را زير چشم يعني جايي که مژه‌هاي پايين روييده‌اند، بماليد. سايه چشم را به راحتي مي‌توان با نوک انگشت اصلاح کرد يا تغيير حالت داد؛ مثلا اگر فکر مي‌کنيم سايه زير چشم خيلي پهن يا پررنگ شده ‌است با نوک انگشت مدل دلخواه‌تان را به وجود آوريد درست کنيد.

 

3. سرتان را به سمت عقب ببريد تا پلک‌هايتان حالت بسته پيدا کند و بتوانيد به قسمت بيشتري از پلک دسترسي داشته ‌باشيد؛ آرام از گوشه خارجي پلک بالا شروع به سايه‌زدن کنيد.

 

4. حالا با نوک انگشتان‌تان سايه روي چشم را کمي پخش کنيد تا هم حالت يکنواخت‌تري پيدا کند و هم يکدست شود.

 

قدم سوم: خط چشم

نکته: رنگ‌هاي متفاوت خط چشم در بازار وجود دارد که باعث افزايش زيبايي چشم‌ها مي‌شود. استفاده از رگه‌هاي طلايي و سبز باعث مي‌شود تا چشمان شما نافذتر جلوه کنند.

 

1. دوباره چشم‌هايتان را به سمت عقب ببريد تا چشم‌هايتان حالت بسته پيدا کنند.

 

2. با خط چشم مايع خطي از گوشه داخلي چشم به سمت گوشه خارجي بکشيد؛ تا جايي که مي‌توانيد اين خط را نزديك مژه‌ها بکشيد.

 

3. با يک مداد چشم روشن‌تر خطي ديگر بالاي خط چشم مايع بکشيد.

 

4. همچنين مي‌توانيد اطراف چشم يعني گوشه داخلي و اطراف سايه زده شده در گوشه خارجي چشم را با همين مداد رنگ بزنيد تا چشم‌ها حالت خود را بهتر نشان دهند.

 

قدم چهارم: ريمل

1. مستقيم در آينه نگاه کنيد و بعد برس ريمل را در امتداد مژه‌ها بکشيد تاکاملا مژه‌ها حالت بگيرند؛ به ياد داشته باشيد که برس کشيدن به مژه‌هايتان بايد به سمت بالا و خارج باشد تا نگاه شما در ديگران اثر کند و آنها جذب شما شوند. اجازه دهيد تا ريمل‌تان از حالت خيسي خارج شده و خشک شود و بعد اگر کارهاي ديگري را که مدنظر داريد روي چشمانتان انجام دهيد. براي اينکه چشماني مانند يک غزال داشته باشيد، توصيه مي‌کنيم قسمت بيروني چشمتان را با ريمل بيشتري برس بکشيد.

 

2. مژه‌هاي پايين را هم يک لايه ريمل بزنيد؛ اما به هيچ عنوان زياده‌روي نکنيد چون چهر‌ه‌تان را غيرطبيعي نشان مي‌دهد؛ ريمل مژه‌هاي بالا بايد چندين برابر مژه‌هاي پايين باشد.

 

نکته: ريمل از موادي درست مي‌شود که به‌راحتي به باکتري و انگل آلوده شده و قطعا هيچ کدام از ما پذيراي چنين مهمان‌هاي ناخوانده‌اي در چشمان خود نيستيم. اجازه ندهيد کسي از وسايل آرايش مربوط به چشمان شما استفاده کند چون هيچ‌گاه نمي‌توانيد فرچه ريملي را که شخص ديگري از آن استفاده کرده را بشوييد و تميز کنيد.

 

براي اينکه يک نگاه و چشم خاص داشته باشيد، توصيه مي‌کنيم دفعه اول ريمل خود را با رنگ مشکي استفاده کنيد ولي در دفعه بعدي از ريمل‌هاي رنگي استفاده کنيد و ريمل رنگي را هم مثل ريمل مشکي از ريشه تا انتها برس بکشيد. همچنين بهتر است ريمل را 4 ماه پس از باز شدن دور بيندازيد. اگر متوجه شديد که ريمل در حال خشک شدن است يا حجم آن بيش از اندازه سنگين شده باز هم نبايد از آن استفاده کنيد.

منبع: سلامت نيوز

http://www.beytoote.com

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 138
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 379
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 1,641
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,907
  • بازدید ماه : 1,907
  • بازدید سال : 21,218
  • بازدید کلی : 4,766,737
  • کدهای اختصاصی
    pr checker