loading...
صفا پاتوق|سایت سرگرمی و تفریحی
اخبار صفا پاتوق
محمد بازدید : 490 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)
safapatogh.ir/

6 خاصيت شگفت انگيز کلسيم

کلسيم,قرص کلسيم,فوايد مصرف کلسيم

6 خاصيت شگفت انگيز کلسيم
حتماً شما هم هميشه شنيده‌ايد که کلسيم براي استحکام استخوان‌ها لازم است اما آيا مي‌دانيد که اين ماده‌ي معدني مزيت‌ها و خواص ديگري هم دارد؟
بايد بدانيد که کلسيم نقش موثري در کمک به لاغري، پيشگيري از سرطان کولون، کاهش دردهاي پيش از قاعدگي و غيره دارد. در اين مطلب مي‌گوييم که کلسيم چه خيري به سلامت بدن مي‌رساند. با ما همراه باشيد.
کلسيم: براي کاهش وزن
اين هم يک دليل خوب و تشويق کننده براي نوشيدن شير: کلسيم به لاغري و خوش اندامي کمک مي‌کند. محققان در طي بررسي‌هايشان مشاهده کردند افرادي که به مدت 18 ماه، روزانه با مصرف محصولات لبني بين 1300 تا 1400 ميلي گرم کلسيم دريافت کردند چربي بدني کمتري دارند.

بايد بدانيد که هر چه ميزان کلسيم موجود در سلول‌هاي چربي بيشتر باشد ميزان سوخت و ساز آن‌ها هم بيشتر مي‌شود. محققان آمريکايي روي افراد بزرگسال مبتلا به چاقي مفرط مطالعاتي انجام دادند.
افرادي که مواد غذايي سرشار از کلسيم مصرف مي‌کنند کمتر در معرض بيماري‌هاي مربوط به لثه قرار مي‌گيرند. به عقيده‌ي محققان کلسيم آرواره‌ها را قوي‌تر کرده و با نفوذ باکتري‌ها مقابله مي‌کند.


به يک گروه روزانه سه وعده ماست بدون چربي حاوي 1100 ميلي گرم کلسيم داده شد و گروه دوم روزانه يک وعده محصولات لبني حاوي 400 تا 500 ميلي گرم کلسيم دريافت کردند. از برنامه‌ي غذايي هر دو گروه 500 کالري کم شد. محققان مشاهده کردند گروهي که ماست خورده‌اند حدود 6.3 کيلو گرم وزن کم کرده و گروه دوم به طور متوسط 5 کيلوگرم لاغر شده‌اند.

 

همچنين شرکت کننده هاي گروه اول حدود 81 درصد بيشتر چربي‌هاي دور شکميشان را از دست دادند. محققان توصيه مي‌کنند علاوه بر مصرف محصولات لبني کم چرب از مصرف مواد غذايي حاوي کلسيم ديگر مانند بروکلي و آب پرتقال غني شده غافل نشويد.


کلسيم از ابتلا به سرطان کولون پيشگيري مي‌کند
کلسيم و ويتامين D از ابتلا به سرطان پيشگيري مي‌کنند. نتايج يک پژوهش نشان داده است که مکمل‌هاي کلسيم و ويتامين D خطر ابتلا به پوليپ ها را به ميزان 18 درصد کاهش مي‌دهد. براي مقابله با سرطان بايد روزانه بين 1200 تا 1500 ميلي گرم کلسيم دريافت کنيد.


کلسيم خطر ابتلا به ديابت نوع 2 را کاهش مي‌دهد
نتايج پژوهشي که محققان بوستون به مدت 20 سال روي حدود 84000 پرستار سالم انجام دادند نشان مي‌دهد خانم‌هايي که روزانه به ميزان 1200 ميلي گرم کلسيم و 800 واحد بين‌المللي ويتامين D مصرف کرده‌اند به ميزان 33 درصد کمتر در معرض ابتلا به ديابت نوع 2 قرار گرفته‌اند.


اگر مکمل کلسيم مصرف مي‌کنيد توجه داشته باشيد که ميزان جذب همه‌ي مکمل‌ها به يک اندازه نيست. بدن ما کلسيم مکمل‌هاي جويدني را بهتر از قرص‌ها جذب مي‌کند. محققان بوستون مشاهده کردند که مصرف روزانه 1200 ميلي گرم کلسيم خطر ابتلا به ديابت نوع 2 را کاهش مي‌دهد. براي افزايش جذب کلسيم بهتر است در دو نوبت صبح و شب کلسيمتان را مصرف کنيد.


کلسيم؛ مفيد براي آن‌هايي که مي‌خواهند بچه دار شوند
محققان روي موش‌هاي آزمايشگاهي بررسي‌هايي انجام داده و به اين نتيجه رسيدند که استفاده از کلسيم و ويتامين D باعث افزايش قدرت باروري موش‌هاي نر مي‌شود. نتايج پژوهش‌هاي ديگري که در دانشگاه کلمبيا روي زن‌ها انجام شد نشان مي‌دهد که مصرف کلسيم و ويتامين D باعث منظم کردن عادت ماهيانه زن‌ها مي‌شود و به درمان سندرم تخمدان پلي کيستيک کمک مي‌کند.


کلسيم اثرات منفي سندرم پيش از قاعدگي را کاهش مي‌دهد
خانم‌هايي که به اين بيماري دچارند مي‌توانند دردها و اثرات منفي آن را درک کنند. متأسفانه خانم‌هايي که به اين مشکل دچار هستند هر ماه با کابوسي به نام آغاز دوره‌ي ماهانه‌ي خود مواجه هستند. اما خبر خوشي که شايد فکرش را نکنيد اين است که نوشيدن شير مي‌تواند شما را از اين کابوس رها کند و اثرات منفي سندرم پيش از قاعدگي را کاهش دهد.


نتايج پژوهش طولاني مدتي که روي 3000 زن انجام شد نشان مي‌دهد خانم‌هايي که روزانه چهار مرتبه شير کم چرب يا بدون چربي مصرف مي‌کنند 40 درصد کمتر با اثرات منفي سندرم پيش از قاعدگي مواجه مي‌شوند. اين در حالي است که اين دردها در بين خانم‌هايي که هر هفته فقط يک بار شير مي‌نوشند بيشتر است.

البته محققان هنوز به درستي درنيافته‌اند که کلسيم و ويتامين D با چه مکانيسمي باعث کاهش اين علائم مي‌شود. اما يک نظريه وجود دارد که مي‌گويد احتمالاً علائم سندرم پيش از قاعدگي به دليل کمبود کلسيم بدن بيشتر مي‌شود. محققان مشاهده کرده‌اند ميزان استروژن خانم‌هايي که از اين سندرم رنج مي‌برند بيشتر و ميزان کلسيم آن‌ها کمتر از خانم‌هايي است که دچار اين مشکل نيستند.


کلسيم براي تضمين سلامت دهان
دريافت کلسيم زياد خدمت بزرگي به سلامت دهان مي‌کند. نتايج پژوهش طولاني مدتي که روي 13000 نفر انجام شد نشان مي‌دهد افرادي که مواد غذايي سرشار از کلسيم مصرف مي‌کنند کمتر در معرض بيماري‌هاي مربوط به لثه قرار مي‌گيرند. به عقيده‌ي محققان کلسيم آرواره‌ها را قوي‌تر کرده و با نفوذ باکتري‌ها مقابله مي‌کند.

منبع:tebyan.net

http://www.beytoote.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1873
  • کل نظرات : 311
  • افراد آنلاین : 139
  • تعداد اعضا : 116
  • آی پی امروز : 353
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 1,048
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,314
  • بازدید ماه : 1,314
  • بازدید سال : 20,625
  • بازدید کلی : 4,766,144
  • کدهای اختصاصی
    pr checker