loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 824 چهارشنبه 05 تیر 1392 نظرات (0)
fanimani.rozblog.com

بيوگرافي و مصاحبه با شهرام قائدي : شاگـرد امين تـارخ

 

 «شهرام قائدي» درشهرستان قيروکارزين ??? کيلومتري جنوب شيراز و در استان فارس به دنيا آمد، از سال ??، ?? به تهران آمد. اولين کار تصويري تلويزيوني‌اش «خودروي پلاک ??» بود و پس از آن در سريال «بازگشت پرستوها» بازي کرد. قائدي اعتقاد دارد، بازيگري‌اش از زيرصفر شروع شده، نه از صفر...او مي‌گويد: بازيگري، مهم‌ترين دغدغه زندگي من است، شايد بدون بازيگري هيچ چيزي برايم قشنگ نباشد.

 

 

 بيوگرافي و مصاحبه با شهرام قائدي

 

 

«شهرام قائدي» از جمله بازيگراني است که توانست در سال‌هاي اخير نام خود را به عنوان يک هنرمند، در جامعه هنري مطرح کند، او از سال ?? در کاراگاه آموزشي «امين تارخ»، فعاليت خود را آغاز کرد و در سال ?? براي خودش يک پا «بازيگردان» شد و در همان سال با کارگردان‌هاي مطرحي چون؛ قطب‌الدين صادقي، گلاب آدينه و... کار کرد، مي‌گويد: «در همان زمان مي‌توانستم بازي کنم، اما آنقدر پختگي در خودم نمي‌ديدم که مقابل دوربين قرار بگيرم، دلم نمي‌خواست به هر قيمتي بازيگر شوم، پس صبر کردم تا بازيگر شدن من در زمان خودش اتفاق بيفتد.»او در ايام ماه مبارک رمضان در سريال پرطرفدار «پنجمين خورشيد» در کنار «حميد گودرزي» به ايفاي نقش پرداخت و نقشي بسيار پررنگ هم از خود نشان داد، شهرام مي‌گويد: در نقش‌هايي که بازي مي‌کنم، اهل کم‌فروشي نيستم و تمام تلاشم را براي هر چه بهتر بازي کردن انجام مي‌دهم.

 

قائدي در رابطه با بازي در سريالهايي که در ايام رمضان تهيه مي‌شود، مي‌گويد: سريال‌هايي که در ماه رمضان پخش مي‌شوند، به دليل معنويتي که در آنها ديده مي‌شود، همواره مورد علاقه من بوده است.

 

او در سال ?? در فيلم سينمايي زيبايي به نام «ارتفاع پست» بازي کرد، در فيلمي از ابراهيم حاتمي‌کيا... پس از آن حضور او در سينما ادامه يافت؛ روز کارنامه، من و نگين دات کام، ماجراهاي اينترنتي (چاي نت)، سرود تولد، قاعده بازي، امضاءشدگان، کلانتري غيرانتفاعي و در نهايت چارچنگولي که البته طي اين سال‌ها، بازي در سريال‌هاي تلويزيوني هم ديديم، که يکي از مهم‌ترين بازي‌هاي تلويزيوني او، «قرارگاه مسکوني» بود، همچنين مسابقه «مسير سبز» که چند سال پيش روي آنتن شبکه تهران مي‌رفت.

 

 

 بيوگرافي و مصاحبه با شهرام قائدي

 

 

او با نقش‌هايش، صادقانه بازي مي‌کند: من با نقش‌هايم بسيار صادقانه برخورد مي‌کنم و هيچ وقت به نقش‌هايي که به من سپرده شده است نارو نزدم، سعي مي‌کنم با صداقت کامل بازي کنم. اين مسئله مهم‌ترين دغدغه من در خصوص حرفه‌ام است. من با نقش‌هايم هميشه صادقانه برخورد مي‌کنم.ارتفاع پست که در ژانر جنگ بود، جزو اولين کارهاي «قائدي» بود، او مي‌گويد: اين ژانر را خيلي دوست دارم، به نظرم جاي کار زيادي دارد، خوشبختانه اين شانس را هم داشتم که با کارگردان‌هاي مطرحي چون: حاتمي‌کيا و محمدحسين لطيفي در ارتفاع پست و روز سوم کار کنم.او همچنان از امين تارخ به نيکي ياد مي‌کند من چيزي يا کسي را نديدم که به واسطه او عاشق سينما شوم و اين تنها اعتماد امين تارخ بود که باعث شد من سينما را بشناسم، من فقط سعي کردم که ياد بگيرم.

 

او پس از مدتي بازيگري ناگهان به سراغ ژانر طنز رفت، چون مي‌خواستم سينماي کمدي را هم تجربه کنم، البته ابتدا کسي در اين زمينه به من پيشنهادي نمي‌کرد، چون تا پيش از آن در کارهاي جدي بازي کرده بودم و به همين دليل چندي خانه‌نشين شدم و تيزر تبليغاتي مي‌ساختم تا اينکه توانستم اين نوع ژانر را هم تجربه کنم و ديگر آنقدر در نقش‌هايم جا افتاده بودم که حتي کساني که قبلا با آنها کار جدي انجام داده بودم، ديگر به سراغ نيامدند...

 

او مي‌گويد: به شخصه آدم شوخ‌طبعي هستم، همين مسئله خيلي براي رسيدن به نقش‌هاي کمدي‌ام به من کمک مي‌کرد و البته درباره تک‌تک کارهايم تحقيق مي‌کردم، سعي مي‌کردم نقش‌هايم را به شکل درستش طراحي و بازي کنم. گرچه در خصوص انتخاب نقش‌هايم وسواس زيادي به خرج مي‌دهم و سعي مي‌کنم آگاهانه آنها را انتخاب کنم.

 

شهرام قائدي مي‌گويد: سينما به نوعي همان گمگشته من بود، من هيچ وقت نمي‌توانم مثل يک کارمند رفتار کنم، چون خسته‌ام مي‌کند، بازيگري جواب بلندپروازي‌هايم را مي‌داد و به نظرم سينما تنها رشته‌اي است که مي‌تواني با آن هميشه جوان بماني...

 

شايد بپرسيد، چرا هر نقشي که شهرام قائدي ايفا مي‌کند، ديدني است... در نقش‌هايي که بازي مي‌کنم، اهل کم‌فروشي نيستم و تمام تلاشم را براي هر چه بهتر بازي کردن انجام مي‌دهم. به نظر من صداقت رکن اصلي در بازيگري است و چنانچه اين اصل در بازي وجود نداشته باشد، نتيجه کار مطلوب نخواهد بود.

 


 بيوگرافي و مصاحبه با شهرام قائدي

 

fanimani.rozblog.comwww.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 136
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 384
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 2,214
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,480
  • بازدید ماه : 2,480
  • بازدید سال : 21,791
  • بازدید کلی : 4,767,310
  • کدهای اختصاصی
    pr checker