loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 3694 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

safapatogh.ir/

درمان هاي خانگي براي مشکلات مو

 

مشکلات مو, موهاي نازک,ضخيم کردن مو

 

براي برطرف کردن مشکلات موي سر خود لازم نيست پيش پزشک برويد و سرم ها يا شامپوهاي گران قيمت تهيه کنيد. با درمان هاي خانگي که در اين مطلب نام برده ايم تا حدي اين مشکلات برطرف مي شوند.

 

1. مشکل: موهاي نازک

 

درمان: ضخيم کردن مو

اگر موهاي نازک و ظريفي داريد احتمالا يکي از نگراني هاي شما ديده شدن کف سرتان است. بنابراين بايد باعث پرپشتي و ضخامت بيشتر موهاي خود بشويد. براي اين منظور بايد تغذيه درستي داشته باشيد و خوراکي هاي سرشار از پروتئين مصرف کنيد. اما علاوه بر آن مي توانيد ماسک پروتئيني نيز براي موهاي خود درست کنيد.

 

بهترين ماسک براي تقويت ريشه و ضخامت موها، اسموتي موز است. اين آب ميوه مخلوط حاوي موزهاي سرشار از اسيد و تخم مرغ است که هر دو براي کشساني، قدرت و ضخامت بخشيدن به مو بسيار مفيد هستند. براي تهيه اين اسموتي، دو زرده تخم مرغ، دو عدد موز رسيده، دو يا سه قاشق غذاخوري عسل، نصف پيمانه نرم کننده، دو قاشق غذاخوري روغن زيتون را با هم حسابي مخلوط کنيد تا پوره اي نرم و لطيف به دست بيايد. اين مواد را روي موهاي خود بريزيد و به مدت 20 تا 30 دقيقه بگذاريد روي موهايتان بماند. سپس با آب سرد آبکشي کنيد. نتيجه اين ماسک را در لحظه مي توانيد ببينيد. البته بايد بدانيد که اين ماسک تا دفعه بعدي که حمام برويد و شامپو بزنيد بيشتر پايدار نيست.

 

2. مشکل: صاف و لَخت

 

درمان: حجم دادن به مو

يکي از موفق ترين روش هاي حجم دادن به مو، حالت دار کردن آن است. براي اين منظور بايد از آهار يا سفت کننده مو استفاده کنيد. نشاسته باعث حالت دار شدن مو و حفظ حالت تا آخر روز مي شود. خيلي کم نشاسته را به ريشه مو اسپري کنيد، اجازه دهيد خشک شود و مثل هميشه به موهاي خود حالت دهيد. براي تهيه آهار نشاسته بايد کمي نشاسته را در آب سرد حل کنيد سپس آب جوش به آن اضافه کنيد تا مايه بي رنگي به دست بيايد. پس از سرد شدن روي ريشه مو اسپري کنيد. دقت داشته باشيد نبايد خيلي زياد از اين ماده را به مو بزنيد.

 

3. مشکل: وزوزي يا فر بودن

 

درمان: مرتب کردن فر موها

براي زيبايي بخشيدن به موهاي فر بايد از مخلوط شيره چغندر و عسل استفاده کنيد. اين دو ماده در کنار هم بهترين مخلوط براي حفظ رطوبت مو هستند که باعث مي شوند فرد بتواند به خوبي موهاي خشک و زبر خود را آبرساني و منظم کند.

 

براي اين منظور، به نصف پيمانه شيره چغندر، ¼ پيمانه روغن زيتون، چهار قاشق غذاخوري عسل، دو عدد موز، نصف پيمانه آب، چهار قاشق غذاخوري آب ليمو و دو قاشق غذاخوري آرد سفيد نياز داريد. همه اين موا را خوب با هم مخلوط کنيد. به اندازه اي هم بزنيد که آرد گلوله شده باقي نماند و روي حرارت کتري آن را گرم کنيد.

 

موهاي خود را به چهار قسمت تقسيم کنيد. اين معجون را روي سر خود بماليد و با کلاه حمام يا کيسه روي آن را بپوشانيد. اجازه دهيد 45 دقيقه بماند و سپس آبکشي کنيد.

 

4. مشکل: موهاي مرده و کدر

 

درمان: شفافيت بخشيدن

براي شفافيت و نرمي موها سرکه سيب به آن بزنيد. براي اين منظور، يک قاشق غذاخوري سرکه را با نصف پيمانه آب مخلوط کنيد. آن را روي موهاي مرده و کدر بريزيد. اجازه دهيد 5 دقيقه بماند و سپس با آب سرد آبکشي کنيد. پس از آن نرم کننده بزنيد. اسيد موجود در سرکه سيب مکمل pH موي سر است و باعث شفافيت و صافي موها مي شود. البته اين سرکه کمي بو دارد که بايد تحمل کنيد.

 

5. مشکل: موهاي وزوزي و گره خورده در هم

 

درمان: نرم کردن آنها

بلند شدن پوسته سر نه تنها باعث از بين رفتن شفافيت موها، بلکه باعث وز شدن موها نيز مي شود. اگر موهاي شما مستعد وز شدن است اگر براي خشک کردن آنها را بماليد وزتر و حجيم تر مي شوند. براي اين منظور بهتر است از انواع حوله هاي ميکروفايبر يا تي شرت هاي نخي کهنه استفاده کنيد تا سريع تر آب موها را بگيرد و کمتر باعث زبري موها شود. براي اينکه زبري و وزي موهايتان را از بين ببريد مي توانيد از کمي روغن کرچک هنگامي که مو نمدار است استفاده کنيد. روغن کرچک همچون محافظ حرارتي عمل مي کند و باعث سلامت مو نيز مي شود زيرا حاوي امگا 9 است. اين روغن بدون اينکه باعث چربي موها شود باعث صاف شدن وزي مو مي شود.

 

6. مشکل: رسوب مواد شيميايي

 

درمان: تميز کردن عميق و کامل سر

انواع روغن و ژل هاي مو به مرور و در اثر استفاده زياد روي سر ته نشين مي شوند. اين رسوبات باعث مي شوند تا تارهاي مو هيچ گاه به آن تميزي که بايد نباشند و نتوانند خوب نفس بکشند. اما خيلي راحت مي توانيد با يک معجون خانگي همه اين روغن ها را از بين ببريد. براي اين منظور به جوش شيرين نياز داريد.

 

براي ساخت آن بايد يک‌سوم پيمانه شامپو را با يک يا دو قاشق غذاخوري جوش شيرين مخلوط کنيد و خيلي خوب هم بزنيد. سپس آن را روي موهاي خيس بريزيد. خيلي آرام موها و کف سر را با اين محلول ماساژ دهيد و بگذاريد چند دقيقه اي روي سرتان بماند. سپس آبکشي کنيد.

 

روش ديگر براي اين منظور نيز پودر کردن يک قرص آسپرين و ريختن آن داخل شامپو است. اسيد ساليسيليک موجود در اسپرين که يکي از عناصر اصلي ضد جوش است، باعث از بين رفتن رسوبات و تميزي کف سر مي شود.

 

7. مشکل: موهاي خشک و آسيب ديده

 

درمان: آب‌رساني و ترميم

براي درمان خشکي مو بايد آنها را مرطوب و آب رساني کنيد. در غير اين صورت موهايي سرسوخته، وز و آسيب ديده خواهيد داشت. براي اين منظور لاز م نيست براي خريد انواع شامپو و نرم کننده هاي تقويتي هزينه کنيد. روغن نارگيل خاصيت ترميم کنندگي دارد. روغن نارگيل سنگين ترين روغن است و خيلي راحت مي تواند تا دو لايه زير پوسته مو نفوذ کند. يک قاشق غذاخوري روغن نارگيل را در مايکروفر گرم کنيد سپس آن را قسمت هاي خشک و آسيب ديده مو بماليد و ماساژ دهيد. با همين روغن روي موهايتان بخوابيد. براي اينکه بالش روغني و چرب نشود کلاهي به سر بکشيد و روي بالش حوله بيندازيد. اگر موهاي پرپشتي داريد مي توانيد به جاي روغن نارگيل از روغن آووکادو يا زيتون استفاده کنيد که سبک تر هستند.

 

8. مشکل: خارش کف سر

 

درمان: تسکين و مرطوب کردن کف سر

خارش کف سر ممکن است در نتيجه مشکلات مختلفي به وجود بيايد. به طور مثال، مي تواند در اثر مسايل مهمي همچون سورياس يا مشکلات کم اهميتي همچون خشکي سر باشد. ابتدا، بايد روغن درخت چاي تهيه کنيد که تقريبا براي همه مشکلات کف سر مناسب و حاوي مواد ضدقارچ هاي طبيعي است. براي اين منظور، ه قطره از اين روغن را روي پنبه بريزيد و روي کف سر بماليد. اگر اين روغن باعث تحريک پوست شد، 1.5 قاشق غذاخوري روغن را در يک پيمانه آب گرم رقيق کنيد. براي مبارزه با خشکي کف سر، کپسول ويتامين E را بشکنيد و روغن آن را در منطقه اي که خارش دارد بماليد. اين روغن باعث رطوبت پوست، از بين رفتن سلول هاي مرده و تحريک پياز مو مي شود.

 

اين روغن بايد از شب تا صبح روي سر بماند يا مي توانيد آن را داخل نرم کننده بريزيد. البته بايد مراقب باشيد باعث آسيب ديدن موهاي رنگ و مش شده نشود.

 

9. مشکل: شوره سر

 

درمان: پوسته هاي سر را کنترل کنيد

شوره سر در واقع نوعي عارضه پوست سر است که به طور مدام سلول هاي مرده را دور مي ريزد. براي کاهش دادن سرعت پوست ريزي و مبارزه با شوره از ريشه زنجبيل استفاده کنيد. زنجبيل خاصيت ضد التهاب دارد و باعث تسکين کف سر مي شود و پوسته هاي سر را کنترل مي کند.

 

براي اين منظور بايد نصف يک زنجبيل بزرگ را درون دو پيمانه آب بجوشانيد تا به اندازه يک فنجان چاي شود. يک قاشق غذاخوري آب ليمو و روغن زيتون به آن اضافه کنيد. اين مايع را درست روي پوسته هاي سر بماليد، اجازه دهيد خشک شود و سپس با شامپو بشوييد.

منبع:برترين ها

 

http://www.beytoote.com

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 148
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 375
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 1,392
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,658
  • بازدید ماه : 1,658
  • بازدید سال : 20,969
  • بازدید کلی : 4,766,488
  • کدهای اختصاصی
    pr checker