loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 3430 شنبه 19 مرداد 1392 نظرات (0)

safapatogh.ir/

طرز تهيه ارد? کنجد خام

 

تهيه ارده در منزل,طرز تهيه ارده

طرز تهيه ارد? کنجد خام
کنجدها سرشار از کلسيم هستند، اما مشکلي که در خوردن آنها وجود دارد، اين است که کل کنجدي که مي خوريد اغلب درسته از دستگاه هضم شما مي گذرد، بدون اينکه اصلا جذب بدن گردد. ارده کنجد يک راه عالي براي مصرف دانه هاي کنجد است، زيرا خيلي آسان تر هضم و جذب بدن مي گردد. معمولا ارده هايي که شما از بيرون خريداري مي کنيد، خام نيستند، يعني دانه هاي کنجد قبل از تهيه ارده، برشته مي گردند. اما در اينجا با نوع خام آن آشنا مي شويد.

در اينجا سه نوع طرز تهيه ارد? کنجد خام گياهي را مي گوييم.

روش اول براي 2 فنجان:
براي اين روش، ما کنجد را خيس مي کنيم، خيس کردن مغزها و دانه ها آنزيم بازدارند? رشد را که در تمام مغزها و دانه ها بطور طبيعي يافت مي شود، خنثي مي سازد و هضم آنها را راحت تر مي گرداند.


1 فنجان کنجد خام
2 فنجان آب، براي خيساندن کنجد ها


طرز تهيه: کنجدهاي خام را در دماي اتاق به مدت 4 ساعت در آب کافي خيس نمائيد، بطوري که حدود دو و نيم سانتي متر روي کنجد را بپوشاند، زيرا وقتي کنجدها آب را جذب کنند، برجسته مي گردند.
آبي که کنجد در آن خيس خورده را جدا کنيد و دور بريزيد. آنها را زير آب جاري بشوئيد و آنها را در يخچال براي 4 ساعت قرار دهيد تا جوانه زند.


کنجدها را در دستگاه مخلوط کن با قدرت بالا يا غذا ساز بريزيد و تا وقتي خامه اي شود، مخلوط کنيد. از يک قاشق براي تميز کردن گوشه ها و لبه هاي مخلوط کن استفاده کنيد، و تمام دانه هاي باقي مانده را جمع کنيد و در داخل مخلوط بريزيد و بازهم مخلوط کنيد، تا وقتي که ديگر هيچ دانه کنجدي باقي نماند. در هربار، در صورت نياز، يک قاشق غذا خوري آب اضافه کنيد تا مخلوط روان باشد.
اين ارده به مدت 3 روز در شيش? در دار در يخچال باقي مي ماند.

روش دوم براي 1 فنجان:


2 فنجان کنجد خام
2 قاشق غذا خوري روغن خام (مانند روغن زيتون يا کر? نارگيل آب شده، استفاده از روغن فقط به منظور روان کردن کنجد انجام مي شود، خيلي نياز نيست، فقط کمي)


طرز تهيه: کنجدها را در دستگاه غذا ساز يا مخلوط با قدرت بالا بريزيد و 4 تا 5 دقيقه با درجه بالا مخلوط کنيد. هنوز کاملا ترد است. مانند اين شکل:

تهيه ارده در منزل,طرز تهيه ارده


همچنين ارده در حين مخلوط شدن در دستگاه غذا ساز، گرم مي شود، بنابراين مي گذاريم کمي بماند تا گرمايش کم شود و لبه هاي غذاساز را با قاشق تميز مي کنيم و تمام کنجد هاي باقي مانده را در داخل مخلوط مي ريزيم. سپس دوباره روي درجه بالا براي 4 تا 5 دقيقه مخلوط مي کنيم. اکنون کم کم نرم و يکنواخت مي گردد، اما هنوز بنوعي خشک است و بافت خامه اي ندارد. دوباره گوشه هاي ظرف غذاساز را با قاشق تميز مي کنيم و 1 قاشق غذا خوري روغن خام اضافه مي کنيم. براي 1 تا 2 دقيقه مخلوط مي کنيم. دوباره گوشه هاي ظرف را با قاشق تميز مي کنيم. دومين قاشق غذا خوري روغن را اضافه کرده و براي 1 تا 2 دقيقه ديگر مخلوط مي کنيم و اين گونه مي شود.
ارد? کنجد خام خامه اي!

تهيه ارده در منزل,طرز تهيه ارده


روش سوم:
اين يکي روش نسبت به روش اول بافت و قوام بهتري دارند و مانند يک ارد? عادي است و مدت زمان بيشتري هم مي توانيد آن را نگه داريد، اما فقط تهيه آن وقت بيشتري مي برد. زيرا در اين روش به خشک کننده يا خشک کردن کنجد نياز داريد.


طرز تهيه : دانه هاي کنجد بدون پوست خام را در آب براي 4 ساعت خيس کنيد. گاهي آن را هم بزنيد. سپس آب آن را جدا کنيد و دور بريزيد. کنجد را بشوئيد و بگذاريد آبش برود. مي توانيد بگذاريد براي 4 ساعت به همين حال باقي بماند.
آن را روي ورق هاي روغني پختني پهن کنيد و در دستگاه خشک کننده به مدت 4 الي 6 ساعت يا در طول شب در درج? 115 فارنهايت (40 سانتي گراد) آن را خشک کنيد. يا از آفتاب براي خشک کردن استفاده نمائيد.


دانه هاي کنجد را در ويتاميکس يا آسياب کن آسياب کنيد تا مانند بلغور خيلي خيلي ريز شود.
کمي کر? نارگيل را گرم کنيد و آن را روي کنجدها بريزيد و کاملا با دست هم بزنيد تا وقتي که کاملا خامه اي شود. اگر توده اي تشکيل شد با قاشق آن را بخوابانيد و به همزدن ادامه دهيد تا هيچ توده اي باقي نماند.
اگر دوست داشتيد خيلي کم نمک دريا هم اضافه کنيد.

تهيه ارده در منزل,طرز تهيه ارده


ايده ها براي استفاده از ارده:
1. براي تهيه يک سس سالاد خامه اي
2. در شير مغزها. به ازاي هر فنجان آب، 1 قاشق غذا خوري ارده استفاده کنيد تا آسان ترين و سريع ترين شير مغز ممکن را تهيه کنيد.
3. به هوموس نخود اضافه کنيد.
4. به ارده کنجد، گياهان و ادويه ها را اضافه کنيد تا پنيرهاي دانه هاي وگان خام را درست کنيد.
5. يک قاشق پر از ارده کنجد را به سس هاي پاستا اضافه کنيد تا يک سس پاستاي خامه اي خوشمزه درست کنيد.

منبع : phce.org

safapatogh.ir/safapatogh.ir/safapatogh.ir/http://www.beytoote.com

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 75
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 95
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 113
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 379
  • بازدید ماه : 379
  • بازدید سال : 19,690
  • بازدید کلی : 4,765,209
  • کدهای اختصاصی
    pr checker